27 591 läst ·
166 svar
28k läst
166 svar
Är Hemnet värt priset?
Det är dina personliga upplevelser som inte stämmer överens med antalet besökare som redovisades tidigare i tråden..H HEM2121 skrev:
Alla utom du kanske som köper kollar på Hemnet!
Hej
Jag hittade min villa i Hemnet. Är nog en del som använder det.. borde vara värt att lägga ut där också
Jag hittade min villa i Hemnet. Är nog en del som använder det.. borde vara värt att lägga ut där också
Vad grundar du det på? Det är väl snarare så att om man bara kikar på Booli så missar man mängder med objekt.H HEM2121 skrev:
Rejäl skrev:
Tydligen inte, för alla objekt visas tydligen på, Booli även de som ligger på Hemnet. Så tittar man bara på Hemnet så missar man de flesta objekt.Nissens skrev:
Alla vi känner tittar först och främst på Booli. Det är bara att jämföra antalet objekt som ligger pp Booli och hur många objekt som ligger på Hemnet.Rejäl skrev:
Finns besökarstatistik är det helt irrelevant vilket beteende dina bekanta har, hur kan du öht mena att ”alla vi känner» kan vara ett argument?H HEM2121 skrev:
Snnica skrev:
När jag sålde 2022 rekommenderade min mäklare att jag tog Hemnet premium och det var super. Men viktigast var mäklaren och bilderna, även film på lgh och utanför med sån flygande kanera (hittar inte ordet😅), planlösning uppmätt och perfekt med verklighet överensstämmande. Men mäklaren var kanske allra viktigast, han var ju den som fixade allt och svarade i telefon när som helst.,när han fick ett nytt bud ringde han direkt upp den som blivit överbjuden och på detta sätt fick jag LÅNGT över förväntat! Han hade en fast del arvode och en rörlig som ju blev extra sporre för honom att sälja dyrare.
Om jag skulle sälja igen, skulle jag lätt ta honom igen!
Men jag kollar hela tiden på lägenheter, både på Hemnet och Booli (men där kan de ju ligga SÅ länge). Skulle jag leta hus, så skulle jag absolut välja Hemnet.
Där har hanNissens skrev:
Nej, Booli scannar alla mäklarsidor efter alla objekt, inklusive ”På gång”. Booli visar alltså hela marknaden oavsett om säljare och Mäklare önskar det.Nissens skrev:
Hemnet visar som sagt bara annonser när säljaren har velat betala.
Konsekvensen för en köpare som bara kollar Hemnet är alltså att man missar objekt som aldrig når Hemnet.
Du påstår mycket, men har aldrig några källor. Så det väger lätt…H HenrikP skrev:Där har han
Nej, Booli scannar alla mäklarsidor efter alla objekt, inklusive ”På gång”. Booli visar alltså hela marknaden oavsett om säljare och Mäklare önskar det.
Hemnet visar som sagt bara annonser när säljaren har velat betala.
Konsekvensen för en köpare som bara kollar Hemnet är alltså att man missar objekt som aldrig når Hemnet.
Detta har länkats till ett flertal gånger i tråden, men du kanske inte läser så noga? Bra att du frågar i alla fall, och säg till om det är något mer du tycker verkar krångligtNissens skrev:
”
Hur kan Booli visa flest bostäder till salu?
Vi är inte en traditionell annonsplats, vi tar inte betalt. Booli sammanställer information om bostäder till salu som finns tillgängliga på mäklarnas hemsidor eller som publiceras på Booli av mäklarna via deras mäklarsystem. Det gör att vi kan visa alla bostäder som finns till salu eller snart till salu på mäklarnas hemsidor - även de som inte aktivt annonseras ut på andra bostadssajter.”https://www.booli.se/p/om-booli
Felet som du gör, enligt mig och säkert övriga som talar emot dig, är att du tänker att alla gör som jag och mina vänner.H HEM2121 skrev:
Som köpare går jag gärna där det finns mycket att köpa. Som säljare vill jag vara där flest potentiella köpare finns. Man kan såklart tycka att det rimligtvis borde vara samma ställe eftersom man tror att andra köpare tänker likadant som en själv. Så är det bevisligen inte. Det finns som sagt statistik som talar bortom "jag och mina vänner".
Ingen av mina vänner kör Ford och inte jag heller, alltså kör ingen Ford?
Jag har skrivit att var och en får göra sin egen bedömning och agera efter det. Jag skriver utifrån min erfarenhet och inte från någon annans erfarenhet.Fairlane skrev:
Felet som du gör, enligt mig och säkert övriga som talar emot dig, är att du tänker att alla gör som jag och mina vänner.
Som köpare går jag gärna där det finns mycket att köpa. Som säljare vill jag vara där flest potentiella köpare finns. Man kan såklart tycka att det rimligtvis borde vara samma ställe eftersom man tror att andra köpare tänker likadant som en själv. Så är det bevisligen inte. Det finns som sagt statistik som talar bortom "jag och mina vänner".
Ingen av mina vänner kör Ford och inte jag heller, alltså kör ingen Ford?