Jag väntar också på denna samt även de nya Ajax-kamerorna där det just nu står "coming soon" :). Väldigt smidigt att kunna ha allt i samma system samt att kunna låsa upp dörren med en kod (Yale) och samtidigt larma av hela systemet automatiskt.

gol gol skrev:
Här är det senaste: [länk]
En rykande färsk uppdatering! 😊
Vet dock inte om det var så mycket ny information och framförallt inget datum eller liknande ☹️

E
Om ni lägger in beta versionen av Android appen så får ni stöd för Yale lås. Ni lägger till låset i appen på samma sätt som man lägger in ajaxenheter eller kameror.

Betaversionen får ni genom att gå in i play store, söka upp ajaxappen och där välja att få betaversionen.

• Älska
Appendix
  • Laddar…
Synd att "alla" verkar hata Yale helt plötsligt så nu vågar jag inte köpa ett :D

J
Appendix Appendix skrev:
Synd att "alla" verkar hata Yale helt plötsligt så nu vågar jag inte köpa ett :D
Varför hatar de? Jag gillar vårt Yale L3, ska bli intressant att se vad integrationen med Ajax ger.

Nu börjar det komma lite…
Skärmdumpar visar guide för att lägga till Yale smarta enheter i en app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Synd att det bara verkar gälla för de (få?) som kör med Yales egna bridge och inte för alla oss som använder oss av Verisures lösning. 🥲

richardtenggren
Varför kör man Verisure och Ajax? Ingår inte Yales Bridge till alla L3?
Jag har dock alltid tänkt att larm och lås bör vara separata, lite som MFA 🤷🏻‍♂️

J
Med integrationen kan larmet låsa efter låsa upp, Yale får ingen tillgång till larmet. Därmed kan inte avlarmning ske automatiskt vid upplåsning.

J JBir skrev:
Med integrationen kan larmet låsa efter låsa upp, Yale får ingen tillgång till larmet. Därmed kan inte avlarmning ske automatiskt vid upplåsning.
Hej. Bara så att jag förstår: Om jag integrerar Yale med Ajaxlarmet så kan jag ändå inte larma av automatiskt när jag knappar in min kod på Yale-dörrlåset? Däremot så kan jag både larma av och öppna dörren i ett svep med Ajax-appen? Finns det något annat sätt att larma av och låsa upp dörren i ett moment? Samt på samma sätt låsa/larma i ett moment.

J
Capablanca Capablanca skrev:
Hej. Bara så att jag förstår: Om jag integrerar Yale med Ajaxlarmet så kan jag ändå inte larma av automatiskt när jag knappar in min kod på Yale-dörrlåset? Däremot så kan jag både larma av och öppna dörren i ett svep med Ajax-appen? Finns det något annat sätt att larma av och låsa upp dörren i ett moment? Samt på samma sätt låsa/larma i ett moment.
Precis så.
I Yale-appen finns ingen skillnad mot förut.
Så här ser automation-inställningarna ut i Ajax-appen:
Skärmdump av mobilapp för automatisering med inställningar för larm, upplåsning, låsning och nattläge.
Skapa konto

J
J JBir skrev:
Precis så.
I Yale-appen finns ingen skillnad mot förut.
Så här ser automation-inställningarna ut i Ajax-appen:
[bild]
Svarar mig själv. Hittade nu att det går att larma av när man låser upp.
Mobilskärmdump av smart lås inställningar, markerar "Unlocked" som valt alternativ, mörkt tema, knapp för "Next".
Skapa konto

Säkerhetsinställningar på smartphone-app, alternativ för att namnge, beväpna och avväpna system, spara-knapp nederst.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.