175 171 läst · 435 svar
175k läst
435 svar
Är Roundup koncentrat borttaget från marknaden
Ingen vattenbluff. Effektiv som tusan.
Tyvärr så är det den perfekta produkten att blanda ut med vatten för säljarna. Jag skulle bli glad om någon kunde rekomendera något lab där man kan kolla halterna.John Smith skrev:
Nu köpte jag från 2 säljare, en i Tyskland, en i Rumänien. Tysken hade sålt väldigt mycket och har toppenbetyg. Jag kan iaf så jämföra. Lukten från dessa koncentrat ska vara väldigt stark!
Jag köpte från den här säljaren:
https://www.ebay.com/itm/Glyfos-1L-...1a990e281c:g:3i8AAOSwp6RefHNC&redirect=mobile
Användaren 'naturstein-garten':
https://www.ebay.com/usr/naturstein-garten?_trksid=p2047675.l2559
Tyskar brukar inte vara några större problem att beställa från när det kommer till Ebay annars.
Oavsett dåköpte jag 'Glyfos' då det är samma som de flesta verkar ha köpt från Agraking. Oavsett fungerar det, men lite dyrt med frakten i relation till pris tyvärr. Om någon har en billigare säljare säg till.
Sedan har jag blandat 0.6-1dl per liter (360g/liter glyfosat). Verkar spela liten roll om det är 0.6 eller 1dl/liter dock. 0.7dl/liter bör därför duga utmärkt.
https://www.ebay.com/itm/Glyfos-1L-...1a990e281c:g:3i8AAOSwp6RefHNC&redirect=mobile
https://www.ebay.com/usr/naturstein-garten?_trksid=p2047675.l2559
Tyskar brukar inte vara några större problem att beställa från när det kommer till Ebay annars.
Oavsett dåköpte jag 'Glyfos' då det är samma som de flesta verkar ha köpt från Agraking. Oavsett fungerar det, men lite dyrt med frakten i relation till pris tyvärr. Om någon har en billigare säljare säg till.
Sedan har jag blandat 0.6-1dl per liter (360g/liter glyfosat). Verkar spela liten roll om det är 0.6 eller 1dl/liter dock. 0.7dl/liter bör därför duga utmärkt.
Redigerat:
Jag har köpt från två säljare nu på E-bay. Den ena ny på marknaden från Rumänien. 5 liter 360g/L. 5 liter från en tysk som har sält jättemycket och hade bästa betyg. 480 g/L. Nu harr jag den svaga sorten hemma så då kommer att att jämföra de här tre. Skulle det vara utblandat kommer jag att märka det och kommer att skicka tillbaka. Jag tyckte priset var bra. 10 literr kommer att räcka en hel del år men det känns bra!Tom1868 skrev:Jag köpte från den här säljaren:
[länk]
[länk]
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 793 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 793 inlägg
Verkar ju inte vara något problem med tullen om man tar in 5-liters dunkar.
Är det någon som tagit in 20-liters dunk utan problem med tullen? Literpriset blir ju mycket lägre då. Såg att den starka sorten även fanns på 20 liter.
Är det någon som tagit in 20-liters dunk utan problem med tullen? Literpriset blir ju mycket lägre då. Såg att den starka sorten även fanns på 20 liter.
Fast nu är det väl avsaknaden av glysofat som väcker de upprörda känslorna...R Robert-san01 skrev:
Min parkslide mår inte så bra längre. Fått 2 duschar nu med ca 10% av 480g RoundUpen från England.
En med lite större blad i skugga "tvärdog" nästan direkt, de andra i solen hade mindre blad men var segare.
Kommer gå på dom igen så fort ett enda blad visar sig...
En med lite större blad i skugga "tvärdog" nästan direkt, de andra i solen hade mindre blad men var segare.
Kommer gå på dom igen så fort ett enda blad visar sig...
Jag beställde 5 liter från Tyskland men fick inte den limmiga lukten. Har lukten förändrats 480 g/L? Jag väntar på en till 5 -litersdunk så jag kan jämföra. Sen har jag den svaga lösningen hemma så jag kan jämföra med den också. Den luktar inte = 7,2 g/L och är helt värdelös. Nån som vet var man kan analysera innehållet? Något lab?G Gurrakrog skrev:
Jag har köpt samma 5 litersflaska men jag är misstänksam för den luktar inte lim el skumt som den gamla Roundup gjorde. Min var som på fotot 480 g/LN nova383 skrev:[bild] Andra weedkriget har startat ! Hade en "skog" på ca 40m2 för några år sen. Fick död på parksliden till 99%. Sen försvann 360 glyfosatet från hyllorna.
Några blad har vågat sig nu nu, men nu har jag vässar arsenalen 480g/l.... ,(Luktar skitskumt)
Men hur ska man blanda med 480g/l ?
Hittar inget i etiketten, bara typ hur många hektar man kan spraya och med vad
Tusan! Har också blivit lurad! Köpte först en produkt som heter Ogräs Effekt. Eftersom den var från Bayer och flaskan hade samma kulör som Roundup så kollade jag inte så noga... Upptäckte sedan att medlet hade noll effekt mot ogräs! Insåg att den inte innehåll glyfosat utan pelargonsyra!
Glad blev jag när jag sedan hittade en flaska Roundup på Bauhaus. Läste denna tråden. Gick ut och läste på flaskan. Insåg att jag hade köpt Roundup utan glyfosat! Bara pelargonsyra! Vilket lurendrejeri!
Glad blev jag när jag sedan hittade en flaska Roundup på Bauhaus. Läste denna tråden. Gick ut och läste på flaskan. Insåg att jag hade köpt Roundup utan glyfosat! Bara pelargonsyra! Vilket lurendrejeri!
Hur mycket gift sprider du egentligen?blomknopp skrev:Jag beställde 5 liter från Tyskland men fick inte den limmiga lukten. Har lukten förändrats 480 g/L? Jag väntar på en till 5 -litersdunk så jag kan jämföra. Sen har jag den svaga lösningen hemma så jag kan jämföra med den också. Den luktar inte = 7,2 g/L och är helt värdelös. Nån som vet var man kan analysera innehållet? Något lab?
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 793 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 793 inlägg
Köpte samma, tog bara 5 dagar så var den frammeTotalControl skrev:
https://www.ebay.com/itm/Roundup-Po...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2648
Ibland har den här handlaren (ff-versandhandel) slut, men det kommer in mer efter några dagar, verkar som om dom har stor omsättning, ser att det är på väg att ta slut nu igen.
5 liter var ju inga problem att ta in ... undrar om man vågar testa en 20 liters nästa gång, så kan man ju gå ihop några stycken och ta 5 liter var halva literpriset om man tar en 20 liters