Fadai
Enda gången ngn katt i min familj blivit badad var på 70-talet när vår hona jagat en mus och trillat ner i gödselstacken. Hon var så äcklig att hon vägrade tvätta sig själv. Varför badar en del sina katter? Inte sarkastiskt, jag bara undrar.
 
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Har aldrig badat en katt förrän nu. Doris är ju den första långhåriga katten jag har haft och jag har insett att hon inte mäktar med att tvätta sig själv ordentligt, eller så är hon lat. När det hängde illaluktande saker i hennes päls badade vi henne. Inte populärt.
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Dotter har fler allergiska vänner. Kissarna har tränats från start att sällskapa henne i duschen. En duschad kisse klarar många allergiker.
Tränar men dem från 12 veckors ålder med ljummen dusch brukar det gå bra. Att använda champoo har vi aldrig testat.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Varför badar en del sina katter? Inte sarkastiskt, jag bara undrar.
När vi åkte på kattutställningar med våra Perserkatter, var det badning som gällde. Det var det enda sättet, för att få en god bedömning av domarna.
Det kunde även bli badning fastän ingen utställning var i sikte. En midsommardag för ett antal år sedan, hade en av våra katter klättrat upp i skorstenen från den öppna spisen. :rolleyes::(:seenoevil:
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Lite snålskjuts på promenaden är trevligt för en liten katt :)

Kattunge som åker snålskjuts på en persons axel under en promenad i naturen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 16 till
  • Laddar…
K Keegan skrev:
Så, vi gav katten ett bad
Är du säker på att det inte är en uggla ni fått in?
 
  • Haha
EvaMLin och 3 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Enda gången ngn katt i min familj blivit badad var på 70-talet när vår hona jagat en mus och trillat ner i gödselstacken. Hon var så äcklig att hon vägrade tvätta sig själv. Varför badar en del sina katter? Inte sarkastiskt, jag bara undrar.
Vi duschar vår, han gillar det. Och han blir väldigt fin i pälsen när han är nyduschad.
 
  • Gilla
Igen och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Min dotter är allergisk, så min tanke var att ge Svea bad en gång per vecka. Svea tänkte annorlunda, inte att hon blev arg, men hon blev så fruktansvärt olycklig av bad. Så jag gav upp. Dottern har klarat av katt bra, 8.5 år gammal när vi fick kisse, 19.5 resp. 11 år nu. Stängd sovrumsdörr har räckt mot allergin.

För ett par månader sedan fick jag veta att dottern med glädje delade sked med svea, tack vare kommentaren att hon inte kände nya kisse tillräckligt bra för att göra det. Spännande med lärdomarna barn får av att växa upp med katt!
 
  • Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Fadai Fadai skrev:
Enda gången ngn katt i min familj blivit badad var på 70-talet när vår hona jagat en mus och trillat ner i gödselstacken. Hon var så äcklig att hon vägrade tvätta sig själv. Varför badar en del sina katter? Inte sarkastiskt, jag bara undrar.
Våra långhåriga åker på vad då och då. Den ene för att han har väldigt känslig mage och envisas äta allt han kommer åt. Semilång päls och diarré? Ingen bra kombo. Katten på bilden har riktigt lång silkig päls och det i kombo med kattgård, rulla sig i gräs och jord och i en hög med gamla gräsfrön och dylikt var helt enkelt ingen bra kombo. Han hann helt inte med att tvätta sig tillräckligt bra
 
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Är du säker på att det inte är en uggla ni fått in?
Haha, han är väldigt lik en Uggla även när pälsen är torr
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Det allra roligaste är ju faktiskt att ta bort maskeringen :D
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 12 till
  • Laddar…
Stör ej...
 
  • Två katter som vilar tätt ihop på en mjuk filt i dunkelt ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 10 till
  • Laddar…
Katt tittar ut från ett hål i en hemmagjord klätterställning av kartong, text "Tittut! Lilla Nisse tar en tupplur".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 7 till
  • Laddar…
En katt som dricker vatten från en vit, automatisk vattenfontän för husdjur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Katten hjälper till runt huset, kollar att rännorna är rena

BZJG6tY.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Appendix och 24 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.