1 072 587 läst · 12 907 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Tillhör nog kattens natur att inte äta färdigt döda djur. Även om katterna nu äter kattmatKarlia skrev:
Men ena av mina katter blev väldigt intresserad av en fågel som hade åkt på fönstret och dött av smällen.
Medans den andra kissen var inte ett dugg intresserad just för att fågeln redan var stendöd.
Naturen är rå. Jag hittade en halvskadad mus inne igår som jag slängde ut, I hopp om att den kanske skulle klara sig. På två minuter var skatan där, hackade kraftigt ett par gånger och tog sedan med sig musen i näbben. Jag visste inte ens att skator åt möss men tydligen.DennisCA skrev:
Skatan kom förra sommaren och nappade en av blåmesungarna som precis lämnat boet och inte hunnit lära sig att flyga.
Det kändes lite sorgligt, jag dragit samman en hög med gren och kvist som den skulle kunna gömma sig i, då tänkte jag bara på alla katter, hade ingen tanke på att hotet kunde komma uppifrån.
Nåväl, ungen var inte i rishögen när det skedde, den hade nog fungerat bra mot skatan.
Det kändes lite sorgligt, jag dragit samman en hög med gren och kvist som den skulle kunna gömma sig i, då tänkte jag bara på alla katter, hade ingen tanke på att hotet kunde komma uppifrån.
Nåväl, ungen var inte i rishögen när det skedde, den hade nog fungerat bra mot skatan.
Ja och man ser flera gånger när skator mobbar katter. Kört iväg några.nino skrev:
För människan är dom oftast rädda för.
Fast jag skulle däremot säga att fiskmåsar är värre fåglar. Dessa går på attack även om mot människor. Visst dem kanske har ungar då men är enormt territorium dessa har i jämförelse. Plus allt