kisumisu
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Och det låter även precis som vår gamla Smilla, norsk skogskatt/fader okänd. :)
Är nog så att skogskatterna är sådana som vill vara med och är gosiga.

Mina katter är bondkatt fader okänd även här men fadern var nog en skogis. Då Nalle ser ut precis som en skogskatt och båda katterna har typiska skogskatt beteenden annars också. Dem älskar att ligga på veden som är inne på tork och vässa klorna där osv ;)
Sen kanske det är typiskt för alla katter :crysmile: Men men....:cool:

Dom tycker mer att ha pellets till kattlåda än sand och det tycker även vi människor.

Sedan gillar dom som sagt ligga nära sover på mig osv. Så gör inte mina föräldrars katt...

Visst alla är individualer men olika raser har olika egenskaper. Märks ju mycket på hundar men på katter diskuteras det väl inte så mycket.

Redigerat:
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
Våra bondkatter är också gosiga och sociala. Liksom hundar går vi även ut och rastar dem när de inte gitter gå ut själva, det är bara att ropa på dem så följer de med ut på en runda!

Dessutom är de bra vakthundar....erh...vaktkatter. Ingen som vågar roffa åt sig några Franska pastiller här inte...

Bondkatt med svart päls tittar på en påse Franska pastiller på ett rött underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...pastillerna verkar dock lukta förtrollande gott...

Svart bondkatt sniffar på en inslagen Fransk pastill på rödmönstrad matta.
Skapa konto

...och om man gör sig till lite kanske man kan få en pastill eller två...

Svart bondkatt som ligger på rygg med en påse Franska pastiller mellan tassarna.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 11 till
  • Laddar…
Jag tror ägaren är den största formaren av kattens personlighet. Om man har katten sedan kattungsstadiet. Alla katter jag haft sen kattunge har alla utvecklats till liknande personligheter. Dvs sociala och vill sitta i famnen och helst sova med en typen.

Den blir som sin ägare uppfostrar den. Om ägaren kanske har en syn att katter inte är sociala så brukar det bli en sån sorts katt då den växer upp.

• Gilla
GammelMan99 och 2 till
  • Laddar…
Karlia
De tre katter jag har/har haft har alla varit olika. De två jag har nu är väldigt olika. Kanske jag som är dålig på att forma eller så har jag haft starka personlighetskatter. Alla är/har varit underbara dock:heart:

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
kisumisu
DennisCA DennisCA skrev:
Jag tror ägaren är den största formaren av kattens personlighet. Om man har katten sedan kattungsstadiet. Alla katter jag haft sen kattunge har alla utvecklats till liknande personligheter. Dvs sociala och vill sitta i famnen och helst sova med en typen.

Den blir som sin ägare uppfostrar den. Om ägaren kanske har en syn att katter inte är sociala så brukar det bli en sån sorts katt då den växer upp.
Du har nog rätt i en del. Men ändå inte när det kommer till mina föräldrars katt. Sedan ligger det väl i kanske hur kattmamman uppfostrar osv.
Men katten var då en kattunge när vi tog katten. Men visade redan som liten att hon vill inte vara gosig.

Däremot är ju katten annars social och är ingen elak katt heller. Men vill helt enkelt inte sitta i famnen och kommer ej till sängen.

För övrigt från en bra familj och en inomhus raskatt.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
G
Är det någon som vill ge mig ett "litet" bidrag på någon mille eller två?
Så jag kan köpa ett hus av lagom storlek och kunna skaffa hund och/eller katter samt bygga en massa roliga grejer åt dem?

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:

både ock skulle jag säga. Jag har en ragdoll till exempel. De är ökända för att inte var knäkatter. Med dig överallt som en hund och ligger gärna jämte och nära men inte i knä. Undantag finns så klart.

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Vi kallar den har posen ”håriga geléråttan”

• Fluffig vit katt med ansiktet gömt ligger på en fönsterbräda, liknar en ”hårig geléråtta”.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Tule54 och 12 till
  • Laddar…
kisumisu
Börje lite störd när jag ska gå sova.
En ljusbrun och vit katt som ligger på rygg och täcker ansiktet med tassarna på en mörkblå sängöverkast.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Vit katt som sover med vått och rufsigt päls runt örat.
Skapa konto
Det får vara, inte duscha nu igen......

• Skärmdump från eBay visar nytt Deestone D902 däck till salu.
    Skapa konto
  • Orange Kubota grävmaskin på snöig mark bredvid gröna containrar och byggställning i bakgrunden.
    Skapa konto
  • En pågående renovering i ett mörkt rum med presenningar, träreglar och en stege.
    Skapa konto
  • Ombyggnadsarbete med täckta väggar, synliga träbjälkar och byggmaterial på ett ofärdigt golv.
    Skapa konto
Vad har hänt? Begriper inte varför ett däck och en grävare är på bild?

kisumisu
Immobil Immobil skrev:
Vad har hänt? Begriper inte varför ett däck och en grävare är på bild?
Han kanske har lika knäpp mobil som jag.

Postade på en annan del här på forumet och råkade bifoga fel bild som ej gick radera (i mobilen iaf).

Eller har det något samband katten har ju ett sår stackars katt :worried::surprised::cry:

Hoppas det bra med katten!

• Haha
Harpgear
  • Laddar…
Hur dessa bilder kom med har jag ingen aning om
Katten var endast blodig, men våran andra katt strök med, påkörd av bil, denna skulle nog bara hjälpa till i olyckan

• Ledsen
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
kisumisu
H Harpgear skrev:
Hur dessa bilder kom med har jag ingen aning om
Katten var endast blodig, men våran andra katt strök med, påkörd av bil, denna skulle nog bara hjälpa till i olyckan
Usch vad hemskt. Beklagar :cry:
Jo katter kan hjälpa sina "kattkompisar". Mina katter bråkar med varandra och har sina "revir" mer eller mindre. Men är den andra borta t ex inlåst nånstans eller slunkit ut och inte kommer in. Så blir den andra orolig.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Katt ligger på en pall och tittar ut genom fönstret, medan två hundar vilar på golvet bredvid.
Skapa konto

Det är bra att alla vet sin plats.
Den bruna hunden var första djur i huset och älskade att ligga på pallen och titta ut. Sen kom den svarta hunden och ryckte bruna hunden i svansen när bruna hunden låg på pallen. - Störigt tyckte bruna hunden.
Men sen kom katten. Nu ligger katten på pallen och båda hundarna på golvet. Problemet löst.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Tule54 och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.