1 088 855 läst · 13 127 svar
1089k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 7 907 inlägg
Nej, bara en ensam anka.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Hoppsan, det har vi aldrig sett.T Tobias Knutsson skrev:
Våra två kattfröknar har mest fästingar runt halsen/mellan öronen.
Och någon enstaka gång vid ögonen och där bak vid hum-hum.
Allt annat verkar de kunna krafsa bort själva.
Vi använder Frontline Vet. då och då, och det gör väl att de flesta fästingar dör.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Husägare
· Borgholm, Öland
· 146 inlägg
Mina katter är tuffa! De dödar huggormar. Ja, jag vet att huggormar är fridlysta. Men här är en huggorm som fått plikta med sitt liv när den försökte attackera en av mina katter.
Större bild
Större bild
Husägare
· Borgholm, Öland
· 146 inlägg
Rent allmänt brukar det väl vara så att hundar blir bitna i nosen vilket är allvarligare än katten som ofta blir biten i tassen. Sedan är det väl bara 1/3 av alla huggormsbett där ormen verkligen sprutar ut sitt gift. Men bara själva bettet som sådant är väl smärtsamt efter vad jag hört från människor som blivit bitna.Tokslut skrev:
Husägare
· Borgholm, Öland
· 146 inlägg
Den här katten behöver inget fårskinn, han är en enda röra av päls, päls och lite mer pälselektronikfreak skrev:
Småland här, midsommar var som traditionen bjuder kall, blåsig och regnig.
Husägare
· Borgholm, Öland
· 146 inlägg
Temperaturmässigt funkade väl T-shirt och shorts, blåsigt troligen runt kuling men en vindstöt på kvällen under ca 30 sekunder då det var uppe i stormstyrka. Annars inte många regnstänk... inget som syntes i regnmätaren i vart fall. Fruktansvärt torrt rent allmänt med bevattningsförbud utom för bönderna som odlar jordgubbar med egna brunnar som även dom börjar torka ut.K Keegan skrev: