D dicliff skrev:
Borstar inte tänderna varken på hunden eller katten. :cool:
Använder Plaque Off tandpulver istället. Dyrt men bra.
Bara att strö på maten. Klart! :)
Har funkat perfekt i 5 år nu.
Ingen tandsten alls! :giggle:
Använde också Plaque Off, både pulvret som strös över blötmaten och tuggtabletterna som blandas med torrfodret. Tyckte också det fungerade bra trots att det var dyrt. Men kisse gillade det bättre än tandborstning ( blev borstning 1-2ggr i veckan för att hjälpa till med tandhygienen)

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Vår lille kattunge är 5 månader och vi har haft honom i ca 1,5 månad. Allt går fint, men en sak som jag märkt är att han inte verkar äta, dricka eller gå på lådan så mycket när vi är borta och han är ensam hemma. Är det vanligt? Han är inte så ofta ensam hemma, då både maken och jag jobbar mestadels hemifrån, men det har hänt några gånger att han varit ensam 4-7 timmar.
Inget tyder på att han är orolig när han är ensam, han har aldrig rivit ner nåt eller så. Men när vi kommer hem så brukar han ganska omgående äta, dricka och gå på lådan.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
richardtenggren
Det är inte så att han sover när ni är borta då?

Vår Skrållan brukar sova på dagarna när jag jobbat hemma :)

• Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det är inte så att han sover när ni är borta då?

Vår Skrållan brukar sova på dagarna när jag jobbat hemma :)
Jo, det kanske bara är så enkelt? :crysmile: Med 3 ungar är det ju sällan lugn och ro för honom när vi är hemma så han kanske betar av sömnskulden när han har palatset för sig själv. ;)

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Han sover nog när ni är borta. När ni kommer hem blir han glad och aktiv igen och tar igen det han missade när han sov i väntan på er.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kan rätt troligt vara så.
Äter och dricker han sen när ni kommer hem så verkar ju allt OK.
Jag skulle inte vara orolig.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Nä, mina fröknar äter inte mycket när ingen är hemma heller........ Dom är fullt upptagna med att hitta på massa satyg :rofl:

• Haha
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Karlia
Går han upp i vikt som han ska och ni ser att vattnet blir drucket är det inga problem. Katter har stort sömnbehov, såklart han passar på att sova när ni inte är hemma och inget händer!

Tack för era svar! Jag har inte varit orolig, mest fundersam om det är normalt. Vägde honom idag och han har gått upp ca 400 g på ett par veckor och med tanke på att han knappt väger 2,5 kg än så länge så är den procentuella viktuppgången större än de flesta människor skulle känna sig bekväma med. :crysmile: Han mår jättebra i övrigt, så jag kanske bara ska se det som positivt att han utnyttjar de lugna stunderna väl. (y)
Nästa måndag smäller det dock, då ryker kulorna. :surprised: Eller som min man sa om det: snipp, snopp slut. :rofl:

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Djärv katt. Har han otur följer han med ungarnas badleksaker ner i badkaret. :rofl:
Det höll för övrigt på att hända, första gången barnen badade efter att vi fått hem katten. Han hade hoppat i badkaret flera gånger, när det varit tomt, men denna gången var det fullt av både vatten och ungar. Han kom in i badrummet och hoppade snabbt upp på badkarskanten, jag vet inte vem som blev räddast, han eller jag, men han lyckades faktiskt hålla balansen och ramlade inte i. :crysmile:
Grå katt inne i en förvaringshylla tittar försiktigt ut omgiven av badleksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Karlia
Fick den här skickad till mig, Smilla 4 veckor i min hand.

En 4 veckor gammal kattunge, Smilla, ligger i någons hand.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Snigla och 16 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Fick den här skickad till mig, Smilla 4 veckor i min hand.

[bild]
De där klorna skojar man inte bort... :surprised:

• Älska
  • Haha
dicliff och 2 till
  • Laddar…
För många av oss, en helt vanlig grå, regnig onsdag i början av november...
Bärra kommer minnas denna dag som sin 4-årsdag.
Och hur firas en födelsedag bättre än med tonfisk, som brorsan självklart får ta del av. :love:
Två katter i ett kök, en äter tonfisk från en skål på golvet och den andra sitter på bänken.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
När man låst ut katten till sovrummet...

• Gilla
  • Haha
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Bärra efter att varit ute i kattgården dryga 2h på morgonen, ätit och lagt sig i sin kattong. :love:
Orange katt vilar i en liten kartong på ett köksgolv.
Skapa konto

Han började spinna när han kisade på mig och kameran.
Han valde oss! :heart:

• Gilla
  • Älska
Snigla och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.