Väderappar är överflödiga. Det räcker med en blick på Jansson. Det här betyder "ett lågtryck rör sig över länet och ger rikligt med regn kombinerat med frisk vind" Svartvit katt som ligger inrullad i en svart fåtölj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Snigla och 17 till
  • Laddar…
Med andra ord: Idealiska förutsättningar för en spontan tupplur …

Stefan N Stefan N skrev:
Jag funderar på om jag skulle skaffa en skylt, inga katter på bordet men inser att dom nog inte skulle bry sig. [bild]
Jag har alltid tuktat våra katter (med blomspruta och andra icke våldsamma metoder) från att vara på bord. Jag fick dock ge upp med vår älskade katt Bob. Han fattade helt enkelt inte ..

Microkatten
Det var nog Bob som förstod och personen med blomstersprutan som inte begrep... ;)

• Gilla
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Använt vattenspruta en gång på Svea, hon blev så olycklig att jag inte gör om det.

Hon har å andra sidan blivit så olycklig av att jag klädde om soffan att hon varken vill sova i den eller vässa klorna på den. Istället har hon börjat använda klöspelare till klorna.

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
J
Vår katt skiter fullständigt i att han inte får vara på bordet. Man märker att han förstår då han lyssnar då man säger till honom när man är nära, men sitter han 1 meter bort bryr han sig inte ett dugg. Blomsprutan ger inte större och framförallt ingen varaktig effekt, resulterar bara i dyngsur katt.

• Gilla
  • Haha
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Vår katt verkar minnas blomsprutan i ett halvår ungefär, sen testar hon gränserna på bord och köksbänk igen.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Jag har vant dem med mynta när de var små så de går till klöspelarna när de ska vässa klorna. Provat mycket med antidofter och annat men det ändå som funkat bra är att göra dom intresserade av något annat istället. Vardagsrumsbordet älskar dom då de kan se och smyga på varandra genom och bakom den.

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Ingen arbetsro när man jobbar hemifrån

• Älska
  • Gilla
Thomas.M och 17 till
  • Laddar…
Det här kommer bli en stor katt. Kattungen (till vänster) är snart lika stor som Keega. Bosse (kattungen) är 4 månader och Keegan 4,5 år. Bosse väger drygt 3,1 kg och Keegan 4,8 kg. Bosse är dock en ragdoll och har stora katter i släktträdet medan Keegan är en högst normalstor scottish fold

• Kattunge ragdoll vid namn Bosse och vuxen scottish fold Keegan sover bredvid varandra på soffa med grå filt.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Thomas.M och 10 till
  • Laddar…
B
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen arbetsro när man jobbar hemifrån

[video]
Är det för att du fipplar med mobilen hela tiden och blir påkommen? ;)

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Fredagsmys med Lady Xena (Maine Coon) framför Tv:n:heart:

• Maine Coon-katt ligger bekvämt på en persons ben i ett vardagsrum.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Thomas.M och 9 till
  • Laddar…
Karlia
Svea och jag fredagsmyser också. Extra mysigt eftersom hon har hållt sig mest på uteplatsen på sistone, det verkar som att hon mår bättre efter inflammationshämmande/smärtstillande medicin. En katt som myser nära en persons ansikte.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…

Vem gillar Dreamies?

• Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Karlia
De måste ha något slags kattknark i dreamies! Ena katten är starkt beroende!

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.