1 072 469 läst · 12 907 svar
1072k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Zorro avbildad på årets pumpa...
Visa bilaga 560264
Visa bilaga 560264
Husägare
· Älvsborg
· 2 270 inlägg
Bra början. Vi kör utan tandkräm nu mer, mest för att den alltid är slut i vår djuraffär.Karlia skrev:
Att leka lite med tandborsten kan vara lite kul också. Sen tror jag att det mesta handlar om att visa djuret att man tror på det här själv och att vara ganska snabb. Alla tänder blir kanske inte supernoga borstade varje gång men totalt blir det bra.
(Vi brukar ha de där tandborstarna till hundarna. De är bra tycker jag, Katten har så liten mun att jag nu fastnat för tandborste för barn under ett år med väldigt litet borsthuvud. Nackdelen är att handtaget är lite för litet att hålla i. Men man kan inte få allt.)
Vi hittade tandborstar för barn 3-5 år, eftersom det var katter på tänkte vi att det blev bra
Första försök för mig också, jag känner mig inte säker.. Har tränat på att titta på hennes tänder, det får jag göra en stund. Tänker göra det till rutin, samma ställe varje dag. Det får ta ett litet tag så vi båda vänjer oss.
Mindre borste är nog bra den här såg liten ut i affären. Men inte vid hennes mun.
Första försök för mig också, jag känner mig inte säker.. Har tränat på att titta på hennes tänder, det får jag göra en stund. Tänker göra det till rutin, samma ställe varje dag. Det får ta ett litet tag så vi båda vänjer oss.
Mindre borste är nog bra den här såg liten ut i affären. Men inte vid hennes mun.
Renoverare
· Stockholm
· 18 403 inlägg
Vi hade problem med tandsten på vår gamling till katt mot slutet nog bra borsta på dem faktiskt. Men man har ju så mycket som ska göras med att klippa klor osv det glöms lätt
Tillräckligt svårt att komma ihåg alla dessa moment på barnen, och nu har man fått en som man tydligen måste hjälpa i 15-20 år.AndersMalmgren skrev:
Vi borstar alla djurens tänder efter sista hundpromenaden. Det gick ganska fort för samtliga djur (två hundar och en katt) att lära sig att då går vi in i badrummet allihopa. Vi tvättar ögonen och tittar i öronen samt klipper klor om det behövs och sist borstar vi tänderna. Det går ganska fort.
Sedan vill alla djuren få göra lite konster och få en godis (en bit torr hundmat) och sen går vi och lägger oss.
När vi borstar Kattens tänder lägger vi honom på rygg i knät. Då tycker jag att det är lätt att se ordentligt.
Sedan vill alla djuren få göra lite konster och få en godis (en bit torr hundmat) och sen går vi och lägger oss.
När vi borstar Kattens tänder lägger vi honom på rygg i knät. Då tycker jag att det är lätt att se ordentligt.
Vi borstar också men allt för sällan..Jiji skrev:Vi borstar alla djurens tänder efter sista hundpromenaden. Det gick ganska fort för samtliga djur (två hundar och en katt) att lära sig att då går vi in i badrummet allihopa. Vi tvättar ögonen och tittar i öronen samt klipper klor om det behövs och sist borstar vi tänderna. Det går ganska fort.
Barntandborste och djurtandborste. Jag föredrar mindre modellen, men man är farligt nära tänderna då kindtänderna borstas. Går lättast då katterna är trötta...
Borstar förvisso inte tänderna på katterna men däremot på hunden som är i samma storlek som en katt. Dessa tycker jag är bäst av de vi provat, själva borsthuvudet är mindre så man kommer åt lättare längre in. Det är ju de bakre tänderna som är knöliga att komma åt, i alla fall här.
https://www.tinybuddy.se/products/4-pack-tandborste-for-hund-katt
Här fanns visst ett set med tandborstar och kattandkräm med ostsmak, låter otroligt vidrigt men så är jag ju ingen katt heller. (Sambon har råkat prova hundtandkrämen med biffsmak, han rekommenderar den inte... )
https://www.tinybuddy.se/products/4-pack-tandborste-for-hund-katt
Här fanns visst ett set med tandborstar och kattandkräm med ostsmak, låter otroligt vidrigt men så är jag ju ingen katt heller. (Sambon har råkat prova hundtandkrämen med biffsmak, han rekommenderar den inte... )