1 075 055 läst · 12 950 svar
1075k läst
13,0k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 442 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 442 inlägg
Min första katt, som jag skaffade (adopterade) när jag precis fyllt 20, var en tidigare utekatt som jag ville rädda då ägaren skulle avliva den och jag ville verkligen ha en katt men visst knappt nåt, om vad katter äter. Samtidigt hade jag en strumpebandssnok i terrarium och en ökenråtta, troligen inte världen bästa combo men jag var som tidigare nämnt ung, och okunnig. Möjligen även dum.Staffans2000 skrev:
Snoken levde knappt ett år till då den drabbades av nån parasit som tyvärr kom genom sanden som fanns i terrariet, så med en tilltro efter att ha besökt Jonas Wahlström på Skansenakvariet fick ormen ringla vidare, och ökenråttan Harriet fick flytta från förorten till innerstan.
Kvar var jag och Katten, numer döpt till Nalle och han åt ju det mesta - kebabsås, burkchampinjoner, chips, ostbågar, sockerkaka... och sen det där som jag inte hade en aning om att katter inte tål - russin, choklad och vissa gröna växter.
Trots denna ofrivilliga "vanskötsel" vad gäller mathållning så blev Nalle nästan 18 år, och jag har tagit med mig vad som är oätligt för katter men också att det är bättre att en katt äter [vad som] finns tillgängligt, än att slutar äta alls.
Om inte annat är det något enastående sött. Nån gång när det är varmt brukar jag prova en kall Pepsi eller liknande, bara för att upptäcka att en eller två klunkar kan vara friskt, sedan är det bara eländigt sött.AndersMalmgren skrev:
Mineralvatten kan jag dricka till mat när bilkörning förhindrar andra tillbehör.
Renoverare
· Stockholm
· 18 410 inlägg
Håll dig till stilla vatten, kolsyran är ingen bra kombo till matenFotografen skrev:
Bärra i all ära men Rasmus Paffsson...soldyrkare!
Han är en herre och gentleman av rang, dricka ur kran är det bästa som finns, börjar spinna samma sekund som han landar i sängen. Och ratar skinka för prästost, lagrad 12mån!
Och visar duktigt på var han behagar gå ut, oavsett om det är balkong, altan eller kattgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Han är en herre och gentleman av rang, dricka ur kran är det bästa som finns, börjar spinna samma sekund som han landar i sängen. Och ratar skinka för prästost, lagrad 12mån!
Och visar duktigt på var han behagar gå ut, oavsett om det är balkong, altan eller kattgården.
Är det kalas så är det...
Vissa kanske skulle anse vi släppt det för långt, men ingen i den här tråden va?!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vissa kanske skulle anse vi släppt det för långt, men ingen i den här tråden va?!
Kattungarna är nu sju veckor. De sov när vi kom, poserade yrvaket, klättrade och försökte döda allt - mycket effektivare än när vi var där sist. Samlade i grupp mesta delen av tiden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto