Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Med tanke på dina fynd måste det ju ha hanterats sjuka mängder ammo i din trädgård! Normalt plockar man ju upp det man tappar men en och annan slinker undan. Du hittar ju ammo under varenda sten du vänder på!
Ja, det är lite oroväckande, haha.

Smisksågen Smisksågen skrev:
Jag funderar på att svänga förbi marinmuseumet i helgen och se vad de har att säga.
Ta med lite saker för "värdering"? :D

• Haha
  • Gilla
SC Aero och 4 till
  • Laddar…
Hette gubben Torsten?

A
R Rafael Vilén skrev:
Troligen 9 mm parabellum, till pistol eller kulsprutepistol. Ser fram mot dina ytterligare fynd! Spännande ställe du hittat.
Ingen parabellum det är en m/07

• Gilla
Stenis8
  • Laddar…
A
Det enda som är skarpt här är 07 ammunitionen, men har den legat ute så lär den oxå vara ofarlig
Jag kan hämta rubbet passar bra hemma hos mig, pma mig när du hittat allt

• Gilla
useless
  • Laddar…
Vet inte om jag missat att någon skrivit det innan men min man tror att de röda är sjöstridsgranater, det verkar ju passa ihop med böckerna du hittat

• Gilla
Nucky
  • Laddar…
D Dr.E skrev:
[länk]

Skillnad i respons :rolleyes:
I södra Sverige smäller det ju och skjuts hela tiden så alla är ju lite avtrubbade. Malmö är väl Sveriges Beirut.
Och det är väl tyvärr den bombgruppen som ska till TS.

• Gilla
Lived
  • Laddar…
Nu har det ju gått ett par veckor, någon uppdatering från polisen än?

Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Nu har det ju gått ett par veckor, någon uppdatering från polisen än?
Nej, jag har inte hört något från dem. De kanske glömt av mig?

Kan inte nån hjälpa TS här? Är väl bara att lägga anonymt tips om en vapengömma och/eller misstänkt vapenfabrik på TS adress så borde de komma lite snabbare :rofl:

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Bengt Numelin och 5 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Kan inte nån hjälpa TS här? Är väl bara att lägga anonymt tips om en vapengömma och/eller misstänkt vapenfabrik på TS adress så borde de komma lite snabbare :rofl:
+1

• Gilla
Urban R
  • Laddar…
D Dublin skrev:
"efter flera hundra anonyma tips ryckte till slut polisen ut för att desarmera det som visade sig vara 5 ton bomber, granater och muskedunder"

• Gilla
  • Haha
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
TRJBerg
Med lite publicitet tror jag det här fixas på ett par dagar.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Med lite publicitet tror jag det här fixas på ett par dagar.
Tja, åtminstone att röjningen börjar då. Frågan är hur lång tid det kommer ta att sanera hela fastigheten. :D

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.