H hempularen skrev:
Men det finns ju en orsak till att man är inställd på att det skall bli problem. I "vanliga" butiker så händer att jag kollar priset på kvittot, inte så ofta. Men det är i princip aldrig fel, på det jag kollar. Men på Bauhaus är min erfarenhet att priset är fel på mer än 5% av varorna. Står det mer 3 personer före mig i kön, så blir det alltid stopp i kön, för att ett pris blir ifrågasatt, och vid samtliga tillfällen som jag har orkat stå kvar, så är det Bauhaus som haft ett felaktigt pris, inte kunden som uppfattat fel.
Om du inte kolla kvittot så ofta, hur vet du då att det är mindre fel än de 5% på Bauhaus som du ju verkar ha skaffat dig ordentligt underlag för. Du måste ju ha handlat väldigt ofta där fast du tycker det är så jobbigt. Det är bra jobbat!
Jag skulle börja kolla matkvittona om jag var som du. Vi hittar väldigt ofta (kanske uppåt hälften av gångerna) varor som är felinslagna.
Pernilla
 
Handlat mycket på Bauhaus Uddevalla och är överlag nöjd.
Bra priser och prisgaranti mot övriga butiker.

Dock skulle jag köpa en Ryobi kap/gersåg med tillhörande stativ på kampanj för 3000kr.
I kassan kostade det 4500. Efter lite tjöt och assistans från kollega så blev det rätt pris.
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
M
Appendix Appendix skrev:
Hahaha. jag känner mest att det är så roligt att du råkar ut för detta och är så sur. :rofl:

Varför händer det dig varje gång?
Har du provat skicka dit frun istället?
Har du provat beställa via nätet med hemleverans istället?'

Jag har handlat en hel del på BH och de är väl itne sämre eller bättre än nån annan. Men jag är en rätt glad och nöjd människa. Vet inte om det har ett orsakssambend med att livet är rätt enkelt och gött :rofl:;)

"Mitt" BH i Väsby har en hel del strul mellan varven men personalen brukar alltid vara trevlig och lösa allt. Med tanke på deras låga löner är jag väldigt nöjd med att de gör sitt bästa. Och som sagt. Det har alltid löst sig. Vilket är huvudsaken för mig.
Den röda tråden med Bauhaus är ju att reapriser på nätet och reklamblad inte stämmer med det som ligger inlagt i deras system. Jag tror inte det är mig som person det är fel på. Jag försökte förklara i ett mejl till kundtjänst att förtjänsten på mig som enskild kund blir ju ganska låg om jag hämtar 13 släpkärrelass med sten och ska behöva ha en diskussion på 20min varje gång när jag handlar för 600kr. Win-win för bägge parter blir ju betydligt högre om man rättar priset i systemet så det tar 2min att kränga något för 600kr istället.

På Byggmax, Beijer och K-Rauta brukar som regel priset alltid stämma. Förutom vid ett tillfälle när vi handlade 15 rullar tapet på K-Rauta. Skulle kosta 269kr/rulle men man hade missat 2’an i systemet så dom kostade 69kr/rulle. Det är inte ofta jag lämnar en butik springandes med ett leende på läpparna, men det gjorde jag den gången.
 
  • Haha
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Bauhaus i Löddeköpinge fungerar ofta bra. Har inte upplevt att priser inte stämmer och de få gånger jag nyttjat prisgaranti har det gått smidigt. Finns en kille som är extra bra på att hjälpa till med olika saker jag frågar om.

Och senast jag var där ville jag lämna tillbaka stora skruv jag köpt på lösvikt, fick besked att de egentligen inte tar tillbaka lösvikt men fick ändå pengar tillbaka.

Bauhaus Uddevalla däremot är jag inte pigg på att handla hos. Det har krånglat när jag köpt en del reglar, både att få ned dem från översta hyllan och även fått vänta lääänge utanför kassan för att priset inte var inlagt. I Uddevalla handlar jag numera trä hos Beijer. Det är lätt att hämta det man behöver och de har många olika dimensioner.
Håller med, fungerar helt ok i Lödde. Brukar inte vara så mycket folk och kassen går hyfsat snabbt vanligtvis.
 
Har också handlat en del på Bauhaus i Uddevalla (fritidshus i Munkedal) och för det mesta tycker jag faktiskt det fungerat bra. Någon enstaka gång har varan inte varit märkt vare sig på varan eller hyllkanten och då fick dom slå upp den.
 
S Sherlock skrev:
Jag är extremt nöjd med Bauhaus i Uppsala.
Instämmer. Deras grodor är underbara.:p
 
Ja vart ska man börja. (ber om ursäkt för en lång novell)
Säger som dom flesta andra..Aldrig mera Bauhaus. men ibland måste man(plus att det ligger nära).
Drar lite historier från mitt minne.

Bromma:
Jag: som på den tiden var okunnig inom bygg frågar "jag ska renovera mitt tak, vad ska jag ha för brädor under pappen".
personal svarar " brandsäkert..du måste använda brandsäkert om du ska bygga tak". Rätt svar är råspont om nån undrar.
1. Om du inte vet. erkänn det bara.
2. Säg "jag måste fråga en kollega.
LJUG INTE. Lura inte kunderna.

Barkarby:
Åker in och ska handla "lite snabbt" på lunchen. Hittar inte det jag ska....letar på riktigt i 15 min efter ledig personal...som då säger "inte min avdelning". efter yttligare 10min. hittar en kille som visar var sakerna ligger.. kommer till kassan som är...TOM (utcheckningen till bil/ute-delen). efter att ha väntat tålmodigt i TOM kassa i några min... kommer 2 kassörskor (som satt där 10min tidigare). dom säger" hej"..och går förbi..fortfarande tomt...nu har det hunnit bli en kö på ca 7 pers bakom mig.. och jag säger högt för att markera.."jaha då är det visst gratis"...och tar mina varor, går ut, sätter mig i bilen och åker därifrån...(önskar i efterhand att jag hade med mig dyrare prylar.

Bromma: Försöker alltid skriva på betygslapparna i entrèn för att lägga klagomål...men vet ni vad...ingen har fyllt på lapparna så dom är slut.. och var de i ca 3 år..(nu är dom dock påfyllda sist jag var där för några dagar sedan).

Bromma:
Flertalet gånger,samma erfarenhet.
Vänta 10 min på att få köra IN i hallen.. på vägen ut är det 1st vilsen själ i kassan. det brukade finnas 4 kassor numera 2 men bara en är bemannad. kön är lååång och folk är aaaarga. Och man tänker för sig själv...ALDRIG MER BAUHAUS!..
Tack för ord..
Ps. handlar fortfarande där ibland.
 
  • Wow
Anna_H
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Den röda tråden med Bauhaus är ju att reapriser på nätet och reklamblad inte stämmer med det som ligger inlagt i deras system. Jag tror inte det är mig som person det är fel på. Jag försökte förklara i ett mejl till kundtjänst att förtjänsten på mig som enskild kund blir ju ganska låg om jag hämtar 13 släpkärrelass med sten och ska behöva ha en diskussion på 20min varje gång när jag handlar för 600kr. Win-win för bägge parter blir ju betydligt högre om man rättar priset i systemet så det tar 2min att kränga något för 600kr istället.

På Byggmax, Beijer och K-Rauta brukar som regel priset alltid stämma. Förutom vid ett tillfälle när vi handlade 15 rullar tapet på K-Rauta. Skulle kosta 269kr/rulle men man hade missat 2’an i systemet så dom kostade 69kr/rulle. Det är inte ofta jag lämnar en butik springandes med ett leende på läpparna, men det gjorde jag den gången.
Vad kostade markstenen på de andra ställena då?
 
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Men allvarligt talat. Varför hänga ut Bauhaus för detta? Så här är det ju i alla butiker man handlar något i nuförtiden. Priserna stämmer inte och personalen har ingen koll. För att det ska fungera när man handlar måste man själv ha kollen och vilja rätta personalen. Det är mycket att hålla ordning på för personalen som byts ut ofta. Inget konstigt alls.

Minns iofs att jag förra året skulle köpa en häcktrimmer där till bra pris. Kollade duktigt lagersaldot innan jag körde de två milen dit. Det skulle finnas 6 st. Bra, tänkte jag. Då finns marginal så de inte kan ta slut på en timma. När jag kom dit fanns inga med motiveringen: "Ibland blir inte lagersaldot helt rätt" :rofl:

Men som sagt - det händer ju på Willys, K-rauta och Elgiganten också :D
 
Redigerat:
  • Gilla
Pernilla C
  • Laddar…
Pernilla C Pernilla C skrev:
Om du inte kolla kvittot så ofta, hur vet du då att det är mindre fel än de 5% på Bauhaus som du ju verkar ha skaffat dig ordentligt underlag för. Du måste ju ha handlat väldigt ofta där fast du tycker det är så jobbigt. Det är bra jobbat!
Jag skulle börja kolla matkvittona om jag var som du. Vi hittar väldigt ofta (kanske uppåt hälften av gångerna) varor som är felinslagna.
Pernilla
Jag kollar alla kvitton, alltid. Det är sällan det är fel. De stora matkedjorna är korrekta i mer än 99% av fallen. T o m Jula som ofta rör till det har ganska sällan fel på just priset. Beskrivningen av Bauhaus prisers korrekthet här i tråden är ju helt bisarrt jämfört med vad jag KONTROLLERAT på alla mina kvitton från andra butiker, och där det bevisligen väldigt sällan är fel. Handlar inte på Bauhaus, förutom i somras då jag köpte 1st vara, det priset var korrekt i kassan, dock inget extrapris.

Jag vet en mataffär där det oftare är fel än rätt, men där slutade jag handla för länge sedan.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Pernilla C Pernilla C skrev:
Vad kostade markstenen på de andra ställena då?
Kan du inte bara vara tyst. Du verkar inte ha fattat vad det handlar om
 
  • Gilla
  • Haha
miro och 3 till
  • Laddar…
Har inte märkt att Bauhaus skulle vara så dåligt, men då har jag handlat mest på nätet men också några gånger i Bäckebol. Men jag jämför då med Byggmax i Borås som är fullkomligt urusel. Ingen personal alls att fråga, felaktiga lagersaldo och en massa annat strul.
 
optimum
"Det är inte ens fel att två träter."
TS bör fundera på var felet sitter.
 
  • Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
J Johnsson 56 skrev:
Kan du inte bara vara tyst. Du verkar inte ha fattat vad det handlar om
Jojomän. Jag tror vi alla fattat vad det handlar om. Glaset är halvtomt! Ha en trevlig kväll! ❤
 
Intressant. Två som erkänt brott i denna tråd. Att lämna butik utan att betala för varor och att handla i uppenbart ”ond tro”.
 
  • Gilla
Pernilla C
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.