Tobbe.A
Igår åkte vi till veterinären då vi misstänkte att vår katt ätit upp ett snöre och att tarmen var blockerad. Efter lavemang och massage av tarmen så kom det ut ett föremål (personalen som ringde mig visste inte vad det var för föremål, men det hoppas jag få reda på idag). Nu väntar vi på att få hämta hem katten.

Som de flesta katter mår våran skit av att ha på sig tratt, jag har därför sneglat på om body hade varit något att varva med. Alltså att hon ev har body på nätterna så vi slipper bli väckta när hon går in i saker och släpar tratten i golvet, för att sedan ha tratt på dagarna.

Är det någon av er som har erfarenhet av body vid bukoperation? Hur länge kan katten ha på sig den i sträck? Såret måste ju få luft. Är de lätta att ta sig ur?

Jag kollade också på en sån uppblåsbar krage, men det förstod jag är mest för sår vid frambenen.

//Tobbe

• Ledsen
Kakelugnen566 och 2 till
  • Laddar…
E
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Igår åkte vi till veterinären då vi misstänkte att vår katt ätit upp ett snöre och att tarmen var blockerad. Efter lavemang och massage av tarmen så kom det ut ett föremål (personalen som ringde mig visste inte vad det var för föremål, men det hoppas jag få reda på idag). Nu väntar vi på att få hämta hem katten.

Som de flesta katter mår våran skit av att ha på sig tratt, jag har därför sneglat på om body hade varit något att varva med. Alltså att hon ev har body på nätterna så vi slipper bli väckta när hon går in i saker och släpar tratten i golvet, för att sedan ha tratt på dagarna.

Är det någon av er som har erfarenhet av body vid bukoperation? Hur länge kan katten ha på sig den i sträck? Såret måste ju få luft. Är de lätta att ta sig ur?

Jag kollade också på en sån uppblåsbar krage, men det förstod jag är mest för sår vid frambenen.

//Tobbe
Min lille GlufsGlufs hade lyckats stjäla ett köttnät som jag trodde jag slängt och hamnade på Ultuna där han opererades och låg inne ett par dagar. Han fick som en sorts cape som fungerade väldigt bra. Den var tillräckligt lång så han kunde inte slicka sig på magen. Jag klippte senare till en body åt honom och det fungerade också bra. Kragar är ett elände, iaf de i hårdplast, har aldrig testa någon mjuk.

• Gilla
Kakelugnen566 och 1 till
  • Laddar…
Tobbe.A
Jag hämtade henne förut. De hittade inget snöre, däremot en plastbit. Snöret måste ha kommit ut, men plastbiten hade kunnat ställa till det ordentligt… tur i oturen.

Veterinären menade på att det absolut bästa skyddet är en tratt, de rekommenderar inte body då de kan slicka igenom den tydligen. Hon sa också ”din katt gillar verkligen inte tratten”, så nu har vi en katt hemma som ser totalt deprimerad ut. Vi får hoppas de här 14 dagarna går snabbt.

• Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Åh, vad fin den är! 😻 Undrar hur den ser ut där uppifrån? 😸
En katt sitter på en stol bredvid en pyntad julgran med tända ljus och dekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Grå katt ligger uttråkad i en pälsig bädd.
Skapa konto

Uttråkad Frasse !
Husse!!! Gör något åt det här skitvädret, NU!

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Husse!!! Gör något åt det här skitvädret, NU!
Men fixa då! Slösa inte tid här!

• Haha
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men fixa då! Slösa inte tid här!
Nisse håller med dig..

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Kakelugnen566 och 4 till
  • Laddar…
Z
Katt som ligger avslappnat på en stol framför en tänd braskamin.
Skapa konto

Nöjd och belåten ligger han framför brasan efter att ha varit uppe på köksbordet och stulit julskinka 😆

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Tomtho och 13 till
  • Laddar…
Tobbe.A
Sedan bukoperationen i fredags vill vår katt vara nära hela tiden, dag som natt. Tidigare låg hon bara i knät kortare stunder, men då nästan uteslutande hos min fru. Nu verkar det ha ändrats. Det är mysigt… men även lite jobbigt ibland 😊

• Katt med krage ligger på någons knä och vilar efter bukoperation.
    Skapa konto
  • Älska
  • Gilla
Tomtho och 12 till
  • Laddar…
Katt som ligger på en fluffig kudde med pratbubbla: "Hej matte, händer det nå kul?". Färgade hjärtan och bubblor omger katten.
Skapa konto

Lite smått uttråkad katt, knappt lust och äta.. vill gå ut men vädret får honom å springa åt andra hållet..

Kudden is da shit och så lite mys med matte (till husses stora förtret..) titt som tätt.. 🐈‍⬛

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
En katt sitter på toppen av en julgran i ett rum med röd gardin och ett fönster med vit persienn. Text ovan: "Because in this house there's only one star.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Jag har tre barn och köpte första katten 2021. Vår julgran har aldrig vält. Sen i mars i år har vi en katt till. Idag välte granen. Jag behöver inte säga mer va? Lägger in en helt orelaterad bild... Katt ligger på soffa bredvid en julgran, dekorerad med ljus och röda och vita ornament, med några böcker i bakgrunden.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 10 till
  • Laddar…
En ung kattunge framför ett fönster, bredvid en bordslampa och några ljusstakar.
Skapa konto
En kattunge sitter på ett träbord i ett hemtrevligt rum med stolar och en ljuskrona i bakgrunden.
Skapa konto

Och så går 2024 mot sitt slut. Under året flyttade dessa krabater in hos oss. ❤️

• Gilla
  • Älska
SusoDus och 16 till
  • Laddar…
Maria T
J Johan Larsson8316 skrev:
[bild][bild]

Och så går 2024 mot sitt slut. Under året flyttade dessa krabater in hos oss. ❤️
Å så vackra! Är de Somali?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.