1 085 109 läst · 13 084 svar
1085k läst
13,1k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma tema. Katten har inte klivit upp än. Den här blicken fick jag när jag frågade om han inte skulle gå upp snart så att jag kunde bädda.
Men jag har hört att det egentligen är bättre att inte lägga på överkast...
Igår när vi åkte och hämtade jord åkte vi förbi massa bilar i ”andra körfältet” som stannat.. längst fram stod en ung kvinna med sin bil på sidan av vägen, telefon i handen.. och en påkörd, blodig (orörlig) katt (med halsband) på deras sida
Usch, så tragiskt.. olyckor händer så jäkla lätt.. !
Hade vi kommit bara nån minut tidigare kunde det lika gärna varit vi som inte hunnit göra nått..
Den var borttagen 20 min senare.
Tror inte veterinären hade kunnat hjälpa (tyvärr), men de kanske kan hitta familjen iaf.
Vet hur det känns att inte veta.. o leta., och undra
Usch, så tragiskt.. olyckor händer så jäkla lätt.. !
Hade vi kommit bara nån minut tidigare kunde det lika gärna varit vi som inte hunnit göra nått..
Den var borttagen 20 min senare.
Tror inte veterinären hade kunnat hjälpa (tyvärr), men de kanske kan hitta familjen iaf.
Vet hur det känns att inte veta.. o leta., och undra
Medlem
· Västerbottens län
· 17 914 inlägg
Hade en katt som var fena på att ta fågel. Skatorna skrattade åt henne och småfåglarna tjattrade men tji fick de, när de flög iväg kastade hon sig ut och slog ner dem i luften (!!!) Första gången jag såg det tog hon en skata som måste varit dubbelt så stor, hon var ca 6 månader. En och annan mus kom hon in med men ffa fågel ofta 3-4/ vecka...Många skator då det tog ett tag innan de fattade att de lekte med elden då de retades/ hånade hennehscn skrev:
Mycket tveksam till att ”Murre” kommer att nå den nivån.S Sona2012 skrev:Hade en katt som var fena på att ta fågel. Skatorna skrattade åt henne och småfåglarna tjattrade men tji fick de, när de flög iväg kastade hon sig ut och slog ner dem i luften (!!!) Första gången jag såg det tog hon en skata som måste varit dubbelt så stor, hon var ca 6 månader. En och annan mus kom hon in med men ffa fågel ofta 3-4/ vecka...Många skator då det tog ett tag innan de fattade att de lekte med elden då de retades/ hånade henne
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
-Jag vet ju att jag inte fått vara på bordet när ni äter eller fikar, men nu var du som bad mig kvalitetssäkra den vispade grädden du nyss gav mig fingret, då måste jag väl rimligtvis få slicka rent nosen innan jag hoppar ner i soffan igen!?