Karlia
Såklart det är skillnad på ost och ost, jag vill också ha den lagrad!

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Putten Putten skrev:
Lady Xena är också en magvädrare av rang;) men nåde den som okänd kommer och klappar hennes mage, då jäklar smäller det.
Bara husfolk tillåts klappa hon på magen.
En av dotterns kompisar kände sig extra utvald då hon fick klappa Signe på magen. Vi lät henne tro det, men sanningen är att Signe lägger upp sig för alla. Svea är mer selektiv vad gäller främlingar - om de inte ger henne godis..

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Putten Putten skrev:
Lady Xena är också en magvädrare av rang;) men nåde den som okänd kommer och klappar hennes mage, då jäklar smäller det.
Bara husfolk tillåts klappa hon på magen.
Jag hade riskerat ett bett eller blodprov för att få klappa det där fluffet!

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Jag hade riskerat ett bett eller blodprov för att få klappa det där fluffet!
7 kg Maine coon-fluff är oemotståndligt ;)

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det där upptäckte jag också rätt nyligen. Vattnet stod och rann i ett handfat, och kattan var i närheten och såg stolt ut.
Men det var förstå gången på snart sex år som en av våra två kissar gjorde detta själv.
Annars har vi fått hjälpa till :)
Bild från 2014, ½ år gammal kattflicka:
[bild]
Tycker det är ok - hade varit värre med denna stil :D
Katt som dricker vatten ur en öppen toalettstol i ett badrum med kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
  • Gilla
Lill72 och 9 till
  • Laddar…
Krage med katt?

• Fluffig katt med mörk mask och vit krage sitter på en trätröskel i ett stökigt rum.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Fadai Fadai skrev:
Har alltid haft mat o vatten ihop, aldrig problem. Däremot gick PP, som dog i våras, gärna in i badrummet när man duschat o drack lite.
Nu var det en tid sedan din katt gick bort men visst är det lika sorgligt varje gång. :sweat:

En av våra katter kom hem med ett knä som hoppat ur led p.g.a. att främre korsbandet gick sönder. Två månaders rehab inomhus, de första två veckorna i en bur, iofs ganska stor. De två månaderna var en pina för Ludde (honkatt trots namnet)
Efter ett år var det dags igen med samma skada. Vi och veterinären ansåg att Ludde inte skulle klara en ytterligare omgång isolering och bli frisk nog att vara ute på vår naturtomt och i skogen och lät henne somna in vid 8 års ålder.

En annan katt släpade sig hem skadad, åkte till veterinären direkt och lät henne somna in, hon var då 12-13 år. En katt kom tyvärr aldrig hem. Vi tror räven eller vargen tog henne, det var svårt att inte veta vad som hände henne.:sweat:

De andra katterna levde ett gott liv länge. Att ha de som innekatter var inte tal om. De hade ett gott, fullvärdigt, roligt liv som utekatter på dagen, lekte, fångade möss och sorkar, lapade sol på bryggan, tiggde godisbitar av oss och smög upp i skogen. På nätterna var de fotvärmare i sängen.

Underbara katter och underbara stunder. Hade inte velat vara utan katter. Även fast det är så sorgligt när de går bort.:sweat:

Nu har vi en hund kvar som säkert också saknar katterna som busade med honom. Livet berikas med djur.:giggle:

• Älska
  • Gilla
BengtH och 6 till
  • Laddar…
Fadai
En svart katt med vita tecken sitter på ett trägolv bredvid en vävd matta och ser uppåt.
Skapa konto
Nu har vi en hund kvar som säkert också saknar katterna som busade med honom. Livet berikas med djur.:giggle:[/QUOTE]
Ja, livet blir rikare när man har djur! Ibland tar jag en tupplur, då lägger sig Åskan intill mig och jag somnar med hans baktassar i min hand. Så mysigt!

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
4integration jocke4u skrev:
Tycker det är ok - hade varit värre med denna stil :D
[bild]
Här i huset fäller vi alltid ner locket för att det inte skall kunna hända några olyckor.
Det är nog inte lätt att ta sig upp ur det glatta porslinet om man skulle halka ner...

Detta verkar lite säkrare (bild visad förut tror jag):
Katter som undersöker en vattenkanna och en svart katt som står vid en välvd vattenkanna.
Skapa konto

• Gilla
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Det är något visst med katter och vattenkannor.

Katt som slickar sig om munnen bredvid en metallvattenkanna på en stenplatta utomhus.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Suddig bild men..
En suddig bild på en vit katt som ligger på rygg på ett trägolv.
Skapa konto

Båda våra brukar ligga på rygg, båda får man klappa på magen även om Bärra verkar lite kittlig ibland ;)

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Åhå, är det sådan fontän katter vill ha! Jag provade med en vanlig, gick på reklamen med färskt rörligt vatten. Svea dricker hellre från en smutsig vattenpöl utomhus än från en väsnande fontän.
Naturligt ska det va
Katter är misstänksamma av naturen, kanske för de är bytesdjur. Dricka ur smutsig vattenpöl verkar bättre än att dricka från en mysko mojäng som kanske anfaller, enligt deras nedärvda kunskap.
Katters val och slutsatser är jätteintressant att följa.

• Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Maine Coonen Lady Xena tycker jag verkar frusen om benen :love:

• Maine Coon-katt ligger på en person, ryggen och svansen i fokus på hemmamiljö.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
bulleribock och 7 till
  • Laddar…
Putten Putten skrev:
Maine Coonen Lady Xena tycker jag verkar frusen om benen :love:
Vilken päls!
Är du säker på att hon inte är hund:rofl:

Hitta den här tröttmössan på min plats i soffan, jag fick byta....
En sovande katt utsträckt på en grå soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.