215 198 läst · 764 svar
215k läst
764 svar
Aldrig mera Bauhaus!
Bauhaus Barkarby kan vara ok, men hitta någon att fråga - omöjligt
Byggmax i Järfälla - där vet personalen inte var sakerna alltid finns
Hornbach - kunnig personal, eller så ringer de direkt efter någon som vet om de inte är på just den avdelningen.
K-rauta - Täby skulle ha 12 "klumpar" till parasollfot. När jag kommer fram är det 10 st. Men på hyllan finns inga. Varken web eller deras lagersystem stämde med antal och med varandra. Personalen visste inte ens var de skulle finnas....
XXL Bygg - snabbt och enkelt.
Byggmax i Järfälla - där vet personalen inte var sakerna alltid finns
Hornbach - kunnig personal, eller så ringer de direkt efter någon som vet om de inte är på just den avdelningen.
K-rauta - Täby skulle ha 12 "klumpar" till parasollfot. När jag kommer fram är det 10 st. Men på hyllan finns inga. Varken web eller deras lagersystem stämde med antal och med varandra. Personalen visste inte ens var de skulle finnas....
XXL Bygg - snabbt och enkelt.
Medlem
· Östergötland
· 587 inlägg
Det gamla vanliga svamlet från dem som inte fattar vad affärer går ut på. Dessutom verkar det ju vara tvärtom i den här tråden, man får betala ett högre pris än vad de uppgettFulkemisten skrev:Jo men så är det. Man får vad man betalar för. I det här fallet billiga grejor till priset av ens egen tid. Kötid, att själv leta rätt på grejor eller stå och sortera och rata hälften av virket i bunten.
Handlade en del på Bauhaus i Länna söder om Stockholm, bestämde mig för några år sedan att "nu får det va, tid är pengar" och började handla på Fredells i Sickla istället. Trodde ni de gav opp? Nejnejnej... Då köpte Bauhaus opp Fredells i vintras.
Vet inte riktigt vad jag ska göra, har åkt till Bygg-Ole (Beijer) i Nacka istället men vet inte riktigt vad jag tycker. Hornbach (Botkyrka) känns långt bort. Nån som har ett tips på bra bygghandel i södra Stockholm?
Redigerat:
Ursäkta jag säger det, men är man inställd på att drt ska bli problem, så upplever man oftast att det blir det. Slår vad om att du inte kollar igenom dina matkvitton lika noga. Det är inte bara en butik som har felmärkningar....
Medlem
· Östergötland
· 587 inlägg
Det är tyvärr samma sak i de flesta butiker. Extrapriser sätta centralt och butikerna missar.M Markarbetaren skrev:Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.
I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.
Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?
Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!
Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Moderator
· Stockholm
· 52 982 inlägg
Men om extrapriserna sätts centralt, så borde det ju vara basic att även kassasystemets priser ändras centralt. Att de sedan dessutom är sämst av alla på att underhålla priserna på hyllkanterna är ju en annan sak.
Moderator
· Stockholm
· 52 982 inlägg
Men det finns ju en orsak till att man är inställd på att det skall bli problem. I "vanliga" butiker så händer att jag kollar priset på kvittot, inte så ofta. Men det är i princip aldrig fel, på det jag kollar. Men på Bauhaus är min erfarenhet att priset är fel på mer än 5% av varorna. Står det mer 3 personer före mig i kön, så blir det alltid stopp i kön, för att ett pris blir ifrågasatt, och vid samtliga tillfällen som jag har orkat stå kvar, så är det Bauhaus som haft ett felaktigt pris, inte kunden som uppfattat fel.Pernilla C skrev:
Självklart tjänar de pengar annars skulle de få stänga butiken.M molndal skrev:
Tror inte det är så billigt i Tyskland så som vår svenska krona är värd.
Duttarmajster
Renoverare
· Stockholm
· 170 inlägg
Duttarmajster
Renoverare
- Stockholm
- 170 inlägg
Jag försöker undvika Byggmax och Bauhaus pga av personalens inkompetens och allt strul.
Sorgens dag när Fredells i Sickla plockade ner skylten och upp kom dom 'röda flaggorna' och Bauhaus tog över och lyckades pajja allt utom parkeringen, men det fixar dom nog nästa sommar..
Sorgens dag när Fredells i Sickla plockade ner skylten och upp kom dom 'röda flaggorna' och Bauhaus tog över och lyckades pajja allt utom parkeringen, men det fixar dom nog nästa sommar..
Vad mig beträffar så struntar jag fullständigt i personalens kompetens. Det enda jag vill är att de kan svara på var varan finns och vad den kostar. Sen gärna vara tillräckligt många så jag slipper stå i kö.
Just det ja, Beijer som hade reklamen ”fråga nån som vet”. Bra idé, men på Beijer i SUNDSVALL fick man ju leta personal överallt. De var säkert duktiga iofsT TheGame skrev:Ang personalen, dom vill inte ha för kunnig personal eller för mycket för det gör att priserna måste upp.
Låga priser = dålig eller långsam service.
Där jag bor handlar jag mest på Byggmax.
Men det är lite så man måste veta vad man ska ha från början, det är som ingen butik man kommer in och frågar "jag ska bygga det här, vad behöver jag?"
Då måste man välja typ Beijer eller liknande.
På dom varuhusen handlar jag om jag ska göra större jobb och begär då pris offert
Medlem
· västra götaland
· 2 inlägg