1 072 587 läst · 12 907 svar
1073k läst
12,9k svar
Alla som gillar katter - räck upp en hand!
Är nog så att skogskatterna är sådana som vill vara med och är gosiga.Marlen Eskilsson skrev:
Mina katter är bondkatt fader okänd även här men fadern var nog en skogis. Då Nalle ser ut precis som en skogskatt och båda katterna har typiska skogskatt beteenden annars också. Dem älskar att ligga på veden som är inne på tork och vässa klorna där osv
Sen kanske det är typiskt för alla katter Men men....
Dom tycker mer att ha pellets till kattlåda än sand och det tycker även vi människor.
Sedan gillar dom som sagt ligga nära sover på mig osv. Så gör inte mina föräldrars katt...
Visst alla är individualer men olika raser har olika egenskaper. Märks ju mycket på hundar men på katter diskuteras det väl inte så mycket.
Redigerat:
Våra bondkatter är också gosiga och sociala. Liksom hundar går vi även ut och rastar dem när de inte gitter gå ut själva, det är bara att ropa på dem så följer de med ut på en runda!
Dessutom är de bra vakthundar....erh...vaktkatter. Ingen som vågar roffa åt sig några Franska pastiller här inte...
...pastillerna verkar dock lukta förtrollande gott...
...och om man gör sig till lite kanske man kan få en pastill eller två...
Dessutom är de bra vakthundar....erh...vaktkatter. Ingen som vågar roffa åt sig några Franska pastiller här inte...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
...pastillerna verkar dock lukta förtrollande gott...
Logga in
Skapa konto
...och om man gör sig till lite kanske man kan få en pastill eller två...
Logga in
Skapa konto
Jag tror ägaren är den största formaren av kattens personlighet. Om man har katten sedan kattungsstadiet. Alla katter jag haft sen kattunge har alla utvecklats till liknande personligheter. Dvs sociala och vill sitta i famnen och helst sova med en typen.
Den blir som sin ägare uppfostrar den. Om ägaren kanske har en syn att katter inte är sociala så brukar det bli en sån sorts katt då den växer upp.
Den blir som sin ägare uppfostrar den. Om ägaren kanske har en syn att katter inte är sociala så brukar det bli en sån sorts katt då den växer upp.
Du har nog rätt i en del. Men ändå inte när det kommer till mina föräldrars katt. Sedan ligger det väl i kanske hur kattmamman uppfostrar osv.DennisCA skrev:Jag tror ägaren är den största formaren av kattens personlighet. Om man har katten sedan kattungsstadiet. Alla katter jag haft sen kattunge har alla utvecklats till liknande personligheter. Dvs sociala och vill sitta i famnen och helst sova med en typen.
Men katten var då en kattunge när vi tog katten. Men visade redan som liten att hon vill inte vara gosig.
Däremot är ju katten annars social och är ingen elak katt heller. Men vill helt enkelt inte sitta i famnen och kommer ej till sängen.
För övrigt från en bra familj och en inomhus raskatt.
både ock skulle jag säga. Jag har en ragdoll till exempel. De är ökända för att inte var knäkatter. Med dig överallt som en hund och ligger gärna jämte och nära men inte i knä. Undantag finns så klart.DennisCA skrev:Jag tror ägaren är den största formaren av kattens personlighet. Om man har katten sedan kattungsstadiet. Alla katter jag haft sen kattunge har alla utvecklats till liknande personligheter. Dvs sociala och vill sitta i famnen och helst sova med en typen.
Han kanske har lika knäpp mobil som jag.Immobil skrev:
Postade på en annan del här på forumet och råkade bifoga fel bild som ej gick radera (i mobilen iaf).
Eller har det något samband katten har ju ett sår stackars katt
Hoppas det bra med katten!
Usch vad hemskt. BeklagarH Harpgear skrev:
Jo katter kan hjälpa sina "kattkompisar". Mina katter bråkar med varandra och har sina "revir" mer eller mindre. Men är den andra borta t ex inlåst nånstans eller slunkit ut och inte kommer in. Så blir den andra orolig.
Logga in
Skapa konto
Det är bra att alla vet sin plats.
Den bruna hunden var första djur i huset och älskade att ligga på pallen och titta ut. Sen kom den svarta hunden och ryckte bruna hunden i svansen när bruna hunden låg på pallen. - Störigt tyckte bruna hunden.
Men sen kom katten. Nu ligger katten på pallen och båda hundarna på golvet. Problemet löst.