175 165 läst · 435 svar
175k läst
435 svar
Är Roundup koncentrat borttaget från marknaden
Ja det fungerar som förväntat. Har kört det extremt utspätt mellan våra plattor, det blev ett perfekt resultat, inte en tillstymmelse till växtlighet mellan plattorna sedan dess.Suttung skrev:
Har inte luktat på det men har inte reagerat på att det ska lukta annorlunda än någon tidigare Roundup jag haft.
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 793 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 793 inlägg
Antar att det är från samma jag beställde från!G Guja63 skrev:
https://www.ebay.com/itm/ROUNDUP-1L...349624.m46890.l49286&mkrid=4908-175131-2357-0
Inga problem alls!
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 793 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 793 inlägg
Finns väl en del grannar som är intresserade när man upptäcker att granngården säljer Roundup som fungerar bättre som gödningsmedel än ogräsbekämpningM Mortsken skrev:
Förmodligen stoppar EU Roundup innan årsskiftet, så det är nog last call nu
Någon som har koll på vilka säljare man kan lita på?
480g/L 1, 5 eller 15L är ju frågan då en öppen 15L kanske inte håller sig lika länge som flera mindre ifall man tänkt bunkra upp sig för en sisådär 20års tid
bästa pris länka gärna
det konstiga är att köper man fler 1L så blir frakten inte billigare desto fler man köper, eller gör jag fel på eBay
480g/L 1, 5 eller 15L är ju frågan då en öppen 15L kanske inte håller sig lika länge som flera mindre ifall man tänkt bunkra upp sig för en sisådär 20års tid
bästa pris länka gärna
det konstiga är att köper man fler 1L så blir frakten inte billigare desto fler man köper, eller gör jag fel på eBay
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 793 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 793 inlägg
Kolla ratingen på säljaren, samt att den bygger på hyfsat många antal betyg. Viktigt att även kolla att den fraktas från en ort inom EU. Annars blir tullen inblandad och då kan det gå hursomhelst, finns inlägg här angående köp från england som blivit konfiskerade. Om du har lite skoltyska kunskaper så gå in direkt på ebay.de ;-)J Johan92 skrev:
Förvara den svalt och mörkt så håller den även som öppnad. Men den får absolut INTE utsättas för frost, då blir den förstörd. Jag hade en öppnad behållare i ca 15 år, funkade perfekt till sista droppenJ Johan92 skrev:
Brukar vara så på eBay, du gör förmodligen inget fel.J Johan92 skrev:
Och mitt vanliga tjat ...
Späd INTE starkare än nödvändigt, det ger ingen extra effekt, men större negativt påverkan på miljön.
480g : spädes 1%
360g : spädes 1.3%
Redigerat: