MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Skriv upp mig på en sån också. Vår katt är "skuggfärgad" brukar jag säga, och de är ju så fruktansvärt ljudlösa?! :surprised:
:love:
Jo jag vet, jag snubblade ju på Katten och fick hjärnskakning och bröt näsan i våras...
En självlysande med något slags varningsljud...

• Älska
  • Ledsen
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Smilla ser till att jag luktar ok igen efter att ha varit hemifrån ett par dygn.

Katt vid namn Smilla slickar en människas finger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 8 till
  • Laddar…
Äntligen kan jag förena Bygga hus med kattägande. Satte precis ihop ett kartonghus till katten och man kan bara kalla det en succé! Botten är klösbräda i wellpapp. Mycket nöjd hyresgäst. :love: Katt i ett kartonghus designat som ett miniatyrhus med välppappsklösbräda som botten.
Skapa konto
Grå katt i ett hemmagjort kartonghus med wellpapp som klösbräda, märkt med "Pet Club".
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 12 till
  • Laddar…
Vem behöver fina inredningskuddar när man har en spotted bengal? :)

En spotted bengalkatt sover på en grå fåtölj bredvid en lampa och ett runt svart sidobord.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 11 till
  • Laddar…
Enzo sköter tvätten av Keiko.

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Så har Alice blivit återhämtad efter att ha varit till veterinären på akutbesök pga apati och någon form av värk då hon protesterade vid upplyft. Det visade sig att hon hade stenar i bukspottskörteln och var tydligen full av urin och det blev därmed en tömning,(därav värken:cry:) Men nu får hon medicin av antibiotika, och enzym som bryter ned stenarna. Förhoppningsvis så räcker det med detta utan operation. Men nu ligger hon på axlarna och korrekturläser när jag skriver, och då är nog allt bra ändå:D, även om hon ser ut att vara väldigt kritisk. Jag får nog skriva att hon är den underbaraste och mest intelligent katt som finns. -OJ!! Hon klappade mig precis på axeln och jamade förnöjt:heart:
Katt ligger på en persons axel och tittar ner, ser kritisk ut, efter återhämtning från veterinärbesök.
Skapa konto

Men vad som inte är fullt så bra är att vi fått besök av en lymmel som inte är önskvärd.
En katt smyger i gräset sett genom ett fönster med korsade träribbor.
Skapa konto

Och denna är vad vi tror är orsaken till ett par lite djupare sår som är i svansroten på Alice. Dessa upptäckte vi när vi kom hem från veterinären och då var de troligtvis utförda strax innan vi åkte till denna. Men tur i oturen så går hon på antibiotika och det gör nog nytta även nu, med tanke på såren. Och de har läkt fint, trots att hon varit där och slickat. (Det ligger i deras natur att hålla rent kan jag tro.)

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
Karlia
Alice får krya på sig och akta sig för räven!

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Alice får krya på sig och akta sig för räven!
Ja hon blev jagad för ett par år sedan ända in på husknuten, men undkom upp i ett träd direkt närhet då. Men nu var hon säkert försvagad av den infektionen som hon hade, och därav blev skadad. Men vi hoppas att det inte blir flera tillfällen trots att vi sett denna rävusling flera gånger runt trakten.:thumbdown:

• Wow
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Börjar bli kallt, så man tar extra filt och har fotvärmare i sängen.

jL0IaJNh.jpg

• Älska
  • Gilla
Paulina123 och 11 till
  • Laddar…
Ester kom springandes in och visade stolt upp sitt byte! En tomte som satt i kransen som hänger på grinden till trädgården :rofl:
Katt som stolt håller i en vit tomtefigur med röd luva på trägolv mot tapetserad vägg.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 19 till
  • Laddar…
Karlia
Jag ger inte mina kissar människomat, de har sin mat och det är gott så.

Undantag för en kisse - Svea är fortfarande vilse i tillvaron med dotter som flyttat, ny katt istället.. Idag vågade hon sig upp på matbordet.

Smilla undrar hur hon gjorde, hon har aldrig lyckats med det där.

Tre katter i hemmiljö: En på ett bord vid en maträtt, en sitter på en hög med papper, och en ligger på ett matta.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
  • Haha
Annelie Hultberg och 10 till
  • Laddar…
”Jag blir så sur när jag inte kan fånga den j-kla fjärilen” :crysmile:

Katt som stirrar på en fjäril utanför fönstret, reflektion i glaset.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Annelie Hultberg och 12 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
”Jag blir så sur när jag inte kan fånga den j-kla fjärilen” :crysmile:

[bild]
Tittar man tillräckligt länge så är det nästan man ser att de där ögonen framkallar en laserstråle, som kommer att förpassa fjäriln till en liten askhög. -Zitzafitz!:cool:

• Haha
  • Gilla
Annelie Hultberg och 4 till
  • Laddar…
Nån som ville "hjälpa" äldsta dottern att plugga inför morgondagens matteprov. Hjälp? Nej. Distrahering? Ja. :crysmile: Husdjur som ligger bredvid en öppen laptop med matteuppgifter på skärmen, skapar en distraherande studiemiljö.
Skapa konto
Grå katt ligger bredvid en öppen laptop och ser ut att störa studier.
Skapa konto
Katt ligger framför en laptop med en bildskärm som visar en webbsida med karaktärer.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Patrik440 och 17 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nån som ville "hjälpa" äldsta dottern att plugga inför morgondagens matteprov. Hjälp? Nej. Distrahering? Ja. :crysmile:[bild] [bild] [bild]
Var glad att han åtminstone ligger på DEN sidan skärmen! :rofl:

• Gilla
Karlia och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.