1 072 535 läst · 12 907 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
♀️.
Blev allergisk när jag var 18 år. Har levt i sorg efter det av att inte kunna ha katt. För ca 2 år sedan fick jag av någon anledning för mig att börja kolla efter allergivänliga katter. Har alltid varit mycket skeptisk men efter att ha läst en hel del om andras positiva erfarenheter av en viss ras tändes ett litet hopp ändå.
Kontaktade en uppfödare och gjorde ett testbesök. Kände inte ett dugg. Var ändå inte övertygad och mitt i sökandet framkom det att makens jobbarkompis hade just denna ras. Sagt och gjort så åkte vi dit och träffade hennes 4 katter och kände ingenting där heller!
Nu blev jag riktigt hoppfull, skulle det kanske kunna gå ändå?
Hittade en annons på en kattunge och åkte och hälsade på uppfödaren och kände ingenting där heller och då kändes det som att vi trots allt skulle våga!
På tisdag fyller vår Eddie 2 år . I somras fick han också en lillebror att leka med ❤.
Kunde inte vara lyckligare! Min dröm har besannats och jag kan ha katter igen .
Visst kan det klia lite i ögonen när jag är förkyld och immunförsvaret är nedsatt men annars känner jag absolut ingenting!
Rasen som fungerar för mig heter Sibirisk katt/Neva Masquerade som egentligen är samma ras men som i Sverige och ett par andra länder delas upp och kallas för syskonraser.
Här är våra hjärtan Eddie (blå) och Dexter (maskad) .
Blev allergisk när jag var 18 år. Har levt i sorg efter det av att inte kunna ha katt. För ca 2 år sedan fick jag av någon anledning för mig att börja kolla efter allergivänliga katter. Har alltid varit mycket skeptisk men efter att ha läst en hel del om andras positiva erfarenheter av en viss ras tändes ett litet hopp ändå.
Kontaktade en uppfödare och gjorde ett testbesök. Kände inte ett dugg. Var ändå inte övertygad och mitt i sökandet framkom det att makens jobbarkompis hade just denna ras. Sagt och gjort så åkte vi dit och träffade hennes 4 katter och kände ingenting där heller!
Nu blev jag riktigt hoppfull, skulle det kanske kunna gå ändå?
Hittade en annons på en kattunge och åkte och hälsade på uppfödaren och kände ingenting där heller och då kändes det som att vi trots allt skulle våga!
På tisdag fyller vår Eddie 2 år . I somras fick han också en lillebror att leka med ❤.
Kunde inte vara lyckligare! Min dröm har besannats och jag kan ha katter igen .
Visst kan det klia lite i ögonen när jag är förkyld och immunförsvaret är nedsatt men annars känner jag absolut ingenting!
Rasen som fungerar för mig heter Sibirisk katt/Neva Masquerade som egentligen är samma ras men som i Sverige och ett par andra länder delas upp och kallas för syskonraser.
Här är våra hjärtan Eddie (blå) och Dexter (maskad) .
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 441 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 441 inlägg
Så vackra foton av dina pälsklingar @Fruberlundslantliv - flera av mina vänner som vuxit upp med katter och blivit allergiska i vuxen ålder has skaffat "Sibiriska" katter och känner minimalt av allergin. Fantastiskt!
Finns motsvarande vad gäller hundar och allergi efter vad jag hört så alla som vill borde kunna ha ett husdjur.
Finns motsvarande vad gäller hundar och allergi efter vad jag hört så alla som vill borde kunna ha ett husdjur.
Ja visst är det fantastiskt att det faktiskt går . Dock viktigt att testa ordentligt först både för sin egen och djurets skull även om det så klart aldrig finns några garantier ändå ❤.Maria T skrev:Så vackra foton av dina pälsklingar @Fruberlundslantliv - flera av mina vänner som vuxit upp med katter och blivit allergiska i vuxen ålder has skaffat "Sibiriska" katter och känner minimalt av allergin. Fantastiskt!
Fler som fick äta upp maten ute, jag tycker min oriental var en duktig jägare men såg helst att han åt sin take away utomhus och efter en hel del svärande så gjorde han det. Råttor, döda eller levande är inte välkomna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Firade fruns födelsedag och då fick grabbarna laxmousse med sikrom. Det var populärt. Yoda kräver att moussen ska blandas ut med vatten...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 441 inlägg