Ledsen kissekatt. Försöker gosa med honom så mycket jag får för att han ska veta att vi faktiskt fortfarande älskar honom. :cry: Grå katt med trattkrage blir klappad av en person, ser ledsen ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
  • Ledsen
Snigla och 12 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ledsen kissekatt. Försöker gosa med honom så mycket jag får för att han ska veta att vi faktiskt fortfarande älskar honom. :cry:[bild]
Uppblåsbar krage körde vi med när vår katt behövde tratt efter tandutdragning (i 2 veckor). På inrådan av veterinären. Det funkade bättre än tratten som han hatade och fick av sig på 25 sekunder. (Han hatade nog kragen också, men den är lite mindre ivägen).
 
B Bassrunner skrev:
Uppblåsbar krage körde vi med när vår katt behövde tratt efter tandutdragning (i 2 veckor). På inrådan av veterinären. Det funkade bättre än tratten som han hatade och fick av sig på 25 sekunder. (Han hatade nog kragen också, men den är lite mindre ivägen).
Bra tips framöver, nu hoppas jag ju att detta blir bara några dagar men man vet ju inte vad han kommer råka ut för i framtiden.
 
Karlia
Här hatades ju allt. Stackarn, vi vet ju att det är övergående med kragen, han förstår det inte :heart:
 
  • Ledsen
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Här hatades ju allt. Stackarn, vi vet ju att det är övergående med kragen, han förstår det inte :heart:
Nej, det är jobbigt att känna att man är elak när de inte förstår varför.
 
  • Ledsen
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Bra tips framöver, nu hoppas jag ju att detta blir bara några daga
Antar du redan provat trattlöst idag? Vår senaste kattkille klarade sig kraglöst dagen efter utan något direkt felslickande. Eller så lurade han kanske oss... :thinking: Hur som helst gick det bra i alla fall.
 
  • Gilla
dicliff
  • Laddar…
Ja, både imorse och nu på em och han slickar fortfarande. Förgrymmade onge!!!
 
  • Ledsen
  • Haha
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Förgrymmade onge!!!
Ha, Ha... Vi kallar vår yngsta för rackarungen. :D (Ibland kattdä-l får erkännas men med ett :heart:)
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ha, Ha... Vi kallar vår yngsta för rackarungen. :D (Ibland kattdä-l får erkännas men med ett :heart:)
Just nu går ju vår under benämningen Lampan, Katten i tratten, Struten osv. Tur de inte förstår vad vi säger...
 
  • Haha
  • Gilla
Bassrunner och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Tur de inte förstår vad vi säger...
Jag skulle nog inte vara så säker på det...;)
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Microkatten Microkatten skrev:
Jag skulle nog inte vara så säker på det...;)
Ja, skulle inte förvåna mig om de har selektiv hörsel, som barn har. Han hörde ju uppenbarligen inte att han inte skulle slicka på såret, men han kanske hör nu när vi gör oss lustiga på hans bekostnad. :thinking:
 
Microkatten
Att hörseln är selektiv är helt klart. När man ropar in dem till kvällsmat skuttar de glatt in i köket, men ropar man in dem för att åka till veterinären lyser de med sin frånvaro!
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Trehövdad serie om en orange katt som ligger på en blå kudde och reagerar bekymrat på musiknoter i första rutan.
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Vad säger man? Doris för några minuter sedan. Visar upp en liten halvdöd mus som fortfarande andas men som inte verkar kunna springa.

Katt bredvid en liten mus på ett kaklat golv med skor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag sa till henne att hon var duktig men att hon får ta ut musen så nu har hon gjort det och står utanför dörren och jamar och vill komma in igen. Med musen i munnen.
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
  • Wow
Paulina123 och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja det är skitjobbigt när de inte gjort klart dödandet. Har inte hänt mig ännu med Frasse, men med tidigare katter i mitt liv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.