Fontänen ute är ju godast vatten i!
 
  • Birman katt dricker vatten från en liten stenfontän utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 13 till
  • Laddar…
K Keegan skrev:
Fontänen ute är ju godast vatten i!
Såklart. Slurpa slurpa :D:sick:
 
Mikael_L
Jag har en presenning över lite saker ute på gården, det brukar stå någon grönskimrande sörja som inte är helt olikt vatten där i någon fördjupning, som frasse tycker är gott dricksvatten. :dizzy:
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Morgonmys! Hund och katt tillsammans i sängen, katten tittar nyfiket mot kameran medan hunden blir klappad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Vi fick just anledning att leta reda på maskmedel. Stackars katt som inte kan hålla sig från att äta kompisar utifrån.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
MultiMan
Gonzo får regelbundet bandmask när han äter möss, men det besvärar honom inte och är ofarligt, så jag avmaskar inte förrän säsongen är över och han ska vara inne.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
Karlia
Semester En trefärgad katt som ligger och sover i solen på en grå soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Appendix och 13 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Gonzo får regelbundet bandmask när han äter möss, men det besvärar honom inte och är ofarligt, så jag avmaskar inte förrän säsongen är över och han ska vara inne.
Vi upptäckte dem när hon ville lägga sig på kudden mellan oss, så det kändes ganska lagom tid att avmaska "akut"...
 
  • Haha
  • Wow
Karlia och 3 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vi fick just anledning att leta reda på maskmedel. Stackars katt som inte kan hålla sig från att äta kompisar utifrån.
De här äter inte söta pälsdjur, men de mumsar gärna på insekter, ödlor och snokar, så de får ändå mask. Gräshoppor är nytt favvobyte för i år :(
Ibland märks inget, (och då menar jag inget alls; inte ful päls, ökad aptit, diarre, snuva, hosta)på dem förrän de kräks upp en livs levande och vilt sprattlande marre :dizzy:

Thank God för Milbemax;)
 
EvaMLin
Två katter i ett badrum, en dricker ur en toalettstol och den andra närmar sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kö till vattenhålet... :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 13 till
  • Laddar…
MultiMan
kashieda kashieda skrev:
Vi upptäckte dem när hon ville lägga sig på kudden mellan oss, så det kändes ganska lagom tid att avmaska "akut"...
Julia har bestämt att det är hon som äger sängen, så därför klarar jag mig från liknande "mysiga" upplevelser, hehe. :oops:

Julia håller sig till flugor, men just i år är båda innekatter eftersom Gonzo slogs med rävar och andra katter så jag tröttnade på veterinärbesöken. Till skillnad från andra katter jag haft attackerar han i det tysta, även om det är frontalattack mot en räv, mycket udda, men det gör också det svårt att ingripa i tid.

Min älskade abessinier jag hade tidigare gick också ute men förde alltid ett väldans oväsen om en främmande katt kom in på tomten och hon blev udda nog kompis med en ungräv något år. Hon blev aldrig skadad.

Största problemet (både för mig och katterna) är annars ansvarslösa hundägare som inte kopplar sina djur men de historierna får berättas vid ett annat tillfälle.
 
Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Våran gamla katt smög sig mot en bäver som var vid dammen utanför huset :D
 
  • Wow
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Julia har bestämt att det är hon som äger sängen, så därför klarar jag mig från liknande "mysiga" upplevelser, hehe. :oops:

Julia håller sig till flugor, men just i år är båda innekatter eftersom Gonzo slogs med rävar och andra katter så jag tröttnade på veterinärbesöken. Till skillnad från andra katter jag haft attackerar han i det tysta, även om det är frontalattack mot en räv, mycket udda, men det gör också det svårt att ingripa i tid.

Min älskade abessinier jag hade tidigare gick också ute men förde alltid ett väldans oväsen om en främmande katt kom in på tomten och hon blev udda nog kompis med en ungräv något år. Hon blev aldrig skadad.

Största problemet (både för mig och katterna) är annars ansvarslösa hundägare som inte kopplar sina djur men de historierna får berättas vid ett annat tillfälle.
Det kan bli så med katter som Gonzo, som blivit övergivna och fått slåss för sin överlevnad, att de fightas med vad som helst. Ptsd liksom.
 
  • Gilla
Karlia och 2 till
  • Laddar…
Så, vi gav katten ett bad
 
  • En blöt katt med missnöjt uttryck sitter högst upp på en klöspelare intill ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 17 till
  • Laddar…
MultiMan
Väldigt bra klätterställningar de där med 27cm stam. Har två t o m, i sovrummet och vardagsrummet. Rekommenderas!
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.