Fluffig kattunge Doris ser förvånad ut sittande utomhus med vass i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fluffig kattunge med förvånat uttryck sitter utomhus under stormen Dennis.
Skapa konto

Doris nuvarande matte tog ut henne i stormen Dennis för att fotografera. Doris ser ut att vara chockad/förundrad. :surprised::D

• Gilla
  • Älska
Igen och 21 till
  • Laddar…
Sötchock deluxe:love::love::love::love::love::love:

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Inte lika söt som Doris men hjälpsam.
Jiji hjälper till att måla. Det vita i mungipan är inte grädde(eftersom det ju inte är bra för katter).
Svart katt med färgstänk kring munnen framför en stege, ser in i kameran.
Skapa konto

Målarfärg är ju... ähum.. mycket bättre, eller nåt.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Per Eskilsson och 14 till
  • Laddar…
Denna dam kommer och kräver, högljutt dessutom, grädde så fort jag vispar till kaffet, och hon ger sig inte heller.

• Fluffig katt ligger på rygg på ett kaklat golv och tittar in i kameran.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 12 till
  • Laddar…
Maria T
Putten Putten skrev:
Denna dam kommer och kräver, högljutt dessutom, grädde så fort jag vispar till kaffet, och hon ger sig inte heller.
Vi hade en kattkille som älskade kokta ägg, så han kände igen "pipet" från äggkokaren och kom rusande och sen när äggkokaren gick sönder (vi tyckte den var onödig!) så sprang han fram så fort nån tog fram en kastrull...i hopp om att det skulle kokas ägg.
Så häftigt med katters hörsel, doftsinne och minnen av vissa ljud! Kanske du kan vispa lite laktosfritt eller havregrädde till Damen? Eller får hon njuta sin grädde om hon tål det! Svårt att motstå att klappa den där fluffiga utvikta magen : )

• Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Putten Putten skrev:
Testa inte med målarfärg ;).

Även om det är ekologisk färg tror jag inte att det är meningen att man - eller katter - ska äta den.:crysmile:

Katten är nu helt utmattad efter att ha klättrat på stegen tillsammans med mig hela dagen, så nu sover han på ryggstödet till soffan.

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vi hade en kattkille som älskade kokta ägg, så han kände igen "pipet" från äggkokaren och kom rusande och sen när äggkokaren gick sönder (vi tyckte den var onödig!) så sprang han fram så fort nån tog fram en kastrull...i hopp om att det skulle kokas ägg.
Så häftigt med katters hörsel, doftsinne och minnen av vissa ljud! Kanske du kan vispa lite laktosfritt eller havregrädde till Damen? Eller får hon njuta sin grädde om hon tål det! Svårt att motstå att klappa den där fluffiga utvikta magen : )
Jo. Deras sinnen är onekligen skarpa. En rackare på att jaga också. Klipper fåglar bara genom att hoppa 2 m upp som ingenting och kniper en fågel i luften.

Hon klarar vanlig 40% vispgrädde hur bra som helst, men hon får inga stora mängder heller, kanske en tesked vispad grädde.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
kisumisu
Putten Putten skrev:
Räcker detta som bevis? ;)
Maine Coon sägs vara kattvärldens svar på hunden. Och jag är benägen att hålla med, dom skall jämt vara med och titta på när man gör något.
Ja påminner om mina katter som är blandraser med antingen Maincoon eller Norsk Skogskatt ;)

Ska jämt vara med vad man gör och ska vara vakthund osv när det kommer gäster :thinking:

kisumisu
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, snart ett år bara så det är en liten buspojke. Har även hans brorsa.
Ja då är man busig.

Är dom båda annars gosiga?

Visst var Bengal en ras som på många sätt skiljer sig från "vanliga katter"?
Tom hört att kattallergiker klarar av dem och deras päls.

Dom är ju extremt sociala så dom ska ju alltid va med vart man än är och gör så man kan ju inte laga/äta mat utan att dom stoppar sin nos i allt. Sen sover dom alltid i sängen och sitter med i soffan.

Hur det är med allergier vet jag inget om tyvärr.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Dom är ju extremt sociala så dom ska ju alltid va med vart man än är och gör så man kan ju inte laga/äta mat utan att dom stoppar sin nos i allt. Sen sover dom alltid i sängen och sitter med i soffan.

Låter precis som devon rex :love:. Jättemysigt!

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
kisumisu
Stefan N Stefan N skrev:

Väldigt mysigt kanske en nästa katt (y)

Visst är mina blandraskatter också i sängen och alltid med. Möter en på dörren osv ;)

Allergi hörde jag bara av en vän som inte kunnat ha katt men kan ha dessa bengal katter.

Sedan är väl allergier en individuell sak. Men skiljer sig en hel från ras till ras.

Jiji Jiji skrev:
Låter precis som devon rex :love:. Jättemysigt!
Och det låter även precis som vår gamla Smilla, norsk skogskatt/fader okänd. :)

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Några av småttingarna gillar varandra ibland iaf.
Leende pojke i rutig skjorta håller om en avslappnad randig katt i sitt knä.
Skapa konto

/Andreas

• Gilla
  • Älska
Marlen Eskilsson och 11 till
  • Laddar…
Våra har för ovanlighetens skull lagt sig intill varandra
Två katter som ligger tillsammans på en röd filt på en stol.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.