Det är så mycket fel och dumheter i ditt inlägg att jag inte tänker kommentera enskilda saker.
 
D Daniel 109 skrev:
Det är så mycket fel och dumheter i ditt inlägg att jag inte tänker kommentera enskilda saker.
What? Vad är fel i det jag skriver?

Det vore klädsamt att vara lite mer konstruktiv i det du gnäller på.
 
Jag postade samtidigt som dig. Det var Davinci jag svarade.
 
D Daniel 109 skrev:
Jag postade samtidigt som dig. Det var Davinci jag svarade.
Ah.

Citering är inget för dig, du blir hellre missförstådd.
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Nej, man får inte citera när det inte är motiverat. Vilket det inte är när man svarar föregående inlägg. Tyvärr varnas det inte när det kommer in i inlägg mellan.
 
  • Haha
ClasseClas
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
I morse när spot priset var 122öre i SE3 så matade jag ut en skaplig skvätt el. Det är produktion som hjälper till att stabilisera och som bidrar till att hålla ner priserna.
Jag kan ha fel men:
Priset är väl redan satt dagen innan så din spontanproduktion har väl noll påverkan på priset vi alla får betala?
 
Ja, du har fel. Den typen av produktion bedöms på prognos. Inte alltid helt bra, vilket leder till en del balanskostnader. Men den påverkar absolut elpriset.
 
  • Gilla
lilytwig
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, man får inte citera när det inte är motiverat. Vilket det inte är när man svarar föregående inlägg. Tyvärr varnas det inte när det kommer in i inlägg mellan.
Detr ju bara du som kör på detta och du blir ju allt som oftast missförstådd på grund av det.

Vad tänker du att du vinner på detta?

För mig känns det ganska konstigt.
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, man får inte citera när det inte är motiverat. Vilket det inte är när man svarar föregående inlägg. Tyvärr varnas det inte när det kommer in i inlägg mellan.
Men det är ju väldigt motiverat när man svarar i en tråd med hög frekvens av inlägg.

Jag citerar i princip alltid ochbhar aldrig blivit varnad.
Du har däremot blivit kritiserad för ditt beteende väldigt många gånger.

Tycker du inte att en förändring skulle bli bättre?

Bara en nyfiken fråga, inte dömande på något sätt.
 
  • Gilla
ClasseClas och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Problemet är inte sladden.
Det som hindrade var att de ville koppla en sladd utan att ha en elmätare mellan.
Deras elektrolys är inte olaglig men de behöver skatta för elen de använder.
Hindret är just kabeln. Dom får inte dra den. Det är förbjudet.

Ja, lagstiftningen stipulerar att om en elproducent använder el till något annat än att producera el så skall elskatt betalas. Vet inte varför du nämner det? Det finns väl ingen diskussion om det.

G gaidin skrev:
Det är inte så enkelt som du beskriver det.
Jo, dom får inte dra kabeln. Staten förbjuder det. Titta själv vilka regler som gäller.

G gaidin skrev:
En annan reflektion som slår mig är att du anklagar "nyliberaler" för diverse ondska i världen men du förstår nog inte begreppet.
Eh??
Nu lär nog alla i tråden undra om du fått hjärnblödning eller så. Kan du hitta en enda mening där jag gör det? Kommer du inte klara av.
G gaidin skrev:
Det du beskriver här i dina tankar är just nyliberala tankar.
Ja, det stämmer.
G gaidin skrev:
Nyliberal och liberal är ganska motsatta ståndpunkter
Eh? nej det stämmer inte. Nyliberal och liberal är väsentligen samma. Varsågod att visa på någon skillnad.
(Båda beskriver en anhängare till Liberalism. "nyliberal" är lite vagt, men kan sägas mer betona ekonomisk liberalism).
G gaidin skrev:
din filosofi är det närmsta nyliberalism jag sett här på BH.
Det kan nog stämma.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Det är så mycket fel och dumheter i ditt inlägg att jag inte tänker kommentera enskilda saker.
Dvs du hittar inget fel du kan bemöta sakligt.

Förstår det. Jag ser inte heller något som är fel i det jag skrev.
 
Jo, jag har förklarat det tidigare. Men det tycks inte gå in. Det du skriver är galet.
 
D daVinci skrev:
Hindret är just kabeln. Dom får inte dra den. Det är förbjudet.

Jo, dom får inte dra kabeln. Staten förbjuder det. Titta själv vilka regler som gäller.
Jo den där kabeln.... staten har inte förbjudit något men däremot så gav man inte tillstånd för att dra igång HansaPowerBridge-projektet. Sen kan då den tyska systemoperatören 50 Hertz överklaga beslutet vilket just nu är okänt hur man gör.

Källor för den vetgiriga.
https://www.tn.se/naringsliv/37743/regeringen-avslar-kritiserade-kraftledningen-hansa-powerbridge/
https://www.svk.se/utveckling-av-kr...t/transmissionsnatsprojekt/hansa-powerbridge/
 
Nu har du helt misstat vad Davinci syftar på.
Det handlade om att ett vindkraftbolag ville nyttja el till vätgasproduktion utan att betala elskatt.
 
D Dilato skrev:
Det var faktiskt värmepumpen som producerade varmvatten.
Har du den spetspatronen på enfas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.