Fadai Fadai skrev:
Okastrerade hanar kan gå lååångt.
Absolut. Brorsans kastrerade hankatt hittades uppåt en mil bort.

• Wow
dicliff
  • Laddar…
Innekatten softar efter en tung dag ute

Innekatt som sover avslappnat på en stol med kuddar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
hobbs och 13 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Försök inte att göra dig lustig på andras bekostnad är du snäll.
Jag har aldrig något emot något djur, däremot kan oansvariga djurägare få välbehövd återmatning.
Hm. Lustig och lustig... Tyckte du gjorde dig lustig över ett syftningsfel och en död katt. Så då gick det väl jämnt upp... ;)

Nissens Nissens skrev:
Jag kunde inte låte bli eftersom det blev rätt kul. :)
Tyvärr inte för katten... Men å andra sidan så kan även mörk humor och skoja om allvarliga och tragiska saker vara ok.

Z
Katt med sele tittar på vattentemperaturen vid kanten av en pool.
Skapa konto

Celsian kontrollerade vattentemperaturen. Jag tror han underkände den när han märkte att svansen blev blöt och kilade iväg snabbt :thinking: Vi får bättra oss till nästa sommar helt klart :rofl:

• En katt kurad i en boll på ett randigt täcke, verkar sova eller vila.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
hobbs och 14 till
  • Laddar…
Idag har vi varmt och soligt i Skåne.. det uppskattas (inte bara av mig)..

Flera bilder av en gråvit katt som ligger på rygg och njuter av solen på en grusig mark, med texten "Hälsningar NISSE".
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
hobbs och 16 till
  • Laddar…
Karlia
Så svårt att behärska sig! Jag försöker kasta leksaksmöss för att distrahera, lyckas inte fullt ut.

Nyfiken katt tittar på stickning med ett garnnystan och stickor på röd soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
hobbs och 13 till
  • Laddar…
Microkatten
Medans den ena hjälper till med den stora äppelskörden...

Svart katt sitter på en stege i en äppelträdgård med fallna äpplen runtomkring.
Skapa konto

...inser den andra att det gäller att utnyttja sommarens bästa dag - trots att det är september - till myspysigare (o)sysselsättningar innan höstrusket sätter in:

Svart katt som slappar i gräset på en solig dag i september.
Skapa konto

Svart katt som slappar på rygg i gräset en solig dag, äpplen syns suddigt i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 15 till
  • Laddar…
Detta väcker en bättre än kaffe då man nästan stiger i det 6 på morgonen i köket...

W1rzm0I.jpg

• Wow
  • Gilla
em72 och 13 till
  • Laddar…
Doris ligger och chillar i gästsängen bredvid mig tidigare idag där jag sitter och jobbar.

En lurvig katt som ligger på rygg och slappnar av på ett mönstrat överkast.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 14 till
  • Laddar…
J
Alltså... jag har alltid varit tveksam till katters intelligens men nu när vi har två inser jag att det även där finns olika intelligensnivåer. Vi har redan konstaterat att Zorro inte kommer kvala in till katt-mensa. Igår åt han för mycket kattmynta och spydde under natten. Nu ikväll har han tagit med sin tuggleksak in på toaletten... kan tillägga att han får duscha rätt frekvent med pga diverse bajsolyckor :crysmile:
Kattlåda med kattsand, avföring och en gul tuggleksak.
Skapa konto

Två katter som ligger på en soffa, en slickar på den andra som har ögonen stängda.
Skapa konto

Edit:
Han äter sin kattsand med...

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Snigla och 17 till
  • Laddar…
Karlia
Här är det stackars Signe vars intelligens vi ifrågasätter.. Smilla har hittills inte ramlat ner från soffan när hon lägger sig ner för att bli klappad.. Smilla reagerar på sitt namn.. Jo, katter är individer!

Min mormor brukade dra en historia om en prästdotter som sa till sin pappa att hennes klasskompisar tyckte att hon var söt. Det gör ingenting sa prästen, så länge du är snäll.

Vi säger ofta att det är tur för Signe att hon är så söt..

• Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Karlia
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Doris ligger och chillar i gästsängen bredvid mig tidigare idag där jag sitter och jobbar.

[bild]
Såret har läkt? Ingen mera dum krage?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gamla Smilla 15 år trivdes aldrig att lämnas hos päronen på bondgård. För många andra djur att konkurrera med. Har istället fått följa med oss till stugan i fjällen sedan ett par år. Inte ett knyst 60 mil enkel, och väl på plats trivs hos som fisken :heart:
Äldre katt sover upp och ned på en fluffig filt i en hemtrevlig stuga
Skapa konto

Äldre katt som ligger på golvet i en stuga, med en hemtrevlig köksmiljö i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 13 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Här är det stackars Signe vars intelligens vi ifrågasätter.. Smilla har hittills inte ramlat ner från soffan när hon lägger sig ner för att bli klappad.. Smilla reagerar på sitt namn.. Jo, katter är individer!

Min mormor brukade dra en historia om en prästdotter som sa till sin pappa att hennes klasskompisar tyckte att hon var söt. Det gör ingenting sa prästen, så länge du är snäll.

Vi säger ofta att det är tur för Signe att hon är så söt..
2 gånger trillade zorro ner från soffan igår :crysmile:
Yoda lärde sig apportera efter någon vecka och kan definitivt sitt namn, svarar på tilltal... med zorro kämpar vi. Men till Zorros försvar får han nog inte alls samma uppmärksamhet heller. Zorro har den där kombinationen av mod och dumhet som gör en lite orolig för honom. Han bet ju av 3 sladdar på 2 dagar för någon vecka sedan dessutom...

• Wow
  • Älska
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Signe bet också av sladdar som liten.. Vi säger också att intelligens inte är superviktigt, det går att leva ett bra meningsfullt kattliv ändå :D

Hennes favoritstund är årsmöte på gården, då hoppar hon lyckligt från den ena grannen till den andra. Jag begränsar hennes uteliv - jag är rädd att hon ska glömma bort var hon bor.

• Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.