R Rooney skrev:
Jag känner absolut igen mig det ni beskriver om Bauhaus. Mycket fel på priserna och ALLTID till kundens nackdel. Dock så är min lokala ICA.butik ännu värre. Svårt att bevisa, men att det görs medvetet är utan tvekan.
Måste vara ICA i Mjölby du nämner!

Haha, vad är det med Bauhaus som drar oss dit igen och igen, trots att vi säger "aldrig mer" efter varje besök.

Vet inte hur många gånger jag sagt att det här var sista gången. Likförbannat står jag där igen några veckor senare och svär.

Mitt största problem med Bauhaus handlar dock inte om priserna, det har jag aldrig haft problem med. Utan att det jag ska ha inte finns hemma, fast det enligt webben ska finnas gott om det. Sist var det några gipsskivor jag skulle ha. Skulle finnas c:a 50 st enligt webben. Väl på plats letar jag och letar, men kan bara inte hitta dem. Det är något av kaos i hela hyllan där gipsskivorna finns, så det är svårt att se var de borde ligga. Får tag på en kille som försöker hjälpa mig, men inte riktigt förstår vad jag frågar efter. Får visa honom på telefonen, och där syns också att de ska finnas på lager. Han blir mest förvirrad och hämtar en kollega som mycket undrande står och tittar på den kaosartade hyllan och säger, "de borde ligga där, men det gör de inte". Ingen kunde svara på om/var de finns, så det var bara att lämna i oförrättat ärende.

Jag tror att jag inte en enda gång kommit därifrån utan att jag saknar något som borde ha funnits där.

Varför åker jag dit igen? Varför? :confused::mad:

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Ja, Bauhaus, fyfan. Förstår inte hur de kan driva en butik med så dåligt koll på sitt lagersaldo. Ingen har en aning om vart eller hur mycket som finns av en produkt. Och hemsidan sen, helt omöjligt att söka fram det man letar efter.

MAn kan klaga på Biltemas kvalitet, men ska jag ha något specifikt åker jag 100ggr hellre dit om det finns. Bara att söka på hemsidan och spara en plocklista. In och ut p 5min.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Läste för ett antal år sedan där Bauhaus svarade just på kritiken om priser(reapriser) som alltid är fel.
De menade att så var deras system att alltid ha ordinarie pris kvar i systemet, varför var det inget riktigt svar på, bara att priset kunde ändrad flera gånger i veckan och att personalen snabbt hjälpte till och ändrade till rätt pris om kunden påtalade att det var fel i kassan.

• Gilla
  • Haha
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Jag tror det beror helt och hållet på butik till butik. Jag har handlat både i Bauhaus i Bromma och Bauhaus i upplands väsby. Det är som dag och natt! Knappast någon personal i Bromma eller kunniga dessvärre men Bauhaus i upplandsväsby är det verkligen kunniga och duktiga personal. Vi skulle byta blandare med allt rör och kunde inget av det och personalen ägnade 1 timme för hjälpa oss från grunden!

Angående deras rabatterade varor har jag varit med om att 2-3dgar innan kollar jag på webben och ser att de har rea och åker tid och då har de höjt priset mitt i veckan både på webben och på butik. Helt absurt men sånt får man leva med.

Jag har även varit med om att på nätet står det att det skulle finnas över 700st staketplankor och vi hittade inte det alls, Vi anropade personal och de fick också leta och till sist hittade dem efter 30 min. Vi hade inget val eftersom byggmax hade slut och vi hade hyrt bil redan. Sedan när vi skulle lasta av det så såg vi en skylt att det var billigare än det som stod på nätet. Jag tog en bild och när jag betalade så sa jag som det var att det var en skylt att det skulle kosta mindre än det på nätet och jag visade kassören och hon tittade och drog sedan av prisskillnad ut några som helst problem..

• Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
Upplevt precis samma sak, ett flertal gånger i olika butiker (Barkarby och Västerås mestadels). Helt hopplöst med deras nedsatt varor, Dessutom ställer de ut vagnar där allt är nedsatt med en viss procent, men vad ursprungspriset är på varorna står inte! Otroligt irriterande och elakt mot deras personal, som dels får göra jobb som redan borde vara gjorde, och dessutom får ta emot klagomål. Har pratat med flera anställda som varit lika frustrerade som jag över detta. Försöker nu undvika Bauhaus, dock behöver man ju dit ibland, tyvärr.

Jag är extremt nöjd med Bauhaus i Uppsala.

• Gilla
martin.sveg och 1 till
  • Laddar…
Jag har genom åren handlat ganska många gånger på Bauhaus i Norrköping. För tre år sedan satta jag upp innertak (träpanel) och golv- dörr- och fönsterfoder samt taklist i vårt nya fritidshus. För att göra det jobbet köpte jag en spikpistol Ryobi på Bauhaus men den fungerade inte. Åkte tillbaka och lämnade in den och fick låna deras demoexemplar i stället under tiden "min" var på service. Det dröjde flera veckor utan att jag hörde av Bauhaus så jag blev klar med allt jobb innan jag fick tillbaka min egen spikpistol.
Har aldrig haft problem med Bauhaus i Norrköping tvärt om, personalen är trevlig och mycket hjälpsam.

M Markarbetaren skrev:
men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot?
Hahaha. jag känner mest att det är så roligt att du råkar ut för detta och är så sur. :rofl:

Varför händer det dig varje gång?
Har du provat skicka dit frun istället?
Har du provat beställa via nätet med hemleverans istället?'

Jag har handlat en hel del på BH och de är väl itne sämre eller bättre än nån annan. Men jag är en rätt glad och nöjd människa. Vet inte om det har ett orsakssambend med att livet är rätt enkelt och gött :rofl:;)

"Mitt" BH i Väsby har en hel del strul mellan varven men personalen brukar alltid vara trevlig och lösa allt. Med tanke på deras låga löner är jag väldigt nöjd med att de gör sitt bästa. Och som sagt. Det har alltid löst sig. Vilket är huvudsaken för mig.

Onsalakorven andr.ljung skrev:
Bor också i Gbg-området och jag upplever inte samma frustration över Bauhaus (handlar dock mest i Sisjön). Må hända de är något för lite personal men ändå har de tagit sig tid att hjälpa mig de gånger det behövs.

Nu undrar ni varför jag hejjar på Bauhaus och det är för att det råder FULLSTÅNDIG ANARKI PÅ BYGGMAX I KUNGSBACKA och där man ska vara glad att hitta någon prisuppmärkning överhuvudtaget... sist jag köpte virke låg en hel hög med prisetiketter framför så man med bilen var tvungen att veja för den. Sen personalen ska vi inte prata om (och då menar jag inte att de är dåliga för det är de inte).... de existerar knappt. Jag uppfattar det som att det ibland enbart finns två anställda på plats; en som hanterar brädgården/lager (truckförare) samt en som hanterar kassan. Den senare sköter även uppmätning på drive-in vilket innebär att hen måste varva dessa med ENORMA KÖER som följd. Det händer att båda filerna för uppmätning är helt fulla och att kassören inte ens hinner se en i ögonen. De gör ofta ett bra jobb men stackars människor att arbeta i den butiken...

Så med hänsyn till det är det ofta en fröjd att handla på Bauhaus :rofl:
Lite bättre på Byggmax Kållered

Fairlane
T Thomas1972 skrev:
Kan dra en historia om Hornbach Gbg och prismatchning.
Var där och tittade på gasolgrillar och hade speciellt spanat in en Napoleongrill när en i personalen kommer fram och börjar diskutera grillen ifråga.
Vi pratar hit o dit när han plötsligt säger att grillen finns på en internetsajt till ett billigare pris och att han gärna prismatchar den! :rofl:
Sparade 3700 kr på det! :D
Känner igen det exakt, från Hornbach i Botkyrka. En säljare kommer fram och förklarar det ena och andra om olika grillar. Verkade klart kunnig. Sen sa han " När du bestämt dig för vilken grill du vill ha så kolla nätet om du hittar den billigare någonstans. Om det så bara är 1 krona så går du dessutom 10 % rabatt.

Jämfört med Bauhaus när jag skulle prismatcha något de sålde för 249:- som K-RAUTA sålde för 169:-. Efter ett tag hittade man en person som kollade och det var ok. Sen skulle man till kassan och betala fullpris för att sen gå till kundtjänst och börja om undersökningen om de kunde prismatcha. Det fick, men det var osmidigt och tog lång tid.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Som privatperson kan man inte gärna handla i butiker som har enorma påslag som de sedan kan ge vansinniga rabatter till byggföretag. Vi har sett debatten om detta i tråden om Ahlsell. Vi får oftast vända oss till företag, typ Bauhaus, Byggmax eller Jemfix för att få bra priser.
Att då tro att man ska få lika bra service som hos de dyrare butikerna är väldigt naivt. De måste givetvis hålla en väl anpassad personalstyrka för att kunna göra normal vinst med låga priser på byggmaterial.

Kan tilläggas att jag alltid fått bra hjälp de gånger jag behövt sådan på både Bauhaus som Byggmax.
Ha ha,
Tror du att de går minus på kunderna
De tjänar otroliga pengar på oss.
Jämför med Tyskland eller vad grejorna kostar att köpa in.... hutlöst.

F falkn skrev:
Handlar ganska mycket på Bauhaus i Malmö (Svågertorp). Vet ju vad det är jag ska ha så det brukar sällan vara några problem. Har aldrig upplevt att det varit några större problem med priserna. Oavsett brukar det lösa sig och Kundservice har alltid varit behjälpliga. Alltid väldigt bra service och kunnig personal i färgdisken dessutom.

Mycket gnäll i denna tråden. Det finns ju en viss typ av människor som har problem oavsett var de handlar, men det måste ju vara fel på butikerna...
Bauhaus Sisjön ÄR dåliga.
Kan intyga.
Självklart är det systematiskt... så länge det håller.

D doubleH skrev:
Jag gick in på Bauhaus Facebook-sida och lade en länk till den här tråden :crysmile:
Vad får dig att tro att Bauhaus skulle bry sig? Det vet om att de har usla medarbetare på golvet....

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.[/QUOTE]

Det är inte bara på bauhaus. Jag tror att alla byggmarknader funkar så. När du tittar på nätet, hittar du lägre priser, för frakt tillkommer. Det som är rabatt på, på nätet, det brukar inte vara rabatt på i affären. Jag har också varit med om det, vet ej om det var Harald Nyborg eller Jula, K-rauta eller Byggmax. Men tydligen är det vanligt. Att det stod rabattlappen däremot på varan i butiken, det har jag inte varit med om. Och inte heller att personalen var så okunnig i frågan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.