stort tack!

B
J JBir skrev:
Svarar mig själv. Hittade nu att det går att larma av när man låser upp.
[bild]
[bild]
Vad händer när man låser dörren på natten? Är larmet aktiverat då?

J
B bygges skrev:
Vad händer när man låser dörren på natten? Är larmet aktiverat då?
Jag har inte experimenterat, bara hittat inställningarna i appen.
Jag smattrar att det beror på hur du ställer in. Baserat på vad jag sett skulle jag nog önska mer granularitet.

B
J JBir skrev:
Jag har inte experimenterat, bara hittat inställningarna i appen.
Jag smattrar att det beror på hur du ställer in. Baserat på vad jag sett skulle jag nog önska mer granularitet.
Kan du prova?

Funderar på att byta larm från AJAX och kan tänka mig att avyttra det.
Skicka ett bud (snälla ge inte skambud, ni vet vad det kostar) på hela eller delar via PM.
Finns i Alingsås, kan möta upp vid Ullevi/Bohusgatan mån/tis.
Swish, förskottsbetalning vid frakt (som köparen betalar)

• 1 st Ajax Hub2 Plus - Centralenhet - Vit (använd men nyskick)
  • 1 st Ajax KeyPad Plus - Larmpanel för larmstyrning med DESfire - Vit (använd men nyskick)
  • 1 st Ajax KeyPad - Larmpanel för larmstyrning - Vit (använd men nyskick)
  • 3 st Ajax DoorProtect - Dörrbrytare - Vit (1 använd men nyskick och 2 st nya i kartong)
  • 1 st Ajax MotionProtect Plus - Rörelsedetektor med PIR - Vit (använd men nyskick)
  • 2 st Ajax MotionProtect - Rörelsedetektor - Vit ( 1 st använd men nyskick. 1 st oanvänd)
  • 1 st Ajax FireProtect - Brandvarnare för rök och temperatur - Vit (använd men nyskick)
  • 1 st Ajax HomeSiren - Trådlös inomhussiren - Vit (använd men nyskick)
  • 1 st Ajax Tag - Larmbricka till Ajax Keypad Plus - Svart (ej använd)
  • 1 st Ajax Tag - Larmbricka till Ajax Keypad Plus - Vit (ej använd)

4integration 4integration skrev:
Skicka ett bud (snälla ge inte skambud, ni vet vad det kostar) på hela eller delar via PM.

• 1 st Ajax KeyPad Plus - Larmpanel för larmstyrning med DESfire - Vit (använd men nyskick)
  • 3 st Ajax DoorProtect - Dörrbrytare - Vit (1 använd men nyskick och 2 st nya i kartong)
  • 1 st Ajax MotionProtect Plus - Rörelsedetektor med PIR - Vit (använd men nyskick)
  • 2 st Ajax MotionProtect - Rörelsedetektor - Vit ( 1 st använd men nyskick. 1 st oanvänd)
  • 1 st Ajax FireProtect - Brandvarnare för rök och temperatur - Vit (använd men nyskick)
Hub plus 2 är jag intresserad av

• Gilla
4integration
  • Laddar…
Huggsexa på grejerna, det som finns kvar och pris + ev frakt

• 1 st Ajax KeyPad - Larmpanel för larmstyrning - Vit (använd men nyskick) - 560 kr
  • 3 st Ajax DoorProtect - Dörrbrytare - Vit (1 använd men nyskick och 2 st nya i kartong) - 230 kr/st
  • 2 st Ajax MotionProtect - Rörelsedetektor - Vit ( 1 st använd men nyskick. 1 st oanvänd) - 350 kr/st

Får man fråga varför du byter och vad du byter till?

• 1 st Ajax KeyPad - Larmpanel för larmstyrning - Vit (använd men nyskick) - 560 kr
  • 3 st Ajax DoorProtect - Dörrbrytare - Vit (1 använd men nyskick och 2 st nya i kartong) - 230 kr/st
  • 2 st Ajax MotionProtect - Rörelsedetektor - Vit ( 1 st använd men nyskick. 1 st oanvänd) - 350 kr/st
Vill köpa alla Doorprotect och Motionprotect
PM skickat

Kvar:

13th Marine 13th Marine skrev:
Får man fråga varför du byter och vad du byter till?
Jag bygger upp ett eget larm i HomeAssistant, blir mycket mer flexibelt och man kan nyttja "larm-sensorer" till andra funktioner. Visst, det ställer lite högre krav på lösningen men allt lösbart.

Anledningarna är flera t.ex.
  • Gillar inte att Ajax är så nedlåst och att man inte kan integrera med HA för att t.ex. läsa av sensorer och Ajax implementerar i stort inget som användarna har postat feature requests på, trots många röster
  • Ajax keypad med touchpanel, fysiska knappar tycker jag är trevligare
  • Ajax keypad har ingen "beeper" så att signalera t.ex. entry/exit mode utan bara via sirenen (har inte siren vid alla keypads

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag bygger upp ett eget larm i HomeAssistant, blir mycket mer flexibelt och man kan nyttja "larm-sensorer" till andra funktioner. Visst, det ställer lite högre krav på lösningen men allt lösbart.

Anledningarna är flera t.ex.
  • Gillar inte att Ajax är så nedlåst och att man inte kan integrera med HA för att t.ex. läsa av sensorer och Ajax implementerar i stort inget som användarna har postat feature requests på, trots många röster
  • Ajax keypad med touchpanel, fysiska knappar tycker jag är trevligare
  • Ajax keypad har ingen "beeper" så att signalera t.ex. entry/exit mode utan bara via sirenen (har inte siren vid alla keypads
Då förstår jag!

Tack för uttömmande svar! Och inspiration med för den delen! 👍
För egen del skulle spontant ett egenbyggt larm via HA funka lika bra 🤔

Nån som vet vilken mejsel och storlek som behövs för batteribyte på keypad plus?

E Elixir skrev:
PH0

[länk]
Perfekt. Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.