Bytte ut Jysk-plasten mot kattbädd. Verkar godkänt det också. :heart:
Grå katt sover bekvämt i en ny kattbädd under ett vitt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 12 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Bytte ut Jysk-plasten mot kattbädd. Verkar godkänt det också. :heart:
[bild]
Har han någon hög viloplats också? Katter brukar gilla att ha överblick.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Grå katt sover på ett klösträd bredvid ett fönster i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 14 till
  • Laddar…
Han har INGET att klaga på! :)
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…


Grannens katt Putte, som är otroligt ståtlig, har kommit in och gjort sig hemmastadd.
Men så vill Gustav komma hem och det tycker inte Putte så han slår till.
Sedan börjar en långdragen serenad och dagen efter såg jag blodiga tassmärken på tvättmaskin och bänk.
Sov som en stock genom denna dramatik.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
topsiekret och 8 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
[bild]
Tack för ditt svar! Hoppas verkligen inte att det är nån svårhanterlig parasit, men jag kan ju uppdatera med att han nu inte bajsat något alls sen igår em. Får hoppas att han bajsar sen så jag kan se om konsistensen verkar rätta till sig.
Det här med att avgränsa förstår jag vitsen med, men tyvärr är hans mat i ena änden av nedervåningen (köket) och vi sover i andra änden av nedervåningen. Övervåningen är han sällan på, bara när nån av oss är däruppe.
Ja, det kan bli så att man får sova närmare deras mat och låda några nätter;)
Inskolning, du vet.
 
Igen Igen skrev:
Ja, det kan bli så att man får sova närmare deras mat och låda några nätter;)
Inskolning, du vet.
Jodå, jag förstår det, men sova i köket på obestämd tid kändes inte aktuellt för oss. Vi har nu en kattlåda i sovrummet och matskålar på 4 ställen, och nu har han "skött sig" sedan i fredags morse, så jag hoppas att det nu rett upp sig iom att vi tog bort blötmaten och hans mage har stabiliserats.
Inskolning känner jag väl till, på barn (har skolan in 3 barn totalt 6 gånger), men katter är nytt för mig. ;)
 
  • Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
Ok, nästa fråga nu när magen/bajsandet verkar vara under kontroll.
Ni med plattnosade katter som britter (även om det ju finns ännu plattare): ögon som rinner lite till och från, är det vanligt? Vår lille kille kisar ibland med ena ögat och det rinner lite gunk från framförallt det ögat han kisar på. Det är inte hela tiden, utan lite då och då, mer på kvällen än på morgonen.
Trånga tårkanaler? Kan/bör/måste man göra något? Han verkar ju inte påverkad av det direkt.
 
Karlia
Du skulle vaccinera idag? Fråga veterinären. Signe behövde jag ibland tvätta/torka av men jag såg henne inte kisa eller att gunket var blött.
 
Karlia
Det kan vara något normalt som växer bort.

Men en gång fick jag en kattunge som var ovaccinerad (jag är lite förvånad att du ska vaccinera, min uppfödare vaccinerar kattungarna två gånger innan hon säljer dem) som fick någon kattsnuva, då var ögonen irriterade och rann.
 
Jag hade lite problem med denna killens ögon, det slutade med att han fick operera dom. Hans påsar under ögonen gjorde så att pälsen vek sig in mot ögat och iriterade det så dom rann och han kisade, det vart bra efteråt.

Närbild på en långhårig katt med tydliga påsar under ögonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Fadai och 10 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Det kan vara något normalt som växer bort.

Men en gång fick jag en kattunge som var ovaccinerad (jag är lite förvånad att du ska vaccinera, min uppfödare vaccinerar kattungarna två gånger innan hon säljer dem) som fick någon kattsnuva, då var ögonen irriterade och rann.
Ja jag får fråga idag. Hon hade vaccinerat första dosen bara, oklart varför det blev så.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
jag är lite förvånad att du ska vaccinera, min uppfödare vaccinerar kattungarna två gånger innan hon säljer dem
Så här skriver Anicura,
Text om grundvaccination av katt med info om åldrar och vaccinationsintervall.

Vi fick "själva" vaccinera vår senaste katt runt tre veckor efter hämtning. Är nog rätt normalt om man "hämtar" vid runt 12 veckor.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Jag hade lite problem med denna killens ögon, det slutade med att han fick operera dom. Hans påsar under ögonen gjorde så att pälsen vek sig in mot ögat och iriterade det så dom rann och han kisade, det vart bra efteråt.

[bild]
Wow, vilket exemplar! Maine coon?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Så här skriver Anicura,
[bild]

Vi fick "själva" vaccinera vår senaste katt runt tre veckor efter hämtning. Är nog rätt normalt om man "hämtar" vid runt 12 veckor.
Vår var 14 veckor när vi hämtade, men man vet ju inte om första dosen blivit försenad pga sjukdom hos ägaren el dyl, jag ställde inga följdfrågor på det.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.