1 087 030 läst · 13 097 svar
1087k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 593 inlägg
Man får inte bo nära stor väg, folk kör som galningar på landsbygden. Vi har en enskild väg sista kilometrarna så katten måste ta sig bra långt för att nå bilvägFadai skrev:Jag har haft utekatter, både i centrala Gbg och i förort. Blev 10 resp 20 år. På landet där jag bor nu har två fallit offer för bilar. Gör vad jag kan för att minska risker men uteliv blir ofta lite kortare, fast kanske ”lyckligare”. Så gör jag, men är inte ute efter att kritisera dem som väljer andra sätt.
Nja, bondkatt4-5 kg som hoppade upp på plogvallen men hade ingen aning att det fanns ett extra blad som går ovanför så det blev trasselsudd av stackaren när den träffades av bladet i 60km/h. Efter det tog de alltid in katter och hundar när snöplogen komNissens skrev:
Jo jag förstod det, men du skrev att katten tog snöplogen, inte tvärtom…S Sona2012 skrev:
Våra har alltid torrfoder (om det inte tagit slut under natten) och får dela på en portion blötfoder på söndagskvällen. Några sorkar blir der nog som komplement, men det ordnar de bra själva...
Ja sorkar och andra gnagare har mina katter fått fixa själva det har aldrig ingått i det som serveraskashieda skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 593 inlägg
Försök inte att göra dig lustig på andras bekostnad är du snäll.J JohanLun skrev:
Jag har aldrig något emot något djur, däremot kan oansvariga djurägare få välbehövd återmatning.