Bara att limma ben och nos på en av bomberna du redan har ;)

• Haha
  • Gilla
pyro och 2 till
  • Laddar…
e02jr e02jr skrev:
Bara att limma ben och nos på en av bomberna du redan har ;)
Aah, göra rondellhundar och ställa ut, bra sätt att bli av med dem på

• Gilla
  • Haha
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
Smisksågen Smisksågen skrev:
Min dotter har tjatat om en jycke, kanske ska ge henne en bombhund när hon fyller 9.
Den där trädgårdstraktorn som ni funderat på känns given..:D
Stor industriell trädgårdstraktor med bred klippaggregat på en grusplan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
zapy och 8 till
  • Laddar…
Hittade de här under huset. Är det ännu mer ammunition eller börjar jag bli paranoid?

• Objekt som liknar ammunition ligger på ett grovt underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
Thomas Buskhagen och 2 till
  • Laddar…
tommib
Den där nedersta kan nog mycket väl vara en projektil. Vad är det för storlek på den?

• Gilla
Thomas Buskhagen och 1 till
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Funderat lite på vad du ska odla i trädgården?
Jag rekommenderar granatäpplen!
Går säkert att plantera skott från vilken växt som helst och få en explosiv tillväxt i denna trädgård.

• Haha
  • Gilla
Fox Lane och 18 till
  • Laddar…
Hittade de här under huset. Är det ännu mer ammunition eller börjar jag bli paranoid?
Det där är ju lösningen på dina bekymmer. Den i mitten ser ut som en flintyxa så snart har du tomten full med arkeologer som gräver upp allt inklusive dina ammunitionslager.

• Gilla
  • Haha
och en till och 2 till
  • Laddar…
KristinaRT
Hur stort är skelettet?

Düsseldorff
Med tanke på dina fynd måste det ju ha hanterats sjuka mängder ammo i din trädgård! Normalt plockar man ju upp det man tappar men en och annan slinker undan. Du hittar ju ammo under varenda sten du vänder på!

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Skulle rakt av ringa polisen och säga
"Jag skiter i hur ni gör, jag vill ha bombgruppen här för att röja bort detta. Annars kan jag nog sälja in en story till Aftonpressen om hur polisen är totalt ointresserad av vad som verkar vara skarpa förtygs granater och ammunition. Då kan jag nog få en peng för det hela.
Ni har en arbetsdag på er att återkomma med ett datum och klockslag i närtid då bombgruppen behagar dyka upp annars pressen."

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
KristinaRT
Eller som @tommib föreslog; ring Marinbasen i Karlskrona och säg att du har hittat deras bortsnillade ammunition :)

• Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Det är troligen projektiler, ja, har ju ärjat grönt på de båda nedre vilket skulle innebära koppar som gör det mer troligt...
Den översta, vete fan, men kanske en avsprängd tumme...? :thinking:

• Gilla
Smisksågen och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Den där nedersta kan nog mycket väl vara en projektil. Vad är det för storlek på den?
Jag är inte hemma så jag kan tyvärr inte mäta, men runt 7 cm kanske?

• Gilla
Thomas Buskhagen
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Eller som @tommib föreslog; ring Marinbasen i Karlskrona och säg att du har hittat deras bortsnillade ammunition :)
Jag funderar på att svänga förbi marinmuseumet i helgen och se vad de har att säga.

• Gilla
Thomas Buskhagen och 1 till
  • Laddar…
Dom kanske vill öppna en filial?

• Haha
  • Gilla
Alebaleportocale och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.