J
Helt klart ett fan av brasan.. kul att tugga på pinnar och vedkorgen med.
En katt som ser upp och verkar fascinerad av elden i en kamin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt tuggar på en vedkorg bredvid en hög med pinnar inomhus.
Skapa konto

....någon annan som har en katt som juckar(?) Kurrar oftast, men aggressionsjuckar ibland och är då rätt sur och skriker. Kastrerad sedan 1 månad.

• Gilla
  • Älska
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
Maria T
J Jonobe skrev:
[bild] [bild]

....någon annan som har en katt som juckar(?) Kurrar oftast, men aggressionsjuckar ibland och är då rätt sur och skriker. Kastrerad sedan 1 månad.
[video]
Söt kisse! Tror det kan vara rester av hormoner som sätter in, i alla fall var det så jag fick veta vid kastration av hane. Skulle det vara längre än en månad efter ingrepp skulle jag kontakta vet och fråga.

J Jonobe skrev:
[bild] [bild]

[video]
Är det en hankatt? Hur gammal var han när han kastrerades? Gör man det för sent kan udda (mogna) vanor bli kvar.

J
elpaco elpaco skrev:
Är det en hankatt? Hur gammal var han när han kastrerades? Gör man det för sent kan udda (mogna) vanor bli kvar.
Ja. 5,5 månader. Strax över en sådan sedan som bollarna stals.

J Jonobe skrev:
Ja. 5,5 månader. Strax över en sådan sedan som bollarna stals.
Det är ju en lagom tid. Jag tror det kommer ge med dig. Men man ser en del kastrerade hankatter som utför enstaka dominansbeteenden lite förvirrat, som om de har deja vu och inte riktigt fattar handlingen.

Vi firade Sixten i Juni när han fyllde 14 år, leksaker och en hembakad tårta (stekta ägg i lager med grädde, skinka och parmesan. Toppad med skinkrosor, krossade ostbågar och riven parmesan)
Hembakad tårta med grädde, skinka, och parmesan, dekorerad med skinkrosor och krossade ostbågar.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Paulina123 och 12 till
  • Laddar…
L Lerstenstegel skrev:
Vi firade Sixten i Juni när han fyllde 14 år, leksaker och en hembakad tårta (stekta ägg i lager med grädde, skinka och parmesan. Toppad med skinkrosor, krossade ostbågar och riven parmesan)
[bild]
[media]
Sixten har fostrat er väl! ;)(y)

• Gilla
Lerstenstegel och 1 till
  • Laddar…
Bärra vet sin plats vid matlagning, inte passera vedspisen!
Långt borta kat på köksbänk nära vedspis med matförberedelse i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Jiji och 6 till
  • Laddar…
L Lerstenstegel skrev:
[bild]
[media]
Vi får hoppas Sixten blir Sixteen också! (y)

• Gilla
thomas33 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
L Lerstenstegel skrev:
[bild]
[media]
Tar gärna receptet på tårtan, önskar mig den på min kommande födelsedag! :love:

• Gilla
  • Haha
Lerstenstegel och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Signe vill gärna vara högt upp, står det en liten låda längst upp på bokhyllan blir det givetvis på den :)
Katt ligger bekvämt på en liten låda högst upp på en bokhylla fylld med böcker.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Paulina123 och 9 till
  • Laddar…
Förutom kissen är det mest intressanta i folks hem vad som finns i bokhyllan!

• Gilla
  • Älska
Annelie Hultberg och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Håller såklart med!

B b8q skrev:
Vi får hoppas Sixten blir Sixteen också! (y)
Jo vi hoppas på ett bra tag till, adopterade honom för snart ett år sedan och han har varit en väldigt trevligt katt som njuter av sitt nya liv.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
L Lerstenstegel skrev:
[bild]
[media]
Vilken jäkla katt-tårta! Jag gjorde till 10-årsdagen en råbiff med räkor, men denna var ju något extra. Hungrig katt också. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.