AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kanske inte optimal miljö för en katt

[bild]
Han ligger och väntar på att det ska komma en Audi R8.

Jag hittar ut själv.

• Gilla
  • Haha
Igen och 7 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Han ligger och väntar på att det ska komma en Audi R8.

Jag hittar ut själv.
R8...R-Åtta..Råtta... :rofl::love::seenoevil:

• Gilla
  • Haha
Igen och 5 till
  • Laddar…
J
Här har det varit hyperaktivt ikväll... vilket är rätt standard. Vi var lite oroliga för hans aptit när han var mindre men verkar göra av med energin med råge.

Någon annan som har det såhär?? Har han katt-damp? Bara haft hundar innan...
Fläckig katt som ser energisk ut medan den ligger på rygg intill en människas ben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lekfull katt som klättrar på en duschvägg, ser aktiv och busig ut.
Skapa konto

• Haha
  • Wow
  • Älska
  • Gilla
Appendix och 13 till
  • Laddar…
En person som ligger på en soffa och klappar en rödbrun katt som ligger på personens ben.
Skapa konto

Tja, Rasmus viftar lite på svanstippen iaf, förmodligen stör det att jag andas.. ;):oops:

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Erik9005 och 10 till
  • Laddar…
Karlia
J Jonobe skrev:
Här har det varit hyperaktivt ikväll... vilket är rätt standard. Vi var lite oroliga för hans aptit när han var mindre men verkar göra av med energin med råge.

Någon annan som har det såhär?? Har han katt-damp? Bara haft hundar innan...
[bild] [bild] [video] [video]
Min första katt, Isis, hade väldigt stort behov av stimulans. De korta perioder hon kunde vara ute var hon lugnare inne. Trots syskon lärde hon sig aldrig när hon gick för långt, jag hade ofta både riv och bitsår. Inte för att hon var elak, hon var världens mysigaste, men hon kunde inte stoppa när hon kom igång. Blev lätt överstimulerad, så där så det plötsligt slog slint.

• Gilla
  • Wow
Lucif3r och 4 till
  • Laddar…
J
Karlia Karlia skrev:
Min första katt, Isis, hade väldigt stort behov av stimulans. De korta perioder hon kunde vara ute var hon lugnare inne. Trots syskon lärde hon sig aldrig när hon gick för långt, jag hade ofta både riv och bitsår. Inte för att hon var elak, hon var världens mysigaste, men hon kunde inte stoppa när hon kom igång. Blev lätt överstimulerad, så där så det plötsligt slog slint.
Oftast är det mitt fel när Yoda går igång för mycket, men det är svårt att låta bli att provocera :crysmile: Han är betydligt lugnare med frun. Om han inte är översprallig så biter han inte så hårt heller. Blir han för galen så får man försöka lyfta upp honom ut att bli biten och ge honom en kram så lugnar han ner sig direkt. Han har väldigt stort mysbehov med och tycker mycket om att bli buren. Går han runt och skriker är det oftast det som saknas.

Han ska få gå ut själv snart så han får mer stimulans, och om vi har tur så är planen en kattkompis i sommar. Inte så lätta att få tag i dock.

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Frasse har också en del katt-DAMP.
Han blir lätt understimulerad, vi märkte det redan första veckan han kom till oss, innan han fick börja gå ute.
(Och det var ju också anledningen till att Frasses förra människa ville hitta ett annat hem åt Frasse).

Så när han får vara ute fritt och det är bra väder så att han är ute många timmar om dagen så finns det inga alls tokryck.
Men under värsta vintern, och t.ex. idag, när han inte är ute så mycket så blir det en del konstigheter, anfall av våra fötter/ben när man går förbi osv. Men det är ju bus, inte aggressivt, men han fattar dåligt, t.ex. att man ska hålla klorna inne när det bara ska busas.

Jag tycker dock att rent generellt har han blivit lugnare och stabilare (pga ålder?) nu när han har blivit drygt 2 år gammal.

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vår bengal var ett riktigt yrväder när han var liten men nu är han drygt ett år gammal och det är stor skillnad

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Karlia
J Jonobe skrev:
Oftast är det mitt fel när Yoda går igång för mycket, men det är svårt att låta bli att provocera :crysmile: Han är betydligt lugnare med frun. Om han inte är översprallig så biter han inte så hårt heller. Blir han för galen så får man försöka lyfta upp honom ut att bli biten och ge honom en kram så lugnar han ner sig direkt. Han har väldigt stort mysbehov med och tycker mycket om att bli buren. Går han runt och skriker är det oftast det som saknas.

Han ska få gå ut själv snart så han får mer stimulans, och om vi har tur så är planen en kattkompis i sommar. Inte så lätta att få tag i dock.
Jo, ibland visste jag ju att två klapp till på magen så skulle hon explodera men kunde ändå inte låta bli.. Svea visar också tydligt när hon tycker att jag passerat rätt antal klappar - men hon markerar bara, biter inte så det blir märken.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Kattbeteende......

Text på rosa bakgrund: "If the earth was flat, cats would have pushed everything off of it by now...
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 12 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Kattbeteende......

[bild]
Äntligen ett argument som kanske biter på Flat Earthers?

J
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vår bengal var ett riktigt yrväder när han var liten men nu är han drygt ett år gammal och det är stor skillnad
Det är faktiskt stor skillnad här med. Hade han varit som när han var lite resten av livet så hade vi nog blivit utbrända :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Karlia och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Vissa har "det".
Långhårig orange katt med imponerande blick sitter utomhus med redskap i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Appendix och 13 till
  • Laddar…
Karlia
J Jonobe skrev:
Det är faktiskt stor skillnad här med. Hade han varit som när han var lite resten av livet så hade vi nog blivit utbrända :crysmile:
Jag tänker att det är tur för kattungar att de är så söta, annars skulle ingen orka med dem.. När de blir äldre får man ju en helt annan relation.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Pälsvård...
Ljustonad katt bredvid en hög med lös päls på ett grått golv, med vita stolar och blommig tapet i bakgrunden.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.