Vad använder ni som kör Ajax för larmcentral? Bra/dåligt med dem?
 
När det gäller bildupptagning så känns det ju vettigare att satsa på något arlo kit eller liknande och köra det separat. Blir nog både bättre och billigare. Men synd att det krävs 2 appar och 2 centralenheter.

Nån som kör connect eller connect plus? Ska man handla från safeland så tvingas man ju på ett connect abonemang i ett år. Men det känns ju helt bortkastat och onödigt kan jag tycka.
Vem äger den servicen, om man har bara connect, vem är det man betalar till?
 
Connect är ju safelands service, så det är dom man betalar till?
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Lucky2015
T Tavvo skrev:
När det gäller bildupptagning så känns det ju vettigare att satsa på något arlo kit eller liknande och köra det separat. Blir nog både bättre och billigare. Men synd att det krävs 2 appar och 2 centralenheter.

Nån som kör connect eller connect plus? Ska man handla från safeland så tvingas man ju på ett connect abonemang i ett år. Men det känns ju helt bortkastat och onödigt kan jag tycka.
Vem äger den servicen, om man har bara connect, vem är det man betalar till?
Jag har köpt ett av larmen från safeland. Men man behöver inte köpa något av deras abonnemang utan man kan köpa larmet löst. Så gjorde jag och anslöt mig till larmcentral på egen hand för 90 kr/månad. På mitt andra larm har jag ingen larmcentral då jag tycker att det finns så många olika sätt att få larm/meddelanden från Ajax (sms, push notis.) Larmet kan även ringa ett vanligt samtal till ens telefon.

Men connect+ har de ju bra pris på. Blir ju samma som när man ansluter till egen larmcentral.
 
Yay, då var min efterlängtade beställning äntligen gjord från Safeland. Ser fram emot att montera detta :)

Några tips från andra som monterat Ajax? @Lucky2015 kanske?
 
  • Gilla
Per Kall
  • Laddar…
1. Lägg alla saker på ett bord, rumsfördelat och för säkerhetens skulle så la jag lappar med rumsnamnen över alla högar (dåligt minne och lätt att fumla ihop det)
2. Starta upp appen och gå igenom guiden, skapa rum m.m. så det är gjort innan du börjar gå vidare.
3. Scanna alla enheter rum för rum. Vi skrev på kartongerna intill QR-koden vad de skulle sitta.
4. Börja montera enheterna, vi körde inte rum för rum utan tog alla door protect i ett svep och sen detektorer m.m.
5. När du monterar doorprotect, gå in på respektive enhet och pröva dig fram när magneten påverkar detektorn, du ser det i appen när "primär detektor" är "Stängd". Jag gjorde så att jag tejpade ditt båda enheterna på fönster/dörr/karm när jag kände mig nöjd med placering. Sen testade jag att öppna fönster/dörr och se hur lång jag måste öppna för att detektorn ska växla läge.
Var jag nöd sen så använde jag medföljande dubbelhäftande tejp och permanent-monterade enheterna. Ska skruva fast dem sen när vi provkört allt ett par veckor. :)
6. Testkör larmet, ta en öl om allt går bra :)
7. Riv av alla QR-koder med rumsbeskrivning antecknade på och lagra i något kuvert eller så. Kanske är bra att ha, vad vet jag. Så gjorde vi iallfall :)

Det följde med skruv och tejp för montage av alla delar. Allt var tipp topp! :)

Lycka till!
 
  • Gilla
Edalni och 1 till
  • Laddar…
S SolenSkiner skrev:
Yay, då var min efterlängtade beställning äntligen gjord från Safeland. Ser fram emot att montera detta :)

Några tips från andra som monterat Ajax? @Lucky2015 kanske?
Köpte du med deras abonnemang eller kröp du ur det på något vis?
 
Lucky2015
S SolenSkiner skrev:
Yay, då var min efterlängtade beställning äntligen gjord från Safeland. Ser fram emot att montera detta :)

Några tips från andra som monterat Ajax? @Lucky2015 kanske?
S SolenSkiner skrev:
Yay, då var min efterlängtade beställning äntligen gjord från Safeland. Ser fram emot att montera detta :)

Några tips från andra som monterat Ajax? @Lucky2015 kanske?
@SolenSkiner
Jag tycker det är enklast att;
1. Bestäm dig för var du ska placera dem.
2. Installera en sensor åt gången. Först i appen och skruva fast den sen där du vill ha den.
3. Följ instruktionerna i appen.
Det är supersmidigt att installera enheterna och man lägger till dem i appen.
Tänk på att installera centralenheten först.
 
  • Gilla
SolenSkiner
  • Laddar…
T Tavvo skrev:
Köpte du med deras abonnemang eller kröp du ur det på något vis?
Jag köpte med Connect + då jag vill ha larmcentral med väktare. Hade egentligen velat ha Securitas larmcentral men de har inte stöd för motionCam tyvärr. Så jag kände att jag kör ett år med säkerhetscentralen så får vi se.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Lucky2015
S SolenSkiner skrev:
Jag köpte med Connect + då jag vill ha larmcentral med väktare. Hade egentligen velat ha Securitas larmcentral men de har inte stöd för motionCam tyvärr. Så jag kände att jag kör ett år med säkerhetscentralen så får vi se.
Säkerhetscentralen är toppen!
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Säkerhetscentralen är toppen!
Okej, på vilket sätt har de fått ”toppen” betyget av dig? Någonting de gjort?
 
Lucky2015
T Tavvo skrev:
Köpte du med deras abonnemang eller kröp du ur det på något vis?
Du behöver inte krypa ur det. Det är helt valfritt. Du kan köpa larmet utan att teckna extratjänster.
 
Nej, köper man hub eller larmpaket från safeland så måste man välja till någon av connect-tjänsterna.
Skärmdump av Safeland Connect tjänstealternativ med priser och färgval för säkerhetsprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Någon som vet hur Ajax systemet fungerar med en städrobott?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.