J
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vad fick frun då? :crysmile:
Frun fick sikromspizza, och nu ost och chark

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
J
  • Utskuren pumpa med Zorro-figuren, upplyst inifrån på nattlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 27 till
  • Laddar…
Hanging around, som man säger. :p
Grå katt som slappar på en stol i svagt ljus, ser ut att gäspa.
Skapa konto

Försökte få med en gäspning men resultatet blev sådär i den skumma belysningen.
Katt som gäspar och hänger över kanten på en grå fåtölj i ett rum med svagt ljus.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 12 till
  • Laddar…
En röd långhårig katt ligger avslappnat på ett par gråa byxor som är utlagda på en soffa.
Skapa konto

Tidigare idag låg han i byxorna, mina byxor. :heart:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Illustration av katter klädda i Halloween-kostymer, en pumpa, en spöke, och en svart katt med pratbubblor.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Karlia
Näe, nu skojar du väl matte?!

Första försöket, tandkrämen med fisksmak blev avslickad till slut åtminstone.

Katt tittar förvånat mot kameran bredvid en tandborste med tandkräm på golvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Näe, nu skojar du väl matte?!

Första försöket, tandkrämen med fisksmak blev avslickad till slut åtminstone.

[bild]
Bra början. Vi kör utan tandkräm nu mer, mest för att den alltid är slut i vår djuraffär.

Att leka lite med tandborsten kan vara lite kul också. Sen tror jag att det mesta handlar om att visa djuret att man tror på det här själv och att vara ganska snabb. Alla tänder blir kanske inte supernoga borstade varje gång men totalt blir det bra. :love:

(Vi brukar ha de där tandborstarna till hundarna. De är bra tycker jag, Katten har så liten mun att jag nu fastnat för tandborste för barn under ett år med väldigt litet borsthuvud. Nackdelen är att handtaget är lite för litet att hålla i. Men man kan inte få allt.)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Vi hittade tandborstar för barn 3-5 år, eftersom det var katter på tänkte vi att det blev bra :)

Första försök för mig också, jag känner mig inte säker.. Har tränat på att titta på hennes tänder, det får jag göra en stund. Tänker göra det till rutin, samma ställe varje dag. Det får ta ett litet tag så vi båda vänjer oss.

Mindre borste är nog bra den här såg liten ut i affären. Men inte vid hennes mun.

Dom försäkrar att vi kan äta lasagnen utan hälsorisker.
Två perserkatter äter från tallrikar på ett köksgolv.
Skapa konto

Bärras bordsskick har väl ett visst mått av förbättringspotential. :whistle:

• Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Vi hade problem med tandsten på vår gamling till katt mot slutet nog bra borsta på dem faktiskt. Men man har ju så mycket som ska göras med att klippa klor osv det glöms lätt

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi hade problem med tandsten på vår gamling till katt mot slutet nog bra borsta på dem faktiskt. Men man har ju så mycket som ska göras med att klippa klor osv det glöms lätt
Tillräckligt svårt att komma ihåg alla dessa moment på barnen, och nu har man fått en som man tydligen måste hjälpa i 15-20 år. :crysmile:

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi borstar alla djurens tänder efter sista hundpromenaden. Det gick ganska fort för samtliga djur (två hundar och en katt) att lära sig att då går vi in i badrummet allihopa. Vi tvättar ögonen och tittar i öronen samt klipper klor om det behövs och sist borstar vi tänderna. Det går ganska fort.
Sedan vill alla djuren få göra lite konster och få en godis (en bit torr hundmat) och sen går vi och lägger oss.

När vi borstar Kattens tänder lägger vi honom på rygg i knät. Då tycker jag att det är lätt att se ordentligt.

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
J
Jiji Jiji skrev:
Vi borstar alla djurens tänder efter sista hundpromenaden. Det gick ganska fort för samtliga djur (två hundar och en katt) att lära sig att då går vi in i badrummet allihopa. Vi tvättar ögonen och tittar i öronen samt klipper klor om det behövs och sist borstar vi tänderna. Det går ganska fort.
Sedan vill alla djuren få göra lite konster och få en godis (en bit torr hundmat) och sen går vi och lägger oss.

När vi borstar Kattens tänder lägger vi honom på rygg i knät. Då tycker jag att det är lätt att se ordentligt.
Vi borstar också men allt för sällan..
Barntandborste och djurtandborste. Jag föredrar mindre modellen, men man är farligt nära tänderna då kindtänderna borstas. Går lättast då katterna är trötta...

• Hand håller en barnstor tandborste och en mindre djurtandborste.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Borstar förvisso inte tänderna på katterna men däremot på hunden som är i samma storlek som en katt. Dessa tycker jag är bäst av de vi provat, själva borsthuvudet är mindre så man kommer åt lättare längre in. Det är ju de bakre tänderna som är knöliga att komma åt, i alla fall här.
https://www.tinybuddy.se/products/4-pack-tandborste-for-hund-katt

Här fanns visst ett set med tandborstar och kattandkräm med ostsmak, låter otroligt vidrigt men så är jag ju ingen katt heller. :D (Sambon har råkat prova hundtandkrämen med biffsmak, han rekommenderar den inte... :crysmile:)

• Haha
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Borstar inte tänderna varken på hunden eller katten. :cool:
Använder Plaque Off tandpulver istället. Dyrt men bra.
Bara att strö på maten. Klart! :)
Har funkat perfekt i 5 år nu.
Ingen tandsten alls! :giggle:

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.