695 090 läst · 2 883 svar
695k läst
2,9k svar
Ajax alarm systems
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Hehe, lite självmål där kanske...
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Ja, Solar har bra priser. Det läggs ju på lite i nästa led.
Inomhussirénen är det enda jag är missnöjd med när det gäller mitt Ajax-larm. Jag trodde att den minst skulle låta som en rejäl brandvarnare, jag vill att det ska vara obekvämt för tjuven att vara inomhus när larmet går. Blir till att komplettera med en utomhussirén för mig. Står jag precis vid sirénen är det lite obehagligt men några meter ifrån eller i ett annat rum stör den mig inte nämnvärt tyvärr.A alex_perc skrev:Fick hem mitt Ajax-kit i början på veckan och har nu fått allt på plats. Sjukt smidigt!
Hur upplever ni andra ljudnivån på inomhussirénen?
Inte ens när den är inställd på "Hög" tycker jag att den är särskilt högljudd. Man borde väl kunna förvänta sig att den låter åtminstone lika mycket som en vanlig brandvarnare?
Skulle också vilja ha en röd saftblandare/stroboskop inomhus som blinkar. Då blir det väldigt tydligt för grannar att se vilket hus det är som larmet gått i.
Om du kompletterar med utomhusirenen får du ljussignalen på köpet, själva ramen på sirenen blinkar i rött när larmet går. Syns hur bra som helst!L Lund skrev:Inomhussirénen är det enda jag är missnöjd med när det gäller mitt Ajax-larm. Jag trodde att den minst skulle låta som en rejäl brandvarnare, jag vill att det ska vara obekvämt för tjuven att vara inomhus när larmet går. Blir till att komplettera med en utomhussirén för mig. Står jag precis vid sirénen är det lite obehagligt men några meter ifrån eller i ett annat rum stör den mig inte nämnvärt tyvärr.
Skulle också vilja ha en röd saftblandare/stroboskop inomhus som blinkar. Då blir det väldigt tydligt för grannar att se vilket hus det är som larmet gått i.
Ja, läst det också. Dock syns det bara från ett håll av huset. Blinkar det inuti huset då syns det åt alla håll genom fönstren. Men ska köpa en och testa, bra att blinket finns i alla fall.LövenDempa skrev:
Är det någon som vet om/hur man kan rigga upp ett system med Dahua-kameror kopplat till sitt Ajax-system så att de spelar in vid rörelse när larmet är larmat och t.ex. X minuter om larmet utlöses?
Ser också att de har wi-fi kameror. Någon som har åsikter eller synpunkter på dessas för/nackdelar?
Ser också att de har wi-fi kameror. Någon som har åsikter eller synpunkter på dessas för/nackdelar?
Elektroniktokig
· Åkersberga
· 458 inlägg
Solar justerade prislistan nu 1/3, både den och motion outdoor sjönk ganska mycketF Flaggstång skrev:
Övriga Ajax prylar kvar i princip oförändrat, vilket också känns bra då kronan rasat en del sista månaderna