1 072 926 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 7 892 inlägg
Jag tänkte att Katten varit ute ganska länge och förmodligen frös lite. Men jag hade fel, det var inte därför han satt där han satt.
Grannens katt sitter på staketet bakom häcken.
De sitter och blinkar till varandra.
Förresten, är inte den här hösten fantastisk? Färgerna i trädgården är som tagna ur en sagobok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grannens katt sitter på staketet bakom häcken.
De sitter och blinkar till varandra.
Förresten, är inte den här hösten fantastisk? Färgerna i trädgården är som tagna ur en sagobok.
- Ni som kastrerat hankatter, har de behövt tratt och isf hur länge? Veterinären sa till mig att han kommer få med en tratt hem, men att det inte alltid behövs. Nu skrev lilla svärmor att deras hankatt hade tratt "ett tag/några veckor"??? Jag trodde tratt var max 1-2 dagar om det ens är aktuellt.
Det är min uppfattning också om allt går som det ska. Är "bollarna" inte på plats kan det dock krävas ett större ingrepp med längre trattbehov. Det har vi tyvärr råkat ut för några gånger.MariaiÖstergötland skrev:
"Den senaste" killen hade bara tratt resten av dagen efter ingreppet och knappt det.
Ja, men bollarna är på plats. Det är väl så små snitt så det måste ju läka supersnabbt tänker jag.Alfredo skrev:
Det verkar vara samma som för människor, ingen mat på 8 -12 timmar innan man ska bli sövd.MariaiÖstergötland skrev:
Anledningen för människor har det sagt mig är för att sövningen kan göra vissa människor illamående och om man kräks i sömnen kan det komma ner i lungorna och det kan resultera i kvävning.
Eller lunginflammation.
Verkar kunna gälla för djur också.
När jag skriver detta har du antagligen redan åkt (som tur är) så du inte blir jätterädd över de två små teskedarna blötmat. De har nog vandrat vidare innan ni kommer till sövning.
Hoppas det gick bra!
Haha, ja han är nog redan opererad nu. Fick fylla i ett formulär innan op och skrev att han fått 2 tsk men de kommenterade inte det. Ska hämta honom om ett par timmar, tänk vad man kan sakna en liten pälsboll man bara känt i knappt 2 månader.D dicliff skrev:Det verkar vara samma som för människor, ingen mat på 8 -12 timmar innan man ska bli sövd.
Anledningen för människor har det sagt mig är för att sövningen kan göra vissa människor illamående och om man kräks i sömnen kan det komma ner i lungorna och det kan resultera i kvävning.
Eller lunginflammation.
Verkar kunna gälla för djur också.
När jag skriver detta har du antagligen redan åkt (som tur är) så du inte blir jätterädd över de två små teskedarna blötmat. De har nog vandrat vidare innan ni kommer till sövning.
Hoppas det gick bra!
Ingen tratt efter kastrering av hankatt. Har aldrig behövt tratt på ngt djur. Men Men har alltid sett till att kunna hålla opererade djur under uppsikt de första dygnen. Dessutom sköljer jag alltid sår med koksalt ett par ggr om dagen i början. (badda det torrt annars kan det klia när det är blött)
Suck! Operationen gick bra och han verkade lugn när vi kom hem. Tog en timme, sen började han slicka såret. Tratten åkte på och han är INTE nöjd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat: