S swirve skrev:
Typ så...
Så "gråaktiga" duger inte...

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
S swirve skrev:
Haha, så lätt är det inte i raskatt världen.... I grunden är de "blå" och sen är mamma katt blå-golden och pappan blå-silver med vitt. Så kattungarna kan vara bara blå, blå-silver, blå-golden eller tom bimetallic (silver och golden) men det kan man inte regga.. Sen har det sen en månad blivit ok med färgen "sunshine" (golden hos sibirier) men då måste man ha dna testat för den specialla sunshine genen (corin). Typ så...
Haha, förstår. 😻
Enligt papprena är våra sibirier Rasmus och Bärra "röda", vilket stämmer på Rasmus men Bärra är mer vitbeige.
Två sibiriska katter på en matta, en röd och en vitbeige, vilar bredvid en soffa i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Alfredo Alfredo skrev:
Eller "grådaskig teckning med stråk av smutssnö och en doft av läder och stall"?

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Häromkvällen somnade alla i soffan på och bredvid mig, då somnade man gott!
Nästan rätt med sju, det är åtta! 😁
Så underbart och jag misstänkte det. Kan skönja att det är ett öra som skymtas vid (halsbandet?).
Än större besvär idag över att sluta begrunda denna bild. Och då speciellt den som är i mitten. Blicken som är i läget när man försöker njuta av att bara vara underbar, men fullt upp att vara vaken och kunna njuta samtidigt utan att somna. Den känner samtidigt spinnet från syskonen och deras goa värme som omsluter en.
Det där är nog bland de bästa bilderna jag sett på katter även om det enbart två som syns med ansikte, fast det är samtidigt det som gör den så underbar.
Försöker utrycka mig men jag är mållös❤️

• Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Man lär dom från början att dom inte får gå på matbordet eller köksbänkarna.
Jag visade våra katter denna text och de såg totalt oförstående ut? 😱

• Haha
SusoDus och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du inte bara de blir bättre på att slå dövörat till då?
De är redan fullfjädrade experter på det...

Fast de lyssnar egentligen väldigt bra, men lär sig hemskt snabbt hur de ändå kan få en ostbit utan att bryta reglerna...eller nåt. Jag har bett dem lära mig hur de gör, men de berättar inte...

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
S
Noramasen Noramasen skrev:
Så underbart och jag misstänkte det. Kan skönja att det är ett öra som skymtas vid (halsbandet?).
Än större besvär idag över att sluta begrunda denna bild. Och då speciellt den som är i mitten. Blicken som är i läget när man försöker njuta av att bara vara underbar, men fullt upp att vara vaken och kunna njuta samtidigt utan att somna. Den känner samtidigt spinnet från syskonen och deras goa värme som omsluter en.
Det där är nog bland de bästa bilderna jag sett på katter även om det enbart två som syns med ansikte, fast det är samtidigt det som gör den så underbar.
Försöker utrycka mig men jag är mållös❤️
Kul att höra, då kommer här en bonus där iaf 7 st tittar upp 😁
En grupp av åtta grå kattungar ligger tätt ihop på en randig filt. Sju av kattungarna tittar upp mot kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Underbart!
Vid vilken ålder slutar dom med att ligga ihop som ett garnnystan?

Alfredo Alfredo skrev:
Inte ens ”lavendelstjälksgrå” eller nåt liknande som Bengt Grive hade kunnat hittat på…

• Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.