Maria T
Noramasen Noramasen skrev:
Inte visst jag att Alice hade öron för lite lugn och harmonisk musik. men hon är full av överraskningar. Och nu när jag skriver detta så har hon lagt sig i mitt knä för att låta sig vaggas till söms av denna vaggvisebetonade livekonsertern ..ZZZZ
[video]
Så fint, Alice liknar min Kajsa som gärna la sig i knäet och lyssnade på lugn musik.
De tre katterna jag hade innan Kajsa kunde jag plocka upp och dansa runt med, de gillade verkligen rockmusik och hade inget emot att matte ylade med, men Kajsa var en finkänslig dam som varken gillade dans eller högljudd musik.
 
  • Gilla
  • Älska
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Fadai
Myrstacken Myrstacken skrev:
[bild]

Detta är den andre som är Blackritz bror..
Han heter Kurre katt för han kurrar hela tiden och gör kurr ljud när han går när han springer när han hoppar ja konstant..
Räcker att man tittar på honom så börjar han kurra därför fick han namnet Kurre katt..
Dock väldigt busig och klättrar i gardiner och ibland hittar man honom sittandes uppe på gardinstången.. GRRRRRRRR
I bakgrunden kan ni se att gardinen är uppknyten för att försöka undvika detta.. Det funkar sådär :rofl:
Grattis till supersöta katter!!! Man smälter.
 
  • Gilla
Myrstacken
  • Laddar…
Sammanfattning av dagen med min lilla Fribajsare; sammanlagt 2 bajsar av normal storlek och i det närmaste normal konsistens, tror jag. Han har kissat flera gånger självmant på nån av lådorna. Han har flera matskålar med torrfoder runtom och de har jag fått fylla på lite idag. Jag har även sett honom dricka vatten vid flera tillfällen, så han får nog i sig det han behöver.

Som pricken över i gick han plötsligt självmant till klösbrädan för första gången och började riva en stund, kanon! (y)

Edit 1 min senare: nu gick han och bajsade på nya lådan en gång till! Duktig kille!
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 18 till
  • Laddar…
J
När man väntar på sin beställning...

Två katter sitter på barstolar i ett modernt kök och ser förväntansfulla ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två katter sitter förväntansfullt på stolar vid ett matbord inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två katter sitter förväntansfullt på en stol och en bänk bredvid ett brinnande ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 21 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
När man väntar på sin beställning...

[bild] [bild] [bild]
Långsam betjäning på det där haket…. ;)
 
  • Ledsen
Jonobe
  • Laddar…
J
Blev tvungen att köpa två par gummistövlar för att grabbarna skulle få varsin kattong... Blev bråk ändå...
Två katter sitter i varsin kartong på ett trägolv, en leksaksmus framför dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två katter leker och brottas i och runt två öppna kartonger på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två katter leker i varsin kartong på ett trägolv, med leksak bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Neta58 och 17 till
  • Laddar…
J
J Jonobe skrev:
Blev tvungen att köpa två par gummistövlar för att grabbarna skulle få varsin kattong... Blev bråk ändå...
[bild]
[bild]
[bild]
Ser nu att Zorro rörde sig något snabbt i första bilden, ögat halkade ner :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Haha
dicliff och 4 till
  • Laddar…
Ytterligare en morgon med ren och klar luft när vi vaknade, inga olyckor under natten! (y) Hur länge tror ni det tar innan man kan känna sig säker på att kunna ta in mattorna igen (som han bajsat på), utan att han triggas av att bajsa på de igen? Jag har skurat de med galltvål, Vanish mattvätt och sprayat de med urinborttagning och ättiklösning. Men man vet ju inte med hans doftsinne. :p
 
  • Älska
Jiji
  • Laddar…
Karlia
Vad skönt! Jag har väntat på uppdatering!

Vore jag du skulle jag vänta lite mer även om det förmodligen inte är mattan som triggade honom. Men finns minsta lilla lukt kvar kan han ju bli lite förvirrad. Låt de nya goda vanorna sätta sig först.
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Jag håller med, vänta en vecka eller mer. Testa att spraya med mint. Jag tycker att det alltid har funkat.
 
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Tack för era svar! :) Jag väntar gärna, hellre det än att han börjar bajsa hejvilt igen. :rofl: Mint ja... jag har alla sprayer man kan tänka sig i min arsenal, utom mint! :crysmile: Undrar om det skulle funka att blanda typ Listerine och vatten i en sprayflaska och spraya på mattan... :thinking:

En fråga förresten, nu är jag ju så ny som kattägare, har jag helt förstört den här tråden nu? Den kanske var menad som en tråd för mysiga bilder på era pälsklingar, och så klampar jag in med IBS-katten och spammar som en tok. :sweat:
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Karlia
"Alla som gillar katter... " heter ju tråden så nog håller du dig till topic :)
 
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Tack för era svar! :) Jag väntar gärna, hellre det än att han börjar bajsa hejvilt igen. :rofl: Mint ja... jag har alla sprayer man kan tänka sig i min arsenal, utom mint! :crysmile: Undrar om det skulle funka att blanda typ Listerine och vatten i en sprayflaska och spraya på mattan... :thinking:

En fråga förresten, nu är jag ju så ny som kattägare, har jag helt förstört den här tråden nu? Den kanske var menad som en tråd för mysiga bilder på era pälsklingar, och så klampar jag in med IBS-katten och spammar som en tok. :sweat:
Jag tycker att du ska testa listerin och vatten inga av mina djur gillar listerin. Det blir nog perfekt. Det är ju bara för att få det att lukta lite konstigt ett tag.
Jag tror dock att din lilla katt nu hinner på lådan och gillar sin sand. Alltså kommer han att gå på lådan, det är ju det katter vill.
Att ta bort blötmaten verkar ju ha varit bra för hans mage.

Det är ju jättebra att den här tråden kunde vara till nytta. :love:
 
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag tycker att du ska testa listerin och vatten inga av mina djur gillar listerin. Det blir nog perfekt. Det är ju bara för att få det att lukta lite konstigt ett tag.
Jag tror dock att din lilla katt nu hinner på lådan och gillar sin sand. Alltså kommer han att gå på lådan, det är ju det katter vill.
Att ta bort blötmaten verkar ju ha varit bra för hans mage.

Det är ju jättebra att den här tråden kunde vara till nytta. :love:
Tack, ska kolla om vi har nån gammal flaska i skåpet, annars ska jag investera i en.

Ja blötmaten ja, jag frågade uppfödaren igår vilken sort han är uppvuxen på och det var tydligen Royal Canin kitten. Vi köpte lite olika sorter innan vi fick hem honom, bland annat den, men då den inte fanns på Ica utan bara på djuraffären som ligger lite avigt till så gick vi över till annan kattungemat som de hade på Ica.
Nu när jag vet vilken sort han fick tidigare, ska jag se till att köpa den eller ska han ha enbart torrfoder tycker ni? Det verkar så torftigt med bara torrt... Finns risk att hans mage ballar ur igen om han får blötmat, trots att uppfödaren sa att det funkade bra hemma hos henne?
 
Karlia Karlia skrev:
"Alla som gillar katter... " heter ju tråden så nog håller du dig till topic :)
Det är inte nu jag ska säga att jag egentligen inte gillar katter va? :crysmile: Men jag gillar MIN katt, och alla katter som är gosiga och vänligt sinnade. ;):love:
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
dicliff och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.