1 074 856 läst · 12 936 svar
1075k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Måste fråga, är era missar kinkiga med mat?
Min kompis e en crazy catwomen och har fn 4 katter, en av dem äter typ..inget. Efter stora problem har de hittat ett våtfoder hon gillar, en av de andra äter typ allt den kommer åt.. de andra två har sin mat de gillar och några godsaker de älskar (den ena gillar ostbågar, den andra färska räkor.. men de är inte så intresserade av annat)
Nisse är öppen för det mesta när det passar honom.. dock ej kaninmat.. (han har försökt tappert dock, när han sett hur mycket hunden uppskattar det haha).
Han ska nosa på alla påsar man tar i, stoppa ner huvudet o inspektera alla koppar man dricker ur..
Blåbärsyoghurt gillar han verkligen.. och fil.. inget vi bjudit på, men han hittade tallrikar för disk...
Min kompis e en crazy catwomen och har fn 4 katter, en av dem äter typ..inget. Efter stora problem har de hittat ett våtfoder hon gillar, en av de andra äter typ allt den kommer åt.. de andra två har sin mat de gillar och några godsaker de älskar (den ena gillar ostbågar, den andra färska räkor.. men de är inte så intresserade av annat)
Nisse är öppen för det mesta när det passar honom.. dock ej kaninmat.. (han har försökt tappert dock, när han sett hur mycket hunden uppskattar det haha).
Han ska nosa på alla påsar man tar i, stoppa ner huvudet o inspektera alla koppar man dricker ur..
Blåbärsyoghurt gillar han verkligen.. och fil.. inget vi bjudit på, men han hittade tallrikar för disk...
Nej, Bärra kan anse att portionerna är lite små men...Snigla skrev:Måste fråga, är era missar kinkiga med mat?
Nog äter dom sitt torrfoder utan att knorra.
Kräsen nej, men ibland fattar jag inte hur Yoda bestämmer sig för vad som är gott. Torrfoder älskar han. Blötmat i mousseform är bra, men sånt med bitar ratar han. Rått kött är han inte så förtjust i. Ahlgrens bilar blir han galen av! Måste försvara mitt lösgodis från katten han har fått prova surt godis, men det gillar han inte.Snigla skrev:Måste fråga, är era missar kinkiga med mat?
Redigerat:
Svea är svår, Signe äter det mesta med glädje. Eftersom det nog blir en tredje katt har jag tagit hem ny mat för att hitta något som fungerar. I dagsläget är det en sort i småpåsar som gäller - två påsar innan kaffet klarar jag att öppna inte tre.. Så någon mat Svea accepterar med ca 300 gram/påse..
Två varianter av ny mat är i mousseform, den ena tog Svea en slick på, den andra, nej. Bitar i sås ska det vara, inte gelé, inte mousse.J Jonobe skrev:Kräsen nej, men ibland fattar jag inte hur Yoda bestämmer sig för vad som är gott. Torrfoder älskar han. Blötmat i mousseform är bra, men sånt med bitar ratar han. Rått kött är han inte så förtjust i. Ahlgrens bilar blir han galen av! Måste försvara mitt lösgodis från katten han har fått prova surt godis, men det gillar han inte.
Nya kattungen heter i dagsläget Smilla, när jag hittade grainfree kattmat som heter Smilla var jag såklart tvungen att beställa..
Lägenhetsfixare
· Skåne
· 239 inlägg
Min kattmadam är oerhört kinkig... Tar jag fel och köper bitar i gelé i stället för sås är det kört. Torrfoder äter hon bara när jag inte kan ge henne något annat, typ på natten när jag sover eller om jag inte är hemma. Hittade förra veckan en variant i sås som jag köpte en burk av, det blev succé! Köpte glad i hågen då påsvarianterna av samma mat, som jag tycker är lättare att hantera, det blev tvärstopp. Suck...Snigla skrev:
Har märkt att hon gillar att slicka mina tallrikar, speciellt om de innehållit något med tomatsås, eller havregrynsgröt
De gånger jag bunkrat upp ordentligt med mat brukar Svea glömma bort att det är mat hon faktiskt äter - katthemmet har fått ett och annat av mig..
Bortskämd? Nja, torrfoder äter hon gärna. I mitt huvud är det bättre om hon äter blötfoder så hon verkligen får i sig vätska. Eftersom blötfodret är viktigt för mig så är det jag som får se till att det är något hon faktiskt äter.
Bortskämd? Nja, torrfoder äter hon gärna. I mitt huvud är det bättre om hon äter blötfoder så hon verkligen får i sig vätska. Eftersom blötfodret är viktigt för mig så är det jag som får se till att det är något hon faktiskt äter.
Här äts bara dom lite dyrare sorterna av både blötmat och torrfoder men inte samma för länge.
När jag var barn (länge sen) så var vår katt helt galen i färsk strömming, så för några år sedan köpte jag och testade till våra katter men de tittade på mig som om jag var dum i huvudet
Nån färsk fisk tänkte de inte äta
När jag var barn (länge sen) så var vår katt helt galen i färsk strömming, så för några år sedan köpte jag och testade till våra katter men de tittade på mig som om jag var dum i huvudet
Vi hade Royal Canin Sterilized både torr och våtfoder,bitar i sås) i flera år till vår mademoiselle. Köpte storpack för ett år i tagetfrån Zooplus. Det fungerade bra, testade aldrig annat, utom någon provpåse torrfoder man fick med Kattliv då och då, Bozita/Applew mm. Färsk fisk och räkor ratades... kyckling däremot var favorit godisetLill72 skrev:Här äts bara dom lite dyrare sorterna av både blötmat och torrfoder men inte samma för länge.
Renoverare
· Stockholm
· 18 410 inlägg