Isakare Isakare skrev:
Molle gillar inte riktigt grannen Bingo och vill komma in.
Jag brukar kalla han Elaka Måns, ni ser kanske på nedre inzoomade bilden varför ;)

[bild]

[bild]
Haha!

Vår grannkatt flashar sig själv för vår katt.. Kanske i försök att visa att det är mer najs ute än inne? (Soys sprang dock iväg innan jag hann knäppa fotot!) Katt ligger på rygg på stenläggning utanför en öppen ytterdörr, synlig från insidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hackspettan och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Dessutom kommer en anka till vår pool varje dag som gör mig väldigt exalterad
Vad roligt.
Lyckans ost. Inga ankungar i sikte?

Staffan

Nej, bara en ensam anka.

Staffans2000
Det är ingen anka, det är en gräsand.
Gammalt djungelordspråk.

• Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Min katt är lat. Vilar hakan när han spanar på fåglar.
Svartvit katt vilar hakan på en fönsterbräda, tittar ut genom fönstret med färgglad gardin.
Skapa konto

• Gilla
bonnier och 5 till
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Och vid en närmare undersökning och en förbannad katt så ser vi att det sitter en stor vit fästing mellan tårna.
Hoppsan, det har vi aldrig sett.
Våra två kattfröknar har mest fästingar runt halsen/mellan öronen.
Och någon enstaka gång vid ögonen och där bak vid hum-hum.
Allt annat verkar de kunna krafsa bort själva.

Vi använder Frontline Vet. då och då, och det gör väl att de flesta fästingar dör.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Dessutom kommer en anka till vår pool varje dag som gör mig väldigt exalterad.
Man får inte vara panka för att ha råd med en anka :)

Har en liten grannflicka på 6 år. Hon sa en dag att hon var en ATT.
Det var alltså en korsning mellan en katt och en anka :D

• Gilla
Marlen Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
Mina katter är tuffa! De dödar huggormar. Ja, jag vet att huggormar är fridlysta. :oops: Men här är en huggorm som fått plikta med sitt liv när den försökte attackera en av mina katter.

Större bild

vad-heter-ormen.jpg

• Gilla
Myckling och 2 till
  • Laddar…
Midsommardagen i bästa läge :)

• Långpälsad katt som sover på en grå soffa.
    Skapa konto
  • Gilla
bonnier och 3 till
  • Laddar…
elektronikfreak elektronikfreak skrev:
Mina katter är tuffa! De dödar huggormar. Ja, jag vet att huggormar är fridlysta. :oops: Men här är en huggorm som fått plikta med sitt liv när den försökte attackera en av mina katter.

Större bild

[bild]
Min gamla katt lekte också med vilka djur, men om nån vann vet jag inte :oops: Han stördes inte av den svullna foten iaf. och svullnaden gick neråt dan efter

Svullna vita kattfötter med extra tår på en matta.
Skapa konto

• Gilla
bonnier och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Min gamla katt lekte också med vilka djur, men om nån vann vet jag inte :oops: Han stördes inte av den svullna foten iaf. och svullnaden gick neråt dan efter

[bild]
Rent allmänt brukar det väl vara så att hundar blir bitna i nosen vilket är allvarligare än katten som ofta blir biten i tassen. Sedan är det väl bara 1/3 av alla huggormsbett där ormen verkligen sprutar ut sitt gift. Men bara själva bettet som sådant är väl smärtsamt efter vad jag hört från människor som blivit bitna.

K Keegan skrev:
Midsommardagen i bästa läge :)
Katter gillar fårskinn. :D Btw, ska jag tolka detta som om midsommarafton var sval? Vi hade knappast några tropiska temperaturer här på Öland i vart fall.

Katter gillar fårskinn. :D Btw, ska jag tolka detta som om midsommarafton var sval? Vi hade knappast några tropiska temperaturer här på Öland i vart fall.
Den här katten behöver inget fårskinn, han är en enda röra av päls, päls och lite mer päls

Småland här, midsommar var som traditionen bjuder kall, blåsig och regnig.

K Keegan skrev:
Den här katten behöver inget fårskinn, han är en enda röra av päls, päls och lite mer päls

Småland här, midsommar var som traditionen bjuder kall, blåsig och regnig.
Temperaturmässigt funkade väl T-shirt och shorts, blåsigt troligen runt kuling men en vindstöt på kvällen under ca 30 sekunder då det var uppe i stormstyrka. Annars inte många regnstänk... inget som syntes i regnmätaren i vart fall. Fruktansvärt torrt rent allmänt med bevattningsförbud utom för bönderna som odlar jordgubbar med egna brunnar som även dom börjar torka ut.

Här i södra Stockholm haglade det en skvätt :crysmile:

Fick en bild av en vän och gamla katten ser ju ut att vara en meter hög på detta kortet (iaf. om fjärrkontrollerna inte legat där) ;)

Fluffig långhårig katt som sitter framför en fjärrkontroll, vilket ger ett perspektiv som om katten vore mycket stor.
Skapa konto

• Gilla
bonnier och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.