1 066 032 läst · 12 875 svar
1066k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
tarsson skrev:
Vilken fin dricksfontän. Låter den mycket? Och luktar själva pumpen?tarsson skrev:
Jag fick ju göra en fontän till katten och jag tror att det han inte gillade med de färdiga som vi köpt är att dels lät pumparna ganska mycket och dels luktade plasten i pumparna.
Jag har ju några akvarier och jag tycker att det verkar vara bättre kvalité på pumpar till akvarier än till dricksfontänen. Plasten luktar inte illa heller. Men jag kanske bara har haft otur.
Jag är ju inte helt nöjd med plasthink en som blev resultatet av det hela. Katten dricker och det är ju bra men jag hade velat ha ngt snyggare.
Vi har en Lucky Kitty. https://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/250923Jiji skrev:Vilken fin dricksfontän. Låter den mycket? Och luktar själva pumpen?
Jag fick ju göra en fontän till katten och jag tror att det han inte gillade med de färdiga som vi köpt är att dels lät pumparna ganska mycket och dels luktade plasten i pumparna.
Jag har ju några akvarier och jag tycker att det verkar vara bättre kvalité på pumpar till akvarier än till dricksfontänen. Plasten luktar inte illa heller. Men jag kanske bara har haft otur.
Jag är ju inte helt nöjd med plasthink en som blev resultatet av det hela. Katten dricker och det är ju bra men jag hade velat ha ngt snyggare.
Den är tyst och luktar inget. Lite meckig första gångerna man fyller den, men sedan inga problem.
En nackdel till är att den ser ut som en pissoar.
Annars är vi nöjda.
Enl recensioner är pumpen vek, så köpte ett paket med extra pump. Men har inte märkt nåt än efter ca 2 år.
#fubar, tack för tipset men den typen av modell gillar han inte. Det ska tydligen vara en skål/behållare med vatten som rör sig lite bara. Som det blir i akvariet. Min fula plasthink får ju se effekten men är väldigt ful.
I allt annat är det här en oerhört lätt katt att ha att göra med, åka bil, borsta tänderna, hälsa på hos folk, gå i sele... Men dricka vatten är uppenbarligen krångligt. Och eftersom urinsten är en vanlig åkomma på hankatter som dricker för lite vill jag verkligen att han ska dricka ordentligt, även på landet. Hemma dricker han ju massor - ut akvarier.
I allt annat är det här en oerhört lätt katt att ha att göra med, åka bil, borsta tänderna, hälsa på hos folk, gå i sele... Men dricka vatten är uppenbarligen krångligt. Och eftersom urinsten är en vanlig åkomma på hankatter som dricker för lite vill jag verkligen att han ska dricka ordentligt, även på landet. Hemma dricker han ju massor - ut akvarier.
Nej den låter knappt något....Jiji skrev:Vilken fin dricksfontän. Låter den mycket? Och luktar själva pumpen?
Den funkar kanon! Vet inte va den heter men katten gillar den!
Det är väl den här?tarsson skrev:
https://www.zooplus.se/shop/katt/kattskalar_fontaner/vattenfontaner_for_katter/250924
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 315 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 315 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 315 inlägg