Förutom att dricka vatten i fontänen så kan man ju bada favoritleksaken. Perfekt! Matte blir säkert överlycklig över blöta golv!

• Hund bakifrån nära en vit fontän med en leksak i, på ett trähögolv framför en blå mönstrad textil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 6 till
  • Laddar…
kisumisu
Jiji Jiji skrev:
Det känns som att det fattas en baby?
Jodå de har varit 3 människobebisar i vagnen med.

Men den 3 som är snart 3 är inte lika intresserad av vagnen mer ;)

kisumisu
DennisCA DennisCA skrev:
Såg min katt (Oskar) idag på nån annans instagram, han tycker ju om att vara vid lekparken om det är folk där.

[bild]

Bilden beskärd för anonymitet
Roligt att läsa om nåt positivt.

Oftast är det ju så mycket negativt om katter.
Roligt också att det är såhär pass många positiva även på denna forum även om tråden just heter alla som gillar katter ;)

• Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Fadai
Har alltid haft mat o vatten ihop, aldrig problem. Däremot gick PP, som dog i våras, gärna in i badrummet när man duschat o drack lite.

kisumisu kisumisu skrev:
Jodå de har varit 3 människobebisar i vagnen med.

Men den 3 som är snart 3 är inte lika intresserad av vagnen mer ;)
Vad skönt:love:, jag blev lite rädd att katterna sålt babyn på blocket. :crysmile:

• Gilla
  • Haha
Kickan42 och 5 till
  • Laddar…
K Keegan skrev:
Förutom att dricka vatten i fontänen så kan man ju bada favoritleksaken. Perfekt! Matte blir säkert överlycklig över blöta golv!
Leksaker behöver också dricka, juhhh... :D

• Haha
  • Gilla
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
På tal om vatten:

Såg att den ena katten gick och satt sig vid vattenskålen vid kylskåpet. Tänkte inte så mycket på det men märker efter ett tag att hon bara sitter där och stirrar ner i vattenskålen, hon dricker inget vatten. Då och då lyfter hon blicken och stirrar in i väggen men vägrar att kolla på mig. Just kattiska är inte min starka sida men jag förstod att hon ville något, men inte vad. När det är dags för kvällsmat märker jag att det är ytterst lite vatten kvar i vattenskålen som är i hallen, DÅ förstod jag! Jag skulle, enligt henne då, förstå att det var slut på vatten i den ANDRA skålen. Jag behöver fräscha upp mina kunskaper i kattiska känner jag:crysmile:

• Gilla
  • Haha
Snigla och 11 till
  • Laddar…
Här ska det drickas vatten i duschen, om jag inte spolar ut lite vatten på golvet, fiskar han upp brunnslocket och dricker ur brunnen. Sen hunden kom i hushållet, hänger även den på.

Katt och hund dricker tillsammans vatten från duschens avlopp på badrumsgolvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Snigla och 14 till
  • Laddar…
kisumisu
Isakare Isakare skrev:
Här ska det drickas vatten i duschen, om jag inte spolar ut lite vatten på golvet, fiskar han upp brunnslocket och dricker ur brunnen. Sen hunden kom i hushållet, hänger även den på.

[bild]
Haha vad roligt. Fast inte så fräscht. Undra om även hundar har samma vanor gällande mat och vatten? Eller kanske bara inlärd beteende :crysmile:

Du får helt enkelt sätta dit vattenskålar till hund och katt. Om inte annat är det ju även lättare för dig. Spills det vatten så hamnar det på skyddat golv :D(y)

Vattenskål är inte alls samma sak. Vår dricker också från golvet i duschen, han är ju förövrigt gärna med när man duschar.

Hundar har inget emot att ha vatten nära matplatsen. Men när det är varmt kan man öka hundens benägenhet att dricka genom att ha flera vattenskålar lite här och där. Kattdjur är carnivorer, sanna köttätare medan hunddjur är omnivorer, blandätare. Kattdjuren får i vilt tillstånd sin mesta vätska från maten medan hunddjur dricker större delen av sin vätska. Precis som vi. De smälter också maten bättre om de kan dricka i samband med måltiden.

Sen är ju tillsammans bäst:love:, och katten vet ju hur man gör, dvs dricker ur duschen, så det måste vara rätt :D.

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Min ena katt dricker ur en vanlig vattenskål, men man får inte titta på honom, då går ha därifrån.
Så gör en av våra också. Verkar nästan som om han är generad för att bli påkommen med att dricka vatten. :thinking:

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Ibland törs hon försöka ta sig igenom halvöppen dörr.. Katt tittar upp och in i kameran genom en smal springa i en halvöppen dörr.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
Stefan N och 14 till
  • Laddar…
Så man själv känner sig på fredagskväll.
En avslappnad orange katt sover utsträckt på en mörk soffa.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
dicliff och 13 till
  • Laddar…
Maria T
Mugmaz MugAssMaz skrev:
Så man själv känner sig på fredagskväll.
[bild]
:heart::heart::heart: Vi hade en rödpälsad kattkille i arton år, han brukade ligga precis sådär, ibland hängandes över soffans armstöd.

Maria T Maria T skrev:
:heart::heart::heart: Vi hade en rödpälsad kattkille i arton år, han brukade ligga precis sådär, ibland hängandes över soffans armstöd.
Jag har två:p
En orange katt går på en grusväg omgiven av höstfärgade träd och ett rött hus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kickan42 och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.