1 096 890 läst · 13 208 svar
1097k läst
13,2k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Renoverare
· Stockholm
· 18 442 inlägg
Hm. Lustig och lustig... Tyckte du gjorde dig lustig över ett syftningsfel och en död katt. Så då gick det väl jämnt upp...Nissens skrev:
Tyvärr inte för katten... Men å andra sidan så kan även mörk humor och skoja om allvarliga och tragiska saker vara ok.Nissens skrev:
Medans den ena hjälper till med den stora äppelskörden...
...inser den andra att det gäller att utnyttja sommarens bästa dag - trots att det är september - till myspysigare (o)sysselsättningar innan höstrusket sätter in:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
...inser den andra att det gäller att utnyttja sommarens bästa dag - trots att det är september - till myspysigare (o)sysselsättningar innan höstrusket sätter in:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 6 558 inlägg
Alltså... jag har alltid varit tveksam till katters intelligens men nu när vi har två inser jag att det även där finns olika intelligensnivåer. Vi har redan konstaterat att Zorro inte kommer kvala in till katt-mensa. Igår åt han för mycket kattmynta och spydde under natten. Nu ikväll har han tagit med sin tuggleksak in på toaletten... kan tillägga att han får duscha rätt frekvent med pga diverse bajsolyckor
Edit:
Han äter sin kattsand med...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Edit:
Han äter sin kattsand med...
Redigerat:
Här är det stackars Signe vars intelligens vi ifrågasätter.. Smilla har hittills inte ramlat ner från soffan när hon lägger sig ner för att bli klappad.. Smilla reagerar på sitt namn.. Jo, katter är individer!
Min mormor brukade dra en historia om en prästdotter som sa till sin pappa att hennes klasskompisar tyckte att hon var söt. Det gör ingenting sa prästen, så länge du är snäll.
Vi säger ofta att det är tur för Signe att hon är så söt..
Min mormor brukade dra en historia om en prästdotter som sa till sin pappa att hennes klasskompisar tyckte att hon var söt. Det gör ingenting sa prästen, så länge du är snäll.
Gamla Smilla 15 år trivdes aldrig att lämnas hos päronen på bondgård. För många andra djur att konkurrera med. Har istället fått följa med oss till stugan i fjällen sedan ett par år. Inte ett knyst 60 mil enkel, och väl på plats trivs hos som fisken
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
2 gånger trillade zorro ner från soffan igårKarlia skrev:Här är det stackars Signe vars intelligens vi ifrågasätter.. Smilla har hittills inte ramlat ner från soffan när hon lägger sig ner för att bli klappad.. Smilla reagerar på sitt namn.. Jo, katter är individer!
Yoda lärde sig apportera efter någon vecka och kan definitivt sitt namn, svarar på tilltal... med zorro kämpar vi. Men till Zorros försvar får han nog inte alls samma uppmärksamhet heller. Zorro har den där kombinationen av mod och dumhet som gör en lite orolig för honom. Han bet ju av 3 sladdar på 2 dagar för någon vecka sedan dessutom...
Signe bet också av sladdar som liten.. Vi säger också att intelligens inte är superviktigt, det går att leva ett bra meningsfullt kattliv ändå
Hennes favoritstund är årsmöte på gården, då hoppar hon lyckligt från den ena grannen till den andra. Jag begränsar hennes uteliv - jag är rädd att hon ska glömma bort var hon bor.
Hennes favoritstund är årsmöte på gården, då hoppar hon lyckligt från den ena grannen till den andra. Jag begränsar hennes uteliv - jag är rädd att hon ska glömma bort var hon bor.