Mats-S
T TreeView skrev:
Men det stämmer ju inte alls!
Nope, tar ca en vecka.
1.3 % spädning för 360 grammaren, 1% för 480-grammaren. Meningslöst att blanda starkare.

• Gilla
Masses och 2 till
  • Laddar…
Suttung Suttung skrev:
Har du testat det? Jag beställde och har hört att lukten ska vara starkt kemiskt och den här luktar ungefär såpa och jag testade hälla outspädd på en planta och den verkar inte ta skada av medlet efter 2 dagar.
Ja det fungerar som förväntat. Har kört det extremt utspätt mellan våra plattor, det blev ett perfekt resultat, inte en tillstymmelse till växtlighet mellan plattorna sedan dess.
Har inte luktat på det men har inte reagerat på att det ska lukta annorlunda än någon tidigare Roundup jag haft.

• Gilla
Suttung
  • Laddar…
G Guja63 skrev:
Jag har beställt detta från England idag. Får se om det blir levererat.
[länk]
till en kostnad av 737:- inkl. frakt och tullhandlingar.
Fick du hem det? Har du provat ännu?

OakMan01 OakMan01 skrev:
Fick du hem det? Har du provat ännu?
Tyvärr har det fastnat i tullen och kommer att returneras enligt DHL.

Från Polen gick det bra förra veckan Etikett på en produkt med polska texter, symboler för effektivitet och tålighet mot regn inom en timme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
G Guja63 skrev:
Tyvärr har det fastnat i tullen och kommer att returneras enligt DHL.
Nog svårare utanför EU kanske...?

A Argastesnickaren skrev:
Från Polen gick det bra förra veckan[bild]
Har du en bra länk?

Mats-S
Vispen74 Vispen74 skrev:
Nog svårare utanför EU kanske...?
Helt säkert så, dessutom billigare om man tar en leverantör innanför EU, ingen tull då.
Grannen på sommarstället hämtade sin 20-liters dunk på posten igår, Inga problem alls. Polsk leverantör, dvs inom EU och därmed ingen tullkontroll

• Gilla
Vispen74
  • Laddar…
G Guja63 skrev:
Har du en bra länk?
Har för mig att det var allegro.pl
Sök annars på glifosat 480 5l så dyker det upp annonser.

En 20 liters dunk måste ju räcka för evigt om man ska blanda 1 % :)

Mats-S
M Mortsken skrev:
En 20 liters dunk måste ju räcka för evigt om man ska blanda 1 % :)
Finns väl en del grannar som är intresserade när man upptäcker att granngården säljer Roundup som fungerar bättre som gödningsmedel än ogräsbekämpning
Förmodligen stoppar EU Roundup innan årsskiftet, så det är nog last call nu :thinking:

Någon som har koll på vilka säljare man kan lita på?
480g/L 1, 5 eller 15L är ju frågan då en öppen 15L kanske inte håller sig lika länge som flera mindre ifall man tänkt bunkra upp sig för en sisådär 20års tid

bästa pris länka gärna

det konstiga är att köper man fler 1L så blir frakten inte billigare desto fler man köper, eller gör jag fel på eBay

Mats-S
J Johan92 skrev:
Någon som har koll på vilka säljare man kan lita på?
Kolla ratingen på säljaren, samt att den bygger på hyfsat många antal betyg. Viktigt att även kolla att den fraktas från en ort inom EU. Annars blir tullen inblandad och då kan det gå hursomhelst, finns inlägg här angående köp från england som blivit konfiskerade. Om du har lite skoltyska kunskaper så gå in direkt på ebay.de ;-)
J Johan92 skrev:
15L kanske inte håller sig lika länge som flera mindre
Förvara den svalt och mörkt så håller den även som öppnad. Men den får absolut INTE utsättas för frost, då blir den förstörd. Jag hade en öppnad behållare i ca 15 år, funkade perfekt till sista droppen :)
J Johan92 skrev:
köper man fler 1L så blir frakten inte billigare
Brukar vara så på eBay, du gör förmodligen inget fel.

Och mitt vanliga tjat ... :)
Späd INTE starkare än nödvändigt, det ger ingen extra effekt, men större negativt påverkan på miljön.
480g : spädes 1%
360g : spädes 1.3%

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.