1 098 093 läst · 13 219 svar
1098k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Klokt, har aldrig tänkt på det med additiv men mina katter har föredragit sås och gjort som Gustav. Slicka såsen först och lämnat köttet så man får kasta torkade bitar när det är dags för blötmat nästa gång. Äter de inte blötmaten på någon dag får de 3-4msk tonfisk istället, den brukar gå ner så skålen blir ren slickadD dicliff skrev:Gustav har fri tillgång av torrfoder och
blötfoder får han en till tre gånger per dag
beroende på hur fort han äter upp det.
Han är knepig med blötfodret.
Spelar ingen roll om han får med sås eller gel,
slickar alltid i sig det blöta och lämnar köttet,
så jag ger bara 1-2 cm som jag klämmer ur en 80 g påse.
Köper hellre sås än gel eftersom sås har färre additiv...
Katt som fick morgonduscha pga bajsolycka...
Katt som fick morgonduscha pga fågelmassaker...
Tur i oturen att jag var hemma och kunde ägna morgonen åt damage control. Man förlåter dem snabbt ändå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt som fick morgonduscha pga fågelmassaker...
Logga in
Skapa konto
Tur i oturen att jag var hemma och kunde ägna morgonen åt damage control. Man förlåter dem snabbt ändå.
Logga in
Skapa konto
Samma med Frasse, men vi har kommit på att ifall vi mosar bitarna lite med gaffel, och ev stänker på lite lite extra vatten, så brukar allt gå ner.S Sona2012 skrev:
Det beror också på vilken mjukmat som bjuds på. Någon sort tvärvägras, ev slicka lite lite på såsen/gelen, andra sorter blir bitarna kvar, och jag vi har nog provat någon sort där det mesta slank ner.
Men vi skippar mjukmaten allt mer, den verkar ju ändå inte vara uppskattad, och nu har jag typ helt glömt vilka sorter som funkade och vilka som inte gjorde det.
Däremot har vi under denna sommar upptäckt att vi kan ha i 4-5mm vatten i botten på en skål, sen fylla på med torrfoder i ett enkelt lager. Det verkar Frasse gilla mer än bara torrfoder, men det bästa, då slickar han skålen helt ren och tom på vattnet också, dvs ett sätt att få i han vatten - perfekt, ty denna katt ser vi annars aldrig dricka. Han hittar väl någon skitig pöl utomhus antar jag.
Administrator
· Skåne
· 7 928 inlägg
Administrator
· Skåne
· 7 928 inlägg
Det verkar inte som att de tänker som vi