1 099 019 läst · 13 229 svar
1099k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Vi har tre såna foderautomater. En till varje katt (den tredje står jämte fontänen precis utanför bild, jodå mina har en egen vattenfontän med som filtrerar vattnet). Den stora katten på bilden äter specialkost för sina leder och är dessutom glupsk och käkar upp de andras mat. Perfekt med då den lille har kattungefoder just nu. Så tre katter, tre olika sorters torrfoder. Mina katter är bortskämda och dyra i drift
Administrator
· Skåne
· 7 932 inlägg
Skönt med fler inomhuskatter, första sommaren i sommarstugan så lyckades vår ena katt få fatt i en mus. Han som stor Maine coon hane hade dock ingen som helst koll. Musen dog på första slaget och sedan satt vår katt mycket besviken och försökte få liv i ”leksaken” (Matte var dock väldigt tacksam att slippa se den grymma & hemska leken).K Keegan skrev:
Vår honkatt som är nästan namne med er, Smilia, älskar också att vara med vid matbordet. Gästerna blir alltid lite förvånade när hon snabbt är framme så fort någon drar ut en stol. Thaikyckling, bacon, rökt skinka, tonfisk och västerbottenost är favoriterna. Skönt att de vet vad de villMarlen Eskilsson skrev:
Mvh
Skönt nu när det är dagg på nätterna... så mysigt att få en dyngblöt katt mot sig när man sover...
Hittade en död ekorre här om dagen vid garaget, en sork död i hallen och vaknade av fågelflax igår, alltid trevligt med gåvor
Hittade en död ekorre här om dagen vid garaget, en sork död i hallen och vaknade av fågelflax igår, alltid trevligt med gåvor
Var glad över att inte få in en katt som badat i flytgödsel, denna gång satt vi ute och åt frukost, katten hann inte in. Duschad i flera omgångar så stinker han fortfarande.nino skrev:
/P-A
Han har överlevt tre tvättar, mera farligt för mina armar.. Första vändan för något år sedan så förstördes stämbanden, nu hann vi tvätta han direkt efter doppet i brunnen, så ingen fara för hans hälsa.nino skrev:
Det fräter för mycket om han försöker tvätta sig själv, därav min omilda dusch....
Mvh P-A
Du kanske redan har testat men grönsåpa brukar funka bra mot stank. Dessutom tillräckligt milt för katten.P Pagno skrev: