M maxmsm skrev:
Uppdateringar av det jag inte använder räknar jag som onödiga.
Men det vet du ju inte då du inte vet vad de innehåller.😂
De appar som är "måste" för mobilen kan du inte radera, det måste du märkt om du försökt ta bort dem!!
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Men det vet du ju inte då du inte vet vad de innehåller.😂
De appar som är "måste" för mobilen kan du inte radera, det måste du märkt om du försökt ta bort dem!!
Jag har inte försökt att ta bort något just av den anledningen.
Om du hade citerat hela inlägget så hade du fått med den biten också...
 
M maxmsm skrev:
Om jag visste att det inte påverkade det jag behöver använda i mobilen negativt så skulle jag städa bort resten av apparna.
Tror du uppdateringarna påverkar telefonen negativt?
Stjäl resten av apparna onödigt lagringsutrymme eller är det för sinnesron?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Tror du uppdateringarna påverkar telefonen negativt?
Stjäl resten av apparna onödigt lagringsutrymme eller är det för sinnesron?
Jag är övertygad om att äldre mobiler har för dålig kapacitet för allt skit som ska in i mobilerna vid uppdateringar.
Jag fick meddelande från pyttemjuk för någon vecka sedan att inga fler uppdateringar av W10 skulle komma och den datorn verkar inte ha tillräcklig kapacitet för att klara W11 enligt pyttemjuks uppdateringssystem.
 
M maxmsm skrev:
Jag är övertyga om att äldre moblier har för dålig kapacitet för allt skit som ska in i mobilerna vid uppdateringar.
Jag fick meddelande från pyttemjuk för någon vecka sedan att inga fler uppdateringar av W10 skulle komma och den datorn verkar inte ha tillräcklig kapacitet för att klara W11 enligt pyttemjuks uppdateringssystem.
Du verkar låsa dig vid Microsoft, har du någonsin uppdaterat en Android, du är övertygad, visst..
Ny version av Android samma sak som allt skit?
 
M maxmsm skrev:
pyttemjuk
Microsoft
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Microsoft
På svenska: pyttemjuk.
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
På svenska: pyttemjuk.
Apple - äpple
 
  • Gilla
kisumisu och 2 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
På svenska: pyttemjuk.
Kallar du Volvo för 'Jag rullar' ?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kisumisu och 9 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
På svenska: pyttemjuk.
Jag tror du skulle satsa på en nyare telefon från tex. Doro (obs ej sk. Smartphone).
Det kommer underlätta i vardagen.
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du verkar låsa dig vid Microsoft, har du någonsin uppdaterat en Android, du är övertygad, visst..
Ny version av Android samma sak som allt skit?
Jag har uppdaterat en Android och det enda som hände var att minnet fylldes på, inget av nytta för mitt användande märktes tyvärr.
Ny version av Android tar garanterat mer av minnet och minne finns det inte gott om i mina enklare, billigare mobiler, jag är tvungen att städa bort en del bilder med jämna mellanrum för att inte minnet ska bil fullt.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kallar du Volvo för 'Jag rullar' ?
Nej, den kallar jag för Kina traktor...
 
  • Gilla
  • Haha
kisumisu och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Apple - äpple
Min avsky för deras mobiler gör att jag använder uttrycket äppleskrutt.
Jag ska faktiskt köpa en av deras datorer för att prova om de är vettigare än pyttemjuks.
 
  • Haha
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
M maxmsm skrev:
Vilken är enligt dej den minst dåliga tillverkaren?
Jag har lite behov att snart byta ut den ena mobilen pga skärmen börjar bli lite mosig...
Jag har av olika anledningar en Samsung.
Det blir en blandning av Sydkorea (Samsung) och USA (Google/Android).

Skulle inte argumentera för att det är den bästa lösningen i alla ställen, men det är tillräckligt bra för mig.
Det innebär i praktiken att både Alphabet/Google och Samsung spårar mig i realtid, men fördelarna med en smartphone väger över nackdelarna.

Hade jag varit mer foliehatt så hade jag letat en Linux telefon, alternativt rootat min Samsung och installerat någon "custom rom" av Android där google-paketet är minimerat.

Men jag anser dock att ovan är både för omständligt att installera, men även att risken att löpande stöta på olika problem och buggar blir väldigt hög.
(Ska man av-googla sig blir det ju till att skippa kontot i Android appstore och leta installationsprogram manuellt, och det blir ju ett heltidsarbete. Kan inte köra en icke uppdaterad telefon pga regler från arbetsgivaren).

Använder framförallt telefonen privat för att läsa nyheter, forum och olika idiotiska parkeringsappar. Toleransen för strul är väldigt låg.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag tror du skulle satsa på en nyare telefon från tex. Doro (obs ej sk. Smartphone).
Det kommer underlätta i vardagen.
Tacka vet jag min Sony Ericsson K550i!!
Tyvärr så gillade den inte att jag missade skjortfickan när jag stod på en stege ca 5 meter upp och betongplattor under.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.