Vaktkatter, jodå...
En sovande orange katt hopkurad på ett grönmönstrat täcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt ihoprullad till en boll på en mörk soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 11 till
  • Laddar…
MultiMan
Viktigt att vara utvilad för att orka hålla uppmärksamheten på topp!
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
B
Såhär i semestertider så kom jag till insikt att en kattlucka vore väldigt praktiskt. Kollar några sidor och ser, som med mycket annat, att det finns lite olika behöver- och villhöver-funktioner. Chipavläsning är ett krav kan jag snabbt konstatera, vill inte att andra katter ska komma in. Att kunna programmera tider när det ska vara låst resp. öppet vore schysst.

Finns det några erfarenheter av kattluckor här, tankar och idéer?
 
B breakman skrev:
Såhär i semestertider så kom jag till insikt att en kattlucka vore väldigt praktiskt. Kollar några sidor och ser, som med mycket annat, att det finns lite olika behöver- och villhöver-funktioner. Chipavläsning är ett krav kan jag snabbt konstatera, vill inte att andra katter ska komma in. Att kunna programmera tider när det ska vara låst resp. öppet vore schysst.

Finns det några erfarenheter av kattluckor här, tankar och idéer?
Vi använder oss av sureflap här hemma som funkar mycket bra! Köpte den för att kunna ha ett eget matrum till ena katten som behövde specialfoder och det har funkat utmärkt.

https://www.tinybuddy.se/products/s...MIjMycgbLN6gIVEQCiAx0cSQzDEAQYBCABEgI83vD_BwE
 
Z zzoink skrev:
Vi använder oss av sureflap här hemma som funkar mycket bra! Köpte den för att kunna ha ett eget matrum till ena katten som behövde specialfoder och det har funkat utmärkt.

[länk]
Ett alternativ är ju surefeed foderautomat, skitnöjd med den, min donna Xena på bild får ha sin mat ifred från den glupske herren Ymer
 
  • Långhårig katt bredvid en SureFeed foderautomat på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Finns det några erfarenheter av kattluckor här, tankar och idéer?
Du får maten serverad vid sängen, stora ludna goa sork.

 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 13 till
  • Laddar…
Ställningen så här långt i sommar:

Jansson - Kopparorm 2 - 0

 
  • Wow
  • Gilla
Per Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
Karlia
Har lucka som reagerar på chip, släpper ut ena katten inte den andra. Båda kan komma in. Och jo, svea drar in fåglar, möss och harungar..

Haft kattlucka i tio år, kan inte tänka mig att vara utan. Svea ber ibland om att bli utsläppt genom annan dörr eller annat fönster, självklart öppnar jag när hon ber om det.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
”På med ugnen”
Katt som bär något i munnen över en trätrall mot en bakgrund av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


”Well done och osaltad, tack”
Två sphynxkatter sitter på en skänk, en står upp och en sitter ned och ser framåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Undrar lite hur jag står ut med dessa färskvaruleveranser år ut och år in :thinking:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Z
Brun och svart randig katt som ligger och ser bort från kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Min sambo är ganska så avundsjuk på att Celsian väljer mig :rofl:

Han hade förhoppning om att katten skulle ha honom som ”1:e person” eftersom jag har en hund också som alltid föredrar mitt knä, men tji fick han och jag fick båda pälsklingarna :p
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
Appendix och 12 till
  • Laddar…
Känner igen det där, hustrun får mest katt på nätterna. Jag brukar få lösskägg i soffan titt som tätt...
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Katten Doris leker ewok i trädet.
 
  • Långhårig katt Doris tar selfie i träd, grenar och gröna löv i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Appendix och 18 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Vilken fin dricksfontän. Låter den mycket? Och luktar själva pumpen?

Jag fick ju göra en fontän till katten och jag tror att det han inte gillade med de färdiga som vi köpt är att dels lät pumparna ganska mycket och dels luktade plasten i pumparna.

Jag har ju några akvarier och jag tycker att det verkar vara bättre kvalité på pumpar till akvarier än till dricksfontänen. Plasten luktar inte illa heller. Men jag kanske bara har haft otur.

Jag är ju inte helt nöjd med plasthink en som blev resultatet av det hela. Katten dricker och det är ju bra men jag hade velat ha ngt snyggare.
Heter" Cat Mate"
Är tyst med ett filter som man gör rent.enkelt....funkar otroligt bra....man kan inte höra den alls knappt.....väldigt tyst...!
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
tarsson tarsson skrev:
Heter" Cat Mate"
Är tyst med ett filter som man gör rent.enkelt....funkar otroligt bra....man kan inte höra den alls knappt.....väldigt tyst...!
Tack, och kattens nästa bekymmer, luktar pumpen plast?
Vi har haft varianter där pumpen luktat och där adaptern luktat väldigt mycket plast. Det funkar inte.
 
Staffans2000
Har en likadan.
Pumpen pajade efter några år, så fick köpa en ny. Den stora kostnaden är dock filtren. Kostar tjugo kronor styck, om jag mins rätt. Men tyst är den.

Staffan
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.