Karlia
Jag packade inte upp tillräckligt snabbt utan fick sova med bara en huvudkudde. Morgonrock har jag fler av. För inte kan jag flytta en sovande kisse!

Katt som sover på en röd morgonrock och svart väska, med huvudkudde i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 6 till
  • Laddar…
För årets julfoto fick katten låna ena dotterns fäll att ligga på, och som alla förstår så älskade han den ju. Som den svaga person man är fick man ju då köpa en fäll som enbart är kattens. :heart::rofl: Grå katt ligger bekvämt på en fluffig vit fäll och ser avslappnad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 9 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
För årets julfoto
Din katt har fått mig att uppfinna nyordet "söttrulig". Kom ihåg var ni läste det först! :p

Och om någon tvivlar så är det ett positivt ord!

Skärmdump av sökresultat för ordet "söttrulig" med noll träffar och korrigering till "strulig".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
MariaiÖstergötland och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
Karlia Karlia skrev:
För inte kan jag flytta en sovande kisse!
Nej, det är betydligt svårare än man kan tro!

Katten besitter t.ex. psykokinetiska krafter och kan påverka våra impulser att flytta katten. Ett annat trick katten använder är att aktivera den inbyggda 100G-generatorn - speciellt uppe på matbord - och börja väga ton istället för kg.

Själv har jag svårt att flytta både på mig själv och katten just nu, så jag får skriva ett inlägg på Byggahus istället...
Svart katt som slappnar av på en persons knä framför ett skrivbord med tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
För årets julfoto fick katten låna ena dotterns fäll att ligga på, och som alla förstår så älskade han den ju. Som den svaga person man är fick man ju då köpa en fäll som enbart är kattens. :heart::rofl:[bild]
Jag har genom åren köpt ett antal badrumsmattor som visat sig tillhöra katterna :rofl: vad gör man inte för de små pälsklingarna!
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Microkatten Microkatten skrev:
Nej, det är betydligt svårare än man kan tro!

Katten besitter t.ex. psykokinetiska krafter och kan påverka våra impulser att flytta katten. Ett annat trick katten använder är att aktivera den inbyggda 100G-generatorn - speciellt uppe på matbord - och börja väga ton istället för kg.

Själv har jag svårt att flytta både på mig själv och katten just nu, så jag får skriva ett inlägg på Byggahus istället...
[bild]
Fantastiskt roligt foto! Är det gulligt tramp på magen, eller försöker kisse bara hänga fast vid dig?
 
  • Gilla
Microkatten
  • Laddar…
Microkatten
Hon ligger bekvämt i knät, så det är väl mer en kattkram!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
För årets julfoto fick katten låna ena dotterns fäll att ligga på, och som alla förstår så älskade han den ju. Som den svaga person man är fick man ju då köpa en fäll som enbart är kattens. :heart::rofl:[bild]
Vilken tur att ni höll i och ut i början. För visst var det den katten som hade lite svårt med rumsrenheten i början? Nu verkar det ju som att ni funnit varandra.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Vilken tur att ni höll i och ut i början. För visst var det den katten som hade lite svårt med rumsrenheten i början? Nu verkar det ju som att ni funnit varandra.
Ja det är han, och nu är allt förlåtet! :love:
 
  • Gilla
Jonobe och 5 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nån som ville "hjälpa" äldsta dottern att plugga inför morgondagens matteprov. Hjälp? Nej. Distrahering? Ja. :crysmile:[bild] [bild] [bild]
Så fin misse! :love:
 
  • Älska
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
En bengalkatt ligger avslappnad på en trähylla framför en orange vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt sover på en öppen hylla på väggen bland andra hyllor med dekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

byggde nyss lite kattförvaring
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 19 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det är liksom både fysiskt och psykiskt omöjligt att passera utan att klappa och stryka lite.
Något märkligt, mäktigt kraftfält som omger dessa varelser...
En hand som klappar en sovande grå katt på en soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Det underligaste är ju att även katter som inte vill bli klappade har det kraftfältet...
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nån som ville "hjälpa" äldsta dottern att plugga inför morgondagens matteprov. Hjälp? Nej. Distrahering? Ja. :crysmile:[bild] [bild] [bild]
Lille trubbnos! Han är då för söööööt! :love::heart:
 
  • Gilla
  • Älska
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Hög svansföring även liggandes :)

Bengalkatt ligger på rygg med höjda tassar på ett vitmålat trägolv, ser upp i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Wiggen64 och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.