275 331 läst · 5 439 svar
275k läst
5,4k svar
Är ni redo för elprischocken som precis startat?
Det handlade inte om vad jag eventuellt tycker. Det fanns ingen jämförelse. Eller vilka egenskaper ser du jämfördes, och hur utföll jämförelsen? Det kommer du inte att klara av att svara på.P pmd skrev:
Ingen analogi heller. Utan precis vad jag skrev. Jag påvisade hur defekt din retorik var.
Var ser du någon sådan? Jag svarade på precis det du skrev. Du kanske skulle ta och läsa vad du skrev. Inte vad du eventuellt tänkte, eller tyckte, eller kände. Utan vad du skrev.P pmd skrev:
Du skrev: "Vi har ju snarare tappat avancerad teknik än ersatt den med bättre." Och jag gjorde en konkretisering av det. Just så att du skulle förstå hur felaktigt ditt påstående var. Det är ingen halmgubbe. Att du börjar gasta om halmgubbar handlar mer om din ovilja att ta ansvar för vad du skriver.
Naiviteten är enorm.P paralun skrev:Putin har INTE lagt ner någon kärnkraft, det gjorde de röd-gröna i Tyskland i enlighet med Enerigiewende.
Sen är det då Tyskland själv som valde att göra sig beroende av den ryska fossilgasen med "dålig leveranssäkerhet" inkl att man spängde Northstream 1 o 2 i luften. Är väl ganska enkelt att förstå?
I den tyska EU-valsdebatten har man då höjt röster för att återstarta de sex kärnreaktorerna.
Jovisst är den gröna naiviteten enorm!D djac skrev:
German Green’s minister Robert Habeck under fire over 2022 nuclear shutdown
https://www.euractiv.com/section/en...habeck-under-fire-over-2022-nuclear-shutdown/
Att det förekommer korrekta informationselement betyder inte att man ger en objektiv och fullständig information.P pmd skrev:
Jag refererar till en gammal rysk historia som exempel:
Pravda skriver om en biltävling. Där framhålls den ryska bilen som kom 2:a. Den amerikanska omnämns som usel då den kom näst sist.
I verkligheten deltog 2 bilar. Och den amerikanska vann överlägset.
De informationsbitar om placering som Pravda skriver är korrekt information. Men ger pravda objektiv och fullständig information?
Den jag hade i mitt förra hus hade en mycket hög verkningsgrad. Iaf enligt tillverkaren. (Sorterar nog in som kammarväxlare).D Daniel 109 skrev:
Och det kan nog stämma för det inflöde som var närmast FTX hade högre temp än i rummet. Inget konstigt.
Demokratiska snarare. Var trots allt en folkomröstning.P pmd skrev:
Eller politiska om du föredrar det.
På samma sätt så kan man säga att det hade varit en bra ide att hålla staten och offentlig sektor på en minimal nivå. (T ex skattekvot < 10%). I stället för att låta den växa av ideologiska och vidskepliga skäl.
OK, då var det väl bara trams.D daVinci skrev:
Nej, du förde in helt ovidkommande saker i andra stycket i inlägg #4 510.D daVinci skrev:
Ledtråd för vidare resonemang. Utan allkvantifikator är inte ett påståande allomfattande.
Nedläggningsalternativen fick 96,7 % av rösterna. 3.3 % var blankröster.D daVinci skrev:
Inte ens i kommunistdiktaturer brukar man kunna se den typen av valresultat.
Ja, en mycket demokratiskt folkomröstning där ingen fick rösta för något annat än nedläggning.