Mats-S
L Legostar skrev:
kräver certifikat för expertis inom växtskydd
Ett spel för galleriet, när du beställer så är det kravet bortblåst, beställningen går igenom utan fler frågor.

Mats-S Mats-S skrev:
Ett spel för galleriet, när du beställer så är det kravet bortblåst, beställningen går igenom utan fler frågor.
Japp.
Enligt den annons på eBay jag beställde genom, så intygade man genom att fullfölja sin beställning att man har nödvändiga tillstånd för att handla och handskas peparatet. Ingen kontroll gjordes. PostNords chaffis såg lika glad ut som när han brukar lämna nätshoppad öl till mig, d.v.s. bara beställ om du behöver preparatet.

Vispen74 Vispen74 skrev:
Beställde Roundup 480g/l via Ebay från Polen, kom på ett par dagar. Flaskor om 1 liter.
Länk på det?

Mats-S
G Guja63 skrev:
till en kostnad av 737:- inkl. frakt och tullhandlingar
Nu när inte England är med i EU så kanske det är fördelaktigare att köpa inom EU ... hur stor var tullavgiften?

Mats-S Mats-S skrev:
Nu när inte England är med i EU så kanske det är fördelaktigare att köpa inom EU ... hur stor var tullavgiften?
Lite drygt 16 pund.

Vispen74 Vispen74 skrev:
[länk]
Har du testat det? Jag beställde och har hört att lukten ska vara starkt kemiskt och den här luktar ungefär såpa och jag testade hälla outspädd på en planta och den verkar inte ta skada av medlet efter 2 dagar.

• Haha
Vispen74
  • Laddar…
Låter illa!
Beställde 2x1L och har fått hem det.
Ska ut och kolla vid tillfälle hur det luktar!

Snailman
Suttung Suttung skrev:
Har du testat det? Jag beställde och har hört att lukten ska vara starkt kemiskt och den här luktar ungefär såpa och jag testade hälla outspädd på en planta och den verkar inte ta skada av medlet efter 2 dagar.
Glyfosat verkar väl inte synligt på växten förrän efter en vecka eller två?

Nu brukar jag pensla på av den äldre svenska varianten på 160, och den beställda är väl tredubbla koncentrationen? Men tror inte det verkar fortare för det.

• Gilla
pela737 och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
Snailman Snailman skrev:

Nu brukar jag pensla på av den äldre svenska varianten på 160, och den beställda är väl tredubbla koncentrationen? Men tror inte det verkar fortare för det.
Stämmer, tar en vecka oavsett koncentrerat. 480g ska spädas 1% 1/100, 360 1,3%, enbart miljöförstöring att späda starkare.
Och det är ingen starkt kemisk lukt från koncentrerad roundup, mycket igenkännlig förnimmbar doft, men inte stark.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Snailman Snailman skrev:

Här i tråden står det att om det är riktig med glyfosat så ska plantan mer eller mindre vara död dagen efter om du häller på outspädd på den.

T
Suttung Suttung skrev:
Här i tråden står det att om det är riktig med glyfosat så ska plantan mer eller mindre vara död dagen efter om du häller på outspädd på den.
Men det stämmer ju inte alls!

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.