Karlia Karlia skrev:
De är ju mysiga. Och skickliga jägare. Ekorre måste vara svårfångat!
Oh ja. Här bryr man sig knappt om att titta på ekorrarna, man vet att man inte har en chans att nå dem.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Min lille kille är inne på femte dagen med struten och han är HELT under isen. :sweat: Hur lång tid tar det innan man kan anse det säkert att ta av den, även om han skulle slicka sig där bak? Det gör de ju alltid, kastrering eller ej. För slicka sig gör han, vi tar av den flera gånger varje dag för att han ska kunna äta, dricka och putsa sig.
Grå katt med skyddskrage vilar i någons famn med tydligt besvärade ögon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Min lille kille är inne på femte dagen med struten och han är HELT under isen. :sweat: Hur lång tid tar det innan man kan anse det säkert att ta av den, även om han skulle slicka sig där bak? Det gör de ju alltid, kastrering eller ej. För slicka sig gör han, vi tar av den flera gånger varje dag för att han ska kunna äta, dricka och putsa sig.
[bild]
Jag tror det är lugnt vid det här laget.

• Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Vi renoverar ju köket sedan fem veckor tillbaka och Doris uppskattar helgerna extra mycket. När verktygen tystnat kan man våga sig in och sova.
Katter som visar magen sägs vara helt trygga i din närhet. ;):heart:

• Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag tror det är lugnt vid det här laget.
Tror du det? Han opererades måndag morgon. Kan de slicka upp såret? Jag har tittat på operationsstället varje dag och det ser fint ut (inte för att jag är expert)...

J
[bild]
Ta av den du, det är ingen fara.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Ta av den du, det är ingen fara.
Läser man på nätet står det att hankatter inte brukar behöva tratt, att de brukar låta såret vara. Hjälper inte mig, min katt är inte som andra katter tydligen. Står också att man kan ta av tratten efter några dagar, "bara han inte slickar på såret". Hjälper inte heller, han slickar ju sig där bak varje gång jag tar av tratten. :rolleyes:
Så här sitter han halva dagarna. Ser ut som han sålt smöret och tappat pengarna.
En grå hankatt med tratt sitter på en matta och ser uppåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Ledsen
  • Gilla
Sona2012 och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Läser man på nätet står det att hankatter inte brukar behöva tratt, att de brukar låta såret vara. Hjälper inte mig, min katt är inte som andra katter tydligen. Står också att man kan ta av tratten efter några dagar, "bara han inte slickar på såret". Hjälper inte heller, han slickar ju sig där bak varje gång jag tar av tratten. :rolleyes:
Så här sitter han halva dagarna. Ser ut som han sålt smöret och tappat pengarna.
[bild]
Hör med veterinär för säkerhets skull om såret är tillräckligt läkt för att klara en ordentlig tvätt.

Vår katt kastrerades för 2 veckor sen. Han har inte haft tratt överhuvudtaget. Veterinären sa att så länge det inte är överdriver slickande så är det ingen fara. Ingen av våra övriga katter (två hanar och en hona) har haft tratt i samband med kastreringen.

J
[bild]
Jag skulle säga att 5 dagar är god marginal. Vår första hane hade tratt första 2-3 dagarna sen fick han vara utan, han klarade det skapligt. Vår minsta hade tratt 15 minuter, det fungerade inte alls. Så han fick vara helt utan. Det är så små sår, det läker snabbt.

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
T tpsoft skrev:
Vår katt kastrerades för 2 veckor sen. Han har inte haft tratt överhuvudtaget. Veterinären sa att så länge det inte är överdriver slickande så är det ingen fara. Ingen av våra övriga katter (två hanar och en hona) har haft tratt i samband med kastreringen.
Vad är överdrivet slickande? :thinking::oops:

Karlia Karlia skrev:
Hör med veterinär för säkerhets skull om såret är tillräckligt läkt för att klara en ordentlig tvätt.
Nu är det ju fredag och veterinären har helgstängt. Vill inte att han ska ha tratten en minut längre än nödvändigt men vill såklart inte riskera att något händer. Men nätet verkar ju eniga att 5 dagar med tratt är mer än de flesta hankatter har...

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
B
B b8q skrev:
Oh ja. Här bryr man sig knappt om att titta på ekorrarna, man vet att man inte har en chans att nå dem.
Grannen berättade att hon såg en av katterna med en ekorre förra sommaren också, men ekorren hade lyckats komma lös och flytt. Denna gång vann Frasse.

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Nu är det ju fredag och veterinären har helgstängt. Vill inte att han ska ha tratten en minut längre än nödvändigt men vill såklart inte riskera att något händer. Men nätet verkar ju eniga att 5 dagar med tratt är mer än de flesta hankatter har...
Jag tror inte att han får bestående men av att ha tratten några dagar extra. Doris fick ha sin tratt i flera veckor när hon hade en böld på bröstet. Sedan blev hon superglad när hon blev av med den! Jag försökte kompensera genom att ge henne extra god mat och kamma henne flera gånger om dagen, då slapp hon den ett tag när jag var bredvid.

• Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Jag tror också att det går bra att ta bort den men när jag googlade står det på ett par ställen tio dagar tills såret läkt. Tänker att har ni klarar det så här långt klarar ni ett par dagar till. Vore illa om han haft tratten på i onödan. Därför jag föreslog att fråga veterinär, vi på nätet kan litegrann men vi har ju inte sett såret och så är vi inte veterinärer då..

Med det sagt klarade jag ju inte mer än ca 5 min med tratt på Smilla. Usch vad oroligt det var!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.