1 072 703 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Ajajaj, Har läst någonstans att katter bör inte äta hundmat.S scim skrev:
Det lär förstöra deras njurar (tror jag att det stod).
Hundar kan däremot med fördel äta kattmat.
Minns inte var jag läste det men var försiktig ifall det är sant...
Njae, det tror jag inte på, det verkar snarare vara så att katter inte får i sig de ämnen de behöver om de huvudsakligen äter hundmat. Max kost var väldigt varierad, det var kattmat, möss, ekorrar etc, En gång kom han hem släpandes på en vuxen gräsand, och han sågs även vid något tillfälle jaga en vuxen räv . Hundmaten smaskade han bara på ibland när tillfälle gavs. Hursomhelst så är han död nu sedan 3,5 år tillbaka, han dog 17 år gammal i en icke njurrelaterad död.D dicliff skrev:
Iallafall har den inte de näringsämnen katten behöver, för kolhydrater. Katter är naturens LCHFare. Men så länge de inte bara äter hundmat är det väl ok.
Just as it’s dangerous to feed only cat food to dogs, cats cannot survive on dog food alone. Dog food lacks sufficient vitamin A and taurine, two nutrients cats need to live healthy lives. Dog food is also deficient in arachidonic acid and lacks the adequate meat-protein levels that cats need.
Just as it’s dangerous to feed only cat food to dogs, cats cannot survive on dog food alone. Dog food lacks sufficient vitamin A and taurine, two nutrients cats need to live healthy lives. Dog food is also deficient in arachidonic acid and lacks the adequate meat-protein levels that cats need.