214 561 läst · 764 svar
215k läst
764 svar
Aldrig mera Bauhaus!
Moderator
· Stockholm
· 52 831 inlägg
De skulle vinna väldigt mycket på att ha lite mer flexibilitet i kassabemanningen. Det verkar som helt olika personal som får sitta i kassan eller bemanna avdelningar.
Min son extraknäckte under gymnasietiden på en större stormarknad (alltså mat, kläder osv). Som 17 åring fick han alternera mellan att bemanna kundtjänst eller självutcheckningen. I den rollen var han dessutom kassachef. Han blev helt chockad när han såg Bauhaus kön till en enda öppen kassa. På stormarknaden kunde han ringa in personal från golvet så att de kunde gå från 2 - 15 öppna kassor inom 3 - 4 minuter. Och sedan stänga ned dem i samma takt.
Min son extraknäckte under gymnasietiden på en större stormarknad (alltså mat, kläder osv). Som 17 åring fick han alternera mellan att bemanna kundtjänst eller självutcheckningen. I den rollen var han dessutom kassachef. Han blev helt chockad när han såg Bauhaus kön till en enda öppen kassa. På stormarknaden kunde han ringa in personal från golvet så att de kunde gå från 2 - 15 öppna kassor inom 3 - 4 minuter. Och sedan stänga ned dem i samma takt.
Faktiskt rätt ofta det händer mig, dock på Hemköp. Man får kolla kvittot det är säkert minst var 5:e gång jag handlar som något är fel. Förvisso småsummor men ändå irriterande och håller med dig jag tror också det är satt i system. Så klantig kan man inte vara gång på gång.M Markarbetaren skrev:Hur f-n skulle det se ut om man går in på ICA när dom har skickat hem ett reklamblad med rea på nötfärs för 49kr/kg och man kommer fram till kassan "Oj oj vad tokigt, dom har glömt att prissänka denna i systemet". Ja eller hur, vilken miss, reklambladet har bara gått ut till 500.000 hushåll, det funkar ju inte.
Renoverare
· Borlange
· 95 inlägg
Handlade på nätet och sakerna levererades i tid. Tyvärr skadade transportören en av betongsäckarna.
Tog två veckor innan jag fick en ny säck.
Däremot upptäckte jag att de hade prisgaranti vilken utnyttjades då jag hittat flytspackel billigare på en annan affär.
Retur av överblivet material i butik gick klockrent.
Tog två veckor innan jag fick en ny säck.
Däremot upptäckte jag att de hade prisgaranti vilken utnyttjades då jag hittat flytspackel billigare på en annan affär.
Retur av överblivet material i butik gick klockrent.
Medlem
· Östergötland
· 587 inlägg
Rätt åt dig att du inte har handlat på Ge-KåsDan_Johansson skrev:
Köpte ett partytält för 799 nedsatt från 999, enligt skylten. På lagerhyllan där den låg stod ordinarie pris 899.
Nästa gång ni kommer till en Bauhaus butik. Gå aldrig nära ställagen i plocklagren om truckar är inom samma område.
Det jag såg i Uddevalla var inte ok. Påkörningsskydd saknas inne i ställagen. Så får man normalt inte ha det.
Kommer givetvis kika på det när jag är på liknande ställen. t.ex. IKEA
Det jag såg i Uddevalla var inte ok. Påkörningsskydd saknas inne i ställagen. Så får man normalt inte ha det.
Kommer givetvis kika på det när jag är på liknande ställen. t.ex. IKEA
Jag var in på Bauhaus idag, faktiskt.
En herrejösses cirkus som tog mig över en timme, fast jag bara skulle hämta ut förbeställda varor.
Det var faktiskt en kompis som "tvingade dit mig", eh, jag erbjöd mig faktiskt. Han hade hittat att en viss betongplatta han ville ha bara fanns i två varuhus i Sverige, så jag erbjöd mig att hämta ut dem och köra till honom i sthlm, då jag ändå är på väg söderut i helgen.
Men visst strulade det.
Det var viktigt att kolla leg, fastän jag skulle betala kontant vid utlämningen ...
Nästa problem var att jag satt en en liten smal tejpremsa över referensnumret på mitt körkort, hon klargjorde att hon var tvungen att skrapa upp det och kolla, och jag vägrade.
Nu misstror jag ju inte egentligen Bauhaus på det viset, men numera är ju även referensnumret på körkortet en inkörsport till identitetskapningar och bilstölder (googla "referensnummer körkort") så hittar ni lite. Så jag har helt sonika tejpat över det, och tar inte väck detta vid annat tillfälle än vid bilaffärer, då jag naturligtvis endast själv ser numret.
Här blev det tvärstopp, Bauhaus skulle absolut inte kunna lämna ut detta till mig i så fall.
Jag stod på mig, mitt trumkort var ju att be kompisen ringa och häva hela beställningen och att jag sen köper dessa plattor på vanligt vis.
Jaja, hon domderade ett tag om att det blir ingen utlämning, osv, jag försökte lite försiktigt kontra med att jag faktiskt betalar för dessa plattor vid utlämningen och en liten undran om jag inte skulle fått ut plattorna om jag haft pass eller annat ID-kort som saknar referensnummer.
Plötsligt var plattorna på väg ändå, utan att jag riktigt hann uppfatta varför det där referensnumret inte längre var viktigt.
Men OK, där kom plattorna, nu ombads jag granska dessa vad gällde defekter, och det var lite dålig fyllning på flera av dom, men kanske inte så jätteallvarligt, men jag tog en bild och SMS'ade polaren.
Sicken tur ..., det var ju inte rätt platta helt enkelt ...
Så nu vidtog nästa steg, att få tag i någon personal som körde truck och lokalisera ifall det möjligen fanns några kvar av rätt sort, det fanns det.
Nåja, efter en timmes bökande med kundtjänst och ute på lagret kunde jag till sist rulla iväg en vagn mot bilen med rätt sorts plattor.
Jag la också märke till att ett par kunder med några rullar matta (heltäckning, eller plastmatta) fick stå i den stillastående kassakön väldigt länge, minst 15-20 minuter, det var väl något som krånglade med kunden före i kön ...
En herrejösses cirkus som tog mig över en timme, fast jag bara skulle hämta ut förbeställda varor.
Det var faktiskt en kompis som "tvingade dit mig", eh, jag erbjöd mig faktiskt. Han hade hittat att en viss betongplatta han ville ha bara fanns i två varuhus i Sverige, så jag erbjöd mig att hämta ut dem och köra till honom i sthlm, då jag ändå är på väg söderut i helgen.
Men visst strulade det.
Det var viktigt att kolla leg, fastän jag skulle betala kontant vid utlämningen ...
Nästa problem var att jag satt en en liten smal tejpremsa över referensnumret på mitt körkort, hon klargjorde att hon var tvungen att skrapa upp det och kolla, och jag vägrade.
Nu misstror jag ju inte egentligen Bauhaus på det viset, men numera är ju även referensnumret på körkortet en inkörsport till identitetskapningar och bilstölder (googla "referensnummer körkort") så hittar ni lite. Så jag har helt sonika tejpat över det, och tar inte väck detta vid annat tillfälle än vid bilaffärer, då jag naturligtvis endast själv ser numret.
Här blev det tvärstopp, Bauhaus skulle absolut inte kunna lämna ut detta till mig i så fall.
Jag stod på mig, mitt trumkort var ju att be kompisen ringa och häva hela beställningen och att jag sen köper dessa plattor på vanligt vis.
Jaja, hon domderade ett tag om att det blir ingen utlämning, osv, jag försökte lite försiktigt kontra med att jag faktiskt betalar för dessa plattor vid utlämningen och en liten undran om jag inte skulle fått ut plattorna om jag haft pass eller annat ID-kort som saknar referensnummer.
Plötsligt var plattorna på väg ändå, utan att jag riktigt hann uppfatta varför det där referensnumret inte längre var viktigt.
Men OK, där kom plattorna, nu ombads jag granska dessa vad gällde defekter, och det var lite dålig fyllning på flera av dom, men kanske inte så jätteallvarligt, men jag tog en bild och SMS'ade polaren.
Sicken tur ..., det var ju inte rätt platta helt enkelt ...
Så nu vidtog nästa steg, att få tag i någon personal som körde truck och lokalisera ifall det möjligen fanns några kvar av rätt sort, det fanns det.
Nåja, efter en timmes bökande med kundtjänst och ute på lagret kunde jag till sist rulla iväg en vagn mot bilen med rätt sorts plattor.
Jag la också märke till att ett par kunder med några rullar matta (heltäckning, eller plastmatta) fick stå i den stillastående kassakön väldigt länge, minst 15-20 minuter, det var väl något som krånglade med kunden före i kön ...
Det bruka hända om man ska betala med bil o släputfarten, den blippen lägger till extra grejor som man inte köpt också, men annars så är de andra kassorna inga problem tycker jag. Fast returer har jag haft problem med, när jag tex blivit rekommenderad av butikspersonal om ett medel också fungerar inte det, men jag får ändå inte återlämna det fast de gett mig fel info.
Husägare
· Södermanland
· 123 inlägg
Vill bara skriva under på att Bauhaus har satt i system att "råka" ta fel betalt i kassan + mer konstigt hittepå för att lura en.
Köpte dubbeldörr en gång, kassörskan tog priset gånger 2 därmed. Ändrade efter påpekande.
Köpte dubbeldörr en gång, kassörskan tog priset gånger 2 därmed. Ändrade efter påpekande.