Karlia
Underlättar ju jakten om musen sitter i en fälla. Svea brukar tappa intresset när bytet inte rör på sig dock.

kisumisu
Karlia Karlia skrev:
Underlättar ju jakten om musen sitter i en fälla. Svea brukar tappa intresset när bytet inte rör på sig dock.
Tillhör nog kattens natur att inte äta färdigt döda djur. Även om katterna nu äter kattmat :thinking:

Men ena av mina katter blev väldigt intresserad av en fågel som hade åkt på fönstret och dött av smällen.

Medans den andra kissen var inte ett dugg intresserad just för att fågeln redan var stendöd.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Jag undrar om musen var död då han hittade den, kanske den inte dog och satt fast och pep.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Z
Nyfiken katt i sele står på en fallande timmerstock bland gröna buskar och soligt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Celsian var väldigt nyfiken i dag, så vi tog oss en bit bort från huset!

• Gilla
  • Älska
  • Wow
FredrikR och 12 till
  • Laddar…
Karlia
DennisCA DennisCA skrev:
Jag undrar om musen var död då han hittade den, kanske den inte dog och satt fast och pep.
Naturen är rå. Jag hittade en halvskadad mus inne igår som jag slängde ut, I hopp om att den kanske skulle klara sig. På två minuter var skatan där, hackade kraftigt ett par gånger och tog sedan med sig musen i näbben. Jag visste inte ens att skator åt möss men tydligen.

Skator och kråkor äter allt. Vi har problem med att de ger sig på kartonger och plastpåsar som ställs ute. Fick en leverans med kattmat som kom när vi inte var hemma. Påsen var sönderhackad när vi kom hem :mad:
Sönderhackad påse med kattmat och klorrepor på dörrmattan utanför en husvägg.
Skapa konto

• Ledsen
  • Gilla
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Skatan kom förra sommaren och nappade en av blåmesungarna som precis lämnat boet och inte hunnit lära sig att flyga.

Det kändes lite sorgligt, jag dragit samman en hög med gren och kvist som den skulle kunna gömma sig i, då tänkte jag bara på alla katter, hade ingen tanke på att hotet kunde komma uppifrån.

Nåväl, ungen var inte i rishögen när det skedde, den hade nog fungerat bra mot skatan.

• Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Ja skator är ett jävla otyg..
Tar en katt en skata så kommer hela Sveriges skatflock och ska hjälpa till...
en skata som ligger halvdöd efter en krock med en bil blir uppäten av sina vänner skatorna :D

• Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
A
Ja,finns inget bättre än att vakna upp på sommarmorgnar till ett högt KRAAAAAA:mad:

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Sopor var jag medveten om (jo, egen erfarenhet). Kattmat fungerar säkert. De har ruggigt starka näbbar! Jag har sett katter i träd som mobbats av skator så att en katt som lyckas ta en sådan är modig!

• Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Sopor var jag medveten om (jo, egen erfarenhet). Kattmat fungerar säkert. De har ruggigt starka näbbar! Jag har sett katter i träd som mobbats av skator så att en katt som lyckas ta en sådan är modig!
Är väl oftast skatungar dom lyckas ta

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Två kattungar vid en dörröppning, den främre verkar osäker eller överraskad.
Skapa konto

- "Va? Har du hosta?"
- "Då kommer du inte in här!"

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 14 till
  • Laddar…
kisumisu
nino nino skrev:
Ja skator är ett jävla otyg..
Tar en katt en skata så kommer hela Sveriges skatflock och ska hjälpa till...
en skata som ligger halvdöd efter en krock med en bil blir uppäten av sina vänner skatorna :D
Ja och man ser flera gånger när skator mobbar katter. Kört iväg några.
För människan är dom oftast rädda för.

Fast jag skulle däremot säga att fiskmåsar är värre fåglar. Dessa går på attack även om mot människor. Visst dem kanske har ungar då men är enormt territorium dessa har i jämförelse. Plus allt :poop:

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Fredagskväll och dags för lite flytande godis, katten får självklart sitt först. Katten i bakgrunden håller sig nykter i kväll.
Katt som slickar på en kattmalt-tub, en annan katt sitter i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Fadai och 8 till
  • Laddar…
Är det Baileys? :thinking:

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.