1 072 703 läst · 12 909 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Administrator
· Skåne
· 7 892 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 441 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 441 inlägg
Vi hade en kattkille som älskade kokta ägg, så han kände igen "pipet" från äggkokaren och kom rusande och sen när äggkokaren gick sönder (vi tyckte den var onödig!) så sprang han fram så fort nån tog fram en kastrull...i hopp om att det skulle kokas ägg.Putten skrev:
Så häftigt med katters hörsel, doftsinne och minnen av vissa ljud! Kanske du kan vispa lite laktosfritt eller havregrädde till Damen? Eller får hon njuta sin grädde om hon tål det! Svårt att motstå att klappa den där fluffiga utvikta magen : )
Testa inte med målarfärg .Putten skrev:
Även om det är ekologisk färg tror jag inte att det är meningen att man - eller katter - ska äta den.
Katten är nu helt utmattad efter att ha klättrat på stegen tillsammans med mig hela dagen, så nu sover han på ryggstödet till soffan.
Jo. Deras sinnen är onekligen skarpa. En rackare på att jaga också. Klipper fåglar bara genom att hoppa 2 m upp som ingenting och kniper en fågel i luften.Maria T skrev:Vi hade en kattkille som älskade kokta ägg, så han kände igen "pipet" från äggkokaren och kom rusande och sen när äggkokaren gick sönder (vi tyckte den var onödig!) så sprang han fram så fort nån tog fram en kastrull...i hopp om att det skulle kokas ägg.
Så häftigt med katters hörsel, doftsinne och minnen av vissa ljud! Kanske du kan vispa lite laktosfritt eller havregrädde till Damen? Eller får hon njuta sin grädde om hon tål det! Svårt att motstå att klappa den där fluffiga utvikta magen : )
Hon klarar vanlig 40% vispgrädde hur bra som helst, men hon får inga stora mängder heller, kanske en tesked vispad grädde.
Ja påminner om mina katter som är blandraser med antingen Maincoon eller Norsk SkogskattPutten skrev:
Ska jämt vara med vad man gör och ska vara vakthund osv när det kommer gäster
Dom är ju extremt sociala så dom ska ju alltid va med vart man än är och gör så man kan ju inte laga/äta mat utan att dom stoppar sin nos i allt. Sen sover dom alltid i sängen och sitter med i soffan.
Hur det är med allergier vet jag inget om tyvärr.
Hur det är med allergier vet jag inget om tyvärr.
Låter precis som devon rex . Jättemysigt!Stefan N skrev:
Väldigt mysigt kanske en nästa kattStefan N skrev:
Visst är mina blandraskatter också i sängen och alltid med. Möter en på dörren osv
Allergi hörde jag bara av en vän som inte kunnat ha katt men kan ha dessa bengal katter.
Sedan är väl allergier en individuell sak. Men skiljer sig en hel från ras till ras.
Administrator
· Skåne
· 7 892 inlägg