1 063 721 läst · 12 837 svar
1064k läst
12,8k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Äntligen kan jag förena Bygga hus med kattägande. Satte precis ihop ett kartonghus till katten och man kan bara kalla det en succé! Botten är klösbräda i wellpapp. Mycket nöjd hyresgäst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Så har Alice blivit återhämtad efter att ha varit till veterinären på akutbesök pga apati och någon form av värk då hon protesterade vid upplyft. Det visade sig att hon hade stenar i bukspottskörteln och var tydligen full av urin och det blev därmed en tömning,(därav värken) Men nu får hon medicin av antibiotika, och enzym som bryter ned stenarna. Förhoppningsvis så räcker det med detta utan operation. Men nu ligger hon på axlarna och korrekturläser när jag skriver, och då är nog allt bra ändå, även om hon ser ut att vara väldigt kritisk. Jag får nog skriva att hon är den underbaraste och mest intelligent katt som finns. -OJ!! Hon klappade mig precis på axeln och jamade förnöjt
Men vad som inte är fullt så bra är att vi fått besök av en lymmel som inte är önskvärd.
Och denna är vad vi tror är orsaken till ett par lite djupare sår som är i svansroten på Alice. Dessa upptäckte vi när vi kom hem från veterinären och då var de troligtvis utförda strax innan vi åkte till denna. Men tur i oturen så går hon på antibiotika och det gör nog nytta även nu, med tanke på såren. Och de har läkt fint, trots att hon varit där och slickat. (Det ligger i deras natur att hålla rent kan jag tro.)
Logga in
Skapa konto
Men vad som inte är fullt så bra är att vi fått besök av en lymmel som inte är önskvärd.
Logga in
Skapa konto
Och denna är vad vi tror är orsaken till ett par lite djupare sår som är i svansroten på Alice. Dessa upptäckte vi när vi kom hem från veterinären och då var de troligtvis utförda strax innan vi åkte till denna. Men tur i oturen så går hon på antibiotika och det gör nog nytta även nu, med tanke på såren. Och de har läkt fint, trots att hon varit där och slickat. (Det ligger i deras natur att hålla rent kan jag tro.)
Ja hon blev jagad för ett par år sedan ända in på husknuten, men undkom upp i ett träd direkt närhet då. Men nu var hon säkert försvagad av den infektionen som hon hade, och därav blev skadad. Men vi hoppas att det inte blir flera tillfällen trots att vi sett denna rävusling flera gånger runt trakten.Karlia skrev:
Jag ger inte mina kissar människomat, de har sin mat och det är gott så.
Undantag för en kisse - Svea är fortfarande vilse i tillvaron med dotter som flyttat, ny katt istället.. Idag vågade hon sig upp på matbordet.
Smilla undrar hur hon gjorde, hon har aldrig lyckats med det där.
Undantag för en kisse - Svea är fortfarande vilse i tillvaron med dotter som flyttat, ny katt istället.. Idag vågade hon sig upp på matbordet.
Smilla undrar hur hon gjorde, hon har aldrig lyckats med det där.
Logga in
Skapa konto
Nån som ville "hjälpa" äldsta dottern att plugga inför morgondagens matteprov. Hjälp? Nej. Distrahering? Ja.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto