Hehe, lite självmål där kanske...

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Solar har börjat sälja Ajax såg jag, blev lite suget på att skaffa mig ett.
Har Solar bra priser eller vad är fördelen med att beställa från dem?
Tar emot lite att man måste registrera sin firma för att komma in och se priserna..

Ja, Solar har bra priser. Det läggs ju på lite i nästa led.

• Gilla
SthlmCity
  • Laddar…
A alex_perc skrev:
Fick hem mitt Ajax-kit i början på veckan och har nu fått allt på plats. Sjukt smidigt!

Hur upplever ni andra ljudnivån på inomhussirénen?
Inte ens när den är inställd på "Hög" tycker jag att den är särskilt högljudd. Man borde väl kunna förvänta sig att den låter åtminstone lika mycket som en vanlig brandvarnare?
Inomhussirénen är det enda jag är missnöjd med när det gäller mitt Ajax-larm. Jag trodde att den minst skulle låta som en rejäl brandvarnare, jag vill att det ska vara obekvämt för tjuven att vara inomhus när larmet går. Blir till att komplettera med en utomhussirén för mig. Står jag precis vid sirénen är det lite obehagligt men några meter ifrån eller i ett annat rum stör den mig inte nämnvärt tyvärr.

Skulle också vilja ha en röd saftblandare/stroboskop inomhus som blinkar. Då blir det väldigt tydligt för grannar att se vilket hus det är som larmet gått i.

• Gilla
warthogger
  • Laddar…
L Lund skrev:
Inomhussirénen är det enda jag är missnöjd med när det gäller mitt Ajax-larm. Jag trodde att den minst skulle låta som en rejäl brandvarnare, jag vill att det ska vara obekvämt för tjuven att vara inomhus när larmet går. Blir till att komplettera med en utomhussirén för mig. Står jag precis vid sirénen är det lite obehagligt men några meter ifrån eller i ett annat rum stör den mig inte nämnvärt tyvärr.

Skulle också vilja ha en röd saftblandare/stroboskop inomhus som blinkar. Då blir det väldigt tydligt för grannar att se vilket hus det är som larmet gått i.
Om du kompletterar med utomhusirenen får du ljussignalen på köpet, själva ramen på sirenen blinkar i rött när larmet går. Syns hur bra som helst!

• Gilla
pperssons
  • Laddar…
hsd
Hur länge ljuder sirenen oc ligger blinken kvar till kvittering sker

LövenDempa LövenDempa skrev:
Om du kompletterar med utomhusirenen får du ljussignalen på köpet, själva ramen på sirenen blinkar i rött när larmet går. Syns hur bra som helst!
Ja, läst det också. Dock syns det bara från ett håll av huset. Blinkar det inuti huset då syns det åt alla håll genom fönstren. Men ska köpa en och testa, bra att blinket finns i alla fall.

Om larmet går, kan man få brandlarmen att ljuda tillsammans med inomhussirenen? Så är det på nuvarande larmet som jag har och det känns rätt smart.

hsd hsd skrev:
Hur länge ljuder sirenen oc ligger blinken kvar till kvittering sker
Du kan ställa detta själv. Upp till 180min för utomhussirenen.

hsd
Fortsätter den att blinka när sirenen tystnat

H
Är det möjligt att själv starta utomhussirenen utan att starta innomhussirenen? Ex. om man är hemma och någon går omkring på gården utanför och man vill sätta igång tjut utomhus men inte där inne?

Är det någon som vet om/hur man kan rigga upp ett system med Dahua-kameror kopplat till sitt Ajax-system så att de spelar in vid rörelse när larmet är larmat och t.ex. X minuter om larmet utlöses?

Ser också att de har wi-fi kameror. Någon som har åsikter eller synpunkter på dessas för/nackdelar?

Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Dyr dock :thumbdown:
Ser ut att landa på runt 1500:-
Känns väldigt överprisat i jämförelse med Wallswitch

Verkar vara ändrat pris nu mot när jag tittade tidigare. Så några 1500:- blir det nog inte.

F Flaggstång skrev:
Verkar vara ändrat pris nu mot när jag tittade tidigare. Så några 1500:- blir det nog inte.
Solar justerade prislistan nu 1/3, både den och motion outdoor sjönk ganska mycket (y)
Övriga Ajax prylar kvar i princip oförändrat, vilket också känns bra då kronan rasat en del sista månaderna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.