Vi har tre såna foderautomater. En till varje katt (den tredje står jämte fontänen precis utanför bild, jodå mina har en egen vattenfontän med som filtrerar vattnet). Den stora katten på bilden äter specialkost för sina leder och är dessutom glupsk och käkar upp de andras mat. Perfekt med då den lille har kattungefoder just nu. Så tre katter, tre olika sorters torrfoder. Mina katter är bortskämda och dyra i drift
 
  • Två katter äter från separata foderautomater på ett köksgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bonnier och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Foderautomat??? Är man hungrig går man ut och skaffar efterrätt...
Det irrade in en lite näbbmus men vår ena katt hade fasen ingen aning vad han skulle göra med den. Låg och klappade musen på ryggen. Med tassen. Utan klor. Kelade lite och mest bara tittade.
 
  • Gilla
Pytt och 2 till
  • Laddar…
Våra tre. Roffe till vänster, Keegan överst till höger och Dahlia längst ner till vänster.
 
  • Kollage av tre katter; Roffe som siames, Keegan som vit, fluffig katt och Dahlia som vit med bruna fläckar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
En katt vid ett matbord tittar på en tallrik med sallad och grillat kött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Smilla äter helst det vi äter.
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
H
K Keegan skrev:
Det irrade in en lite näbbmus men vår ena katt hade fasen ingen aning vad han skulle göra med den. Låg och klappade musen på ryggen. Med tassen. Utan klor. Kelade lite och mest bara tittade.
Skönt med fler inomhuskatter, första sommaren i sommarstugan så lyckades vår ena katt få fatt i en mus. Han som stor Maine coon hane hade dock ingen som helst koll. Musen dog på första slaget och sedan satt vår katt mycket besviken och försökte få liv i ”leksaken” (Matte var dock väldigt tacksam att slippa se den grymma & hemska leken).
 
H
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Smilla äter helst det vi äter.
Vår honkatt som är nästan namne med er, Smilia, älskar också att vara med vid matbordet. Gästerna blir alltid lite förvånade när hon snabbt är framme så fort någon drar ut en stol. Thaikyckling, bacon, rökt skinka, tonfisk och västerbottenost är favoriterna. Skönt att de vet vad de vill ;)

Mvh
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Hemmakatten
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Smilla äter helst det vi äter.
Åh, Smilla är sköldpaddsfärgad som min älsklingskatt Mimmi. Hon blev 18 år gammal och är fortfarande saknad.
 
  • Gilla
husdrommaren och 1 till
  • Laddar…
Tredje vändan som bonden/grannen fiskar upp våran katt ur flytgödselbrunnen.

En nyduschad svart katt äter ur en skål på en grusbelagd yta utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyduschad och mat i magen, kanske ett till dopp i eftermiddag!

Mvh P-A
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Tredje vändan som bonden/grannen fiskar upp våran katt ur flytgödselbrunnen.

[bild]

Nyduschad och mat i magen, kanske ett till dopp i eftermiddag!

Mvh P-A
Men hu! Stackars liten!
 
FredrikR FredrikR skrev:
Känner mig lite tjatig med Bärra nu men..

My place?
Älskar hur Bärra 1) fyller upp platsen så väl, och 2) ser så himlans nöjd OCH missnöjd ut på samma gång!
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Skönt nu när det är dagg på nätterna... så mysigt att få en dyngblöt katt mot sig när man sover...

Hittade en död ekorre här om dagen vid garaget, en sork död i hallen och vaknade av fågelflax igår, alltid trevligt med gåvor
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Skönt nu när det är dagg på nätterna... så mysigt att få en dyngblöt katt mot sig när man sover...

Hittade en död ekorre här om dagen vid garaget, en sork död i hallen och vaknade av fågelflax igår, alltid trevligt med gåvor
Var glad över att inte få in en katt som badat i flytgödsel, denna gång satt vi ute och åt frukost, katten hann inte in. Duschad i flera omgångar så stinker han fortfarande.

/P-A
 
Fy 17 stackars katt och stackars er :)

Inte nå farligt för han då?
 
nino nino skrev:
Fy 17 stackars katt och stackars er :)

Inte nå farligt för han då?
Han har överlevt tre tvättar, mera farligt för mina armar.. Första vändan för något år sedan så förstördes stämbanden, nu hann vi tvätta han direkt efter doppet i brunnen, så ingen fara för hans hälsa.
Det fräter för mycket om han försöker tvätta sig själv, därav min omilda dusch....

Mvh P-A
 
P Pagno skrev:
Han har överlevt tre tvättar, mera farligt för mina armar.. Första vändan för något år sedan så förstördes stämbanden, nu hann vi tvätta han direkt efter doppet i brunnen, så ingen fara för hans hälsa.
Det fräter för mycket om han försöker tvätta sig själv, därav min omilda dusch....

Mvh P-A
Du kanske redan har testat men grönsåpa brukar funka bra mot stank. Dessutom tillräckligt milt för katten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.